Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mini Countryman JCW: přiostřený minimax plně odhalen
29.2.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Stejně jako Countryman není až tak malý, není ani jeho verze John Cooper Works až tak ostrá, jak je zvykem. Co nabídne?
Ani představení ostré verze Countrymanu rozhodně nejde označit za překvapení. Nejen kvůli tomu, že se něco podobného dalo obecně očekávat, ale i proto, že automobilka již v polovině prosince avizovala, že právě tento vůz přiveze na letošní ženevský autosalon a dokonce uvolnila i snímky z testů, na kterých se částečně maskované JCW prohánělo sněhem. O dva a půl měsíce později byl tento model představen zcela, a tak se podívejme, s čím přichází.
Co je zajímavé především, Countyman v provedení nesoucím jméno Joha Coopera není vizuálně ani technicky tak odlišen od konfekce, jako jeho sourozenci cejchovaní stejnými písmeny. Pokud si odmyslíme divoké barevné schéma, honosí se tato verze ve srovnání se základem jen lehce upravenými spodními částmi nárazníků a jinými bočními prahy. Ani světlá výška se na pohled příliš nezměnila a konkrétní čísla to dokládají.
Vůz byl poslán k zemi pouze o 10 mm a také odpružení pracující s 18" koly nemá být tak tvrdé jak je u Mini JCW obvyklé. Ani o interiéru se - i přes dílčí modifikace - nakonec nedá hovořit jako o vnitřku sportovního vozu. Zkrátka už Countryman představuje na Mini kompromis, a tak není divu, že ostrá verze míří po všech stránkách stejným směrem. Spíše než o nějaký hot hatch (hot SUV?) tak půjde o rychlé cestovní auto.
Že rychlost tomuto venkovanovi chybět nebude dosvědčují zbylá technická data. Pohonu totiž bude sloužit benzinový čtyřválec o objemu 1,6 přeplňovaný turbodmychadlem, který vozu dodá až 218 koní výkonu pramenících z točivého momentu 300 resp. 320 Nm (krátkodobý overboost) dostupného v rozmezí 2 000 a 5 600 otáček.
Výkon pochopitelně míří na kola obou náprav, a to buď přes manuální nebo automatickou šestistupňovou převodovku, což je u varianty JCW vůbec poprvé. Vůz s oběma způsoby řazení zrychlí na stovku za rovných 7 sekund, maximální rychlost činí v případě ručního řazení 225 km/h, u samočinného 223 km/h. Kombinovaná normovaná spotřeba paliva pak činí buď 7,2 nebo 8,0 litru benzinu na 100 kilometrů, více pochopitelně u klasicky střiženého automatu.
K jízdním záležitostem se sluší ještě dodat, že ani Countrymanu JCW nebude chybět tlačítko Sport, které přiostří odezvu motoru, údajně i jeho zvukový projev (že by na straně výfuku?) a pozmění také fungování posilovače řízení.
Debut čeká tohoto „polosportovce” na ženevském autosalonu, do prodeje se pak dostane v září. Na české ceny je ještě brzy, ve Velké Británii ale přijde nejméně na 27 800 liber, což je o 5 tisíc liber (necelých 150 tisíc Kč) více než u dosud nejsilnějšího Countrymanu Cooper S. Podobný příplatek pak lze očekávat i u nás.








Nejrychlejší Countryman živě v Ženevě





















Přiostřený Countryman je „nejméně JCW” ze všech takto dosud označených Mini. Už vizuálně se odlišuje jen lehce, jeho podvozek zůstává kompromisem a stejný motor jako u menších sourozenců jistě též nenabídne stejně dravý projev.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu včera 17:04
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů včera 16:00
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada 4.11.2025
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
včera
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
včera
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
včera
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.05. 22:08 - mafel
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- Lampárna (stěžovatelna) 11.05. 20:41 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.05. 18:48 - pavproch
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
