Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mini Countryman JCW: přiostřený minimax plně odhalen
29.2.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Stejně jako Countryman není až tak malý, není ani jeho verze John Cooper Works až tak ostrá, jak je zvykem. Co nabídne?
Ani představení ostré verze Countrymanu rozhodně nejde označit za překvapení. Nejen kvůli tomu, že se něco podobného dalo obecně očekávat, ale i proto, že automobilka již v polovině prosince avizovala, že právě tento vůz přiveze na letošní ženevský autosalon a dokonce uvolnila i snímky z testů, na kterých se částečně maskované JCW prohánělo sněhem. O dva a půl měsíce později byl tento model představen zcela, a tak se podívejme, s čím přichází.
Co je zajímavé především, Countyman v provedení nesoucím jméno Joha Coopera není vizuálně ani technicky tak odlišen od konfekce, jako jeho sourozenci cejchovaní stejnými písmeny. Pokud si odmyslíme divoké barevné schéma, honosí se tato verze ve srovnání se základem jen lehce upravenými spodními částmi nárazníků a jinými bočními prahy. Ani světlá výška se na pohled příliš nezměnila a konkrétní čísla to dokládají.
Vůz byl poslán k zemi pouze o 10 mm a také odpružení pracující s 18" koly nemá být tak tvrdé jak je u Mini JCW obvyklé. Ani o interiéru se - i přes dílčí modifikace - nakonec nedá hovořit jako o vnitřku sportovního vozu. Zkrátka už Countryman představuje na Mini kompromis, a tak není divu, že ostrá verze míří po všech stránkách stejným směrem. Spíše než o nějaký hot hatch (hot SUV?) tak půjde o rychlé cestovní auto.
Že rychlost tomuto venkovanovi chybět nebude dosvědčují zbylá technická data. Pohonu totiž bude sloužit benzinový čtyřválec o objemu 1,6 přeplňovaný turbodmychadlem, který vozu dodá až 218 koní výkonu pramenících z točivého momentu 300 resp. 320 Nm (krátkodobý overboost) dostupného v rozmezí 2 000 a 5 600 otáček.
Výkon pochopitelně míří na kola obou náprav, a to buď přes manuální nebo automatickou šestistupňovou převodovku, což je u varianty JCW vůbec poprvé. Vůz s oběma způsoby řazení zrychlí na stovku za rovných 7 sekund, maximální rychlost činí v případě ručního řazení 225 km/h, u samočinného 223 km/h. Kombinovaná normovaná spotřeba paliva pak činí buď 7,2 nebo 8,0 litru benzinu na 100 kilometrů, více pochopitelně u klasicky střiženého automatu.
K jízdním záležitostem se sluší ještě dodat, že ani Countrymanu JCW nebude chybět tlačítko Sport, které přiostří odezvu motoru, údajně i jeho zvukový projev (že by na straně výfuku?) a pozmění také fungování posilovače řízení.
Debut čeká tohoto „polosportovce” na ženevském autosalonu, do prodeje se pak dostane v září. Na české ceny je ještě brzy, ve Velké Británii ale přijde nejméně na 27 800 liber, což je o 5 tisíc liber (necelých 150 tisíc Kč) více než u dosud nejsilnějšího Countrymanu Cooper S. Podobný příplatek pak lze očekávat i u nás.








Nejrychlejší Countryman živě v Ženevě
Přiostřený Countryman je „nejméně JCW” ze všech takto dosud označených Mini. Už vizuálně se odlišuje jen lehce, jeho podvozek zůstává kompromisem a stejný motor jako u menších sourozenců jistě též nenabídne stejně dravý projev.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
2.8.2025Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nejnovější články
Majitel špičkové Tesly poznal, zač je v Pardubicích elektrický perník, 24 tisíc ujetých km ho stálo ukrutné peníze
před 2 hodinamiNekupujte si elektromobil, v roce 2030 už ho ani nebudete mít čím nabíjet, varují Nizozemci na základě zprávy operátora sítě
před 2 hodinamiŠéf Fordu pořád nepochopil nic. Z elektrické pasti couvá jen na oko, nový elektromobil prý bude něco jako druhý Model T
včeraPadlá rodinná hvězda od VW v bazarech stále láká praktičností, odrazuje ale drahou poruchovostí
včeraSvého času největší lidová atrakce Nürburgringu míří do zapomnění, po fiasku a tragické nehodě ji demolují
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva