Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mini Clubman 2015: chystané šestidvířko je obr, přerostl i Countryman
26.2.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Nové Mini na šířku překonává dokonce Dacii Duster. Uvnitř se ovšem snaží o mnohem větší luxus, než jaký nabídne rumunské SUV.
Být biblické časy, pak vám rovnou řekneme, že z Davida se stal Goliáš. Jelikož ovšem máme časy předženevské, nemůžeme premiéru nového koncepčního Mini Clubman jen tak odbýt. U rozměrů však začneme, neboť jsou vcelku zásadní. Při délce 4 223 milimetrů je totiž novinka o 260 mm větší než její předchůdce. Mimo to také o 170 milimetrů nabobtnala šířka (na 1 844 mm) a vůz je také o 25 mm vyšší (1 450 mm). Je tak zřejmé, že již máme co dělat s dospělým vozem, nikoli „prckem“.
To ostatně jen potvrzuje srovnání s Mini Countryman, které bylo dosud největším modelem značky. Novinka jej však překonává na délku o 128 a na šířku o 54 milimetrů. Je sice zároveň o 110 mm nižší, tento rozdíl však můžeme přičíst menší světlé výšce. A aby toho nebylo málo, pak pro lepší přiblížení můžeme koncept postavit vedle Dacie Duster - na rumunské SUV mu totiž schází jen nějakých 90 mm na délku a 180 mm na výšku, na šířku je ovšem již o 22 mm širší.
Tím ale rozměry můžeme považovat za probrané a přesuneme se k samotné karoserii, která se již oprostila od asymetrického uspořádání bočních dveří předchůdce. Místo toho tu tak máme pár na každé straně, jemuž asistují dělená vrata zavazadlového prostoru. Tím by se měla navýšit praktičnost, přičemž Mini zároveň doufá v širší pokrytí trhu a lepší konkurenceschopnost.
Vyjma toho se koncept pyšní 19palcovými koly, zpětnými zrcátky na chromových nožkách a koncovými světly, jež bývalou vertikální polohu zaměnily za současnou horizontální. Díky tomu ještě více vyniká šířka vozidla, na druhou stranu, z nárůstu všech rozměrů by měli profitovat pasažéři, pro které bude nově více místa na hlavu i nohy.
Koncept se zároveň snaží také o větší luxus, proto v kabině nechybí záplava kůže, dřeva a chromových doplňků. Dočkáme se ovšem i tradičního kruhového středového displeje - ten ovšem nyní hostí obrazovku s mnohem lepším rozlišením. Hlavní ovládání najdete na volantu, přičemž hned vedle najdete posunutou řadicí páku.
Po stránce motorické je možné očekávat tutéž plejádu agregátů, jakou se již pyšní hatchback, který jde zakrátko do prodeje. Slabší verze tak budou profitovat z nové řady 1,5litrových tříválců, zatímco pro ty výkonnější jsou připravené dvoulitrové čtyřválce. Ceny pak asi narostou stejně jako rozměry, ale to už trochu předbíháme událostem.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.
Nový Clubman je v reálu větší, než se tváří na fotografiích
Nové Mini narostlo do obřích rozměrů. Šířku pak navíc ještě umocňují horizontální zadní světla
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 8 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 9 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 11 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva