Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Monstrózní Lada Niva s korbou není žádné tuningové dílo, ale nová tovární verze
22.3.2020 | Petr Prokopec
Marně přemýšlíme, zda existuje jiná automobilka, která by byla schopna nabídnout zákazníkům auto tak dalece se už od pohledu vymykající běžné produkci. Lada to na každý pád zvládá.
Lada Niva je jednou z posledních off-roadových legend, které do dnešního dne přežívají ve výrobě v prakticky nezměněné podobě. A není těžké uhodnout, proč tomu tak je. Standardem je u ní nejen stálý pohon všech kol či vysoká světlá výška, ale rovněž uzávěrky diferenciálu a redukce. V podstatě tak neexistuje cesta, s jakou by se ruská ikona nevypořádala, a tak po léta neexistoval důvod ji ve výrobě nahrazovat něčím jiným. Nicméně na druhou stranu i ona má jistá omezení, jež poznáte ve chvíli, kdy vám v jízdě brání třeba spadlý strom, větší kameny nebo třeba močál.
Pokud chcete jezdit právě v takovém terénu, můžete se obrátit na VIS-Auto, což je firma patřící AvtoVAZu, tedy automobilce vyrábějící Lady. Můžeme ji tak považovat za jakousi tovární divizi, která ještě pod hlavičkou značky PSA Bronto představila na autosalonu v Moskvě v roce 1995 opravdu drsný speciál zvaný Marsh 1. Ten vycházel z běžné Lady Niva, ovšem vůči ní se lišil zejména obrovskými pneumatikami s nízkým tlakem. Překonat tak dokázal nejen pouštní duny či sněhové pláně, ale rovněž potoky, jezera či močály.
V roce 2012 bylo PSA Bronto sloučeno právě s divizí VIS-Auto, která pro AvtoVAZ připravuje různé konverze Lady Niva. Jednou z nich je i pick-up, který se vyrábí v řadě variant v závislosti na velikosti korby. A právě u nejmenšího, který se skrývá pod interním kódem VIS-23461, došlo k finálnímu a úplnému propojení obou společností i jejich know-how. Představit si tedy můžeme dosud nepojmenovaný speciál, který disponuje jak nafouklými pneumatikami, tak i korbou na zádi.
O novince se toho zatím oficiálně mnoho neví, tedy až na skutečnost, že vycházet bude z faceliftované Lady Niva. Uvnitř lze tedy očekávat modernizovanou palubní desku, vylepšenou klimatizaci či komfortnější sedadla. Pod kapotu pak pro změnu zamíří stejně jako u běžných verzí 1,7litrový benzinový motor naladěný na 83 koní, jejichž přenos dostane na starosti pětistupňový manuál. Ten však již bude muset projít lehčí revizí.
Dáno je to skutečností, že vůz přebírá od varianty Bronto redukci, uzávěru diferenciálu i obě nápravy, z nichž ta přední používá nezávislé pružiny, zatímco vzadu lze najít listová pera. Světlá výška se pak zvýší nejen díky příchodu většího obutí, ale také s ohledem na úpravy podvozku, jež zahrnují i hlubší zasunutí převodovkové skříně do kabiny. Uvnitř se tedy jistotou stane vyšší středový tunel, další modifikace ale zřejmě již následovat nebudou.
Kdy přesně dojde k oficiální premiéře, není v tuto chvíli jisté. Stejně tak je neznámá i cena. Ve srovnání s minulostí pak nabízí jedno malé omezení - zatímco Bronto Marsh mohlo i plavat, v tomto případě lze počítat jen s přebroděním oněch močálů. Stále je to ovšem mnohem více, než co zvládne již tak neskutečně schopný základ.
VIS-Auto chystá novou extrémní verzi Lady Niva...
...přičemž tak spojuje své zkušenosti s výrobou pick-upů...
...s legendárním modelem Bronto Marsh
Zdroj: Lada4x4.net
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejčtenější články
- Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024 - Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024 - Ojetá Škoda Karoq je oproti novému autu za babku, jako nejspolehlivější moderní škodovka dává smysl
26.3.2024 - Luxusní SUV jde i v roce 2024 pořídit s ručním řazením, relikt starých časů nepochopitelně zůstává v nabídce
26.3.2024 - Sexy nová Dacia Duster má konečně české ceny. Začínají ještě o dost níž, než se čekalo
27.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva