Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Náhrada hydropneumatiky Citroënu je venku, prý přepíše dějiny odpružení kol
4.6.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Francouzi skutečně nahradí slavnou kdy poněkud drahou technologii řešením Advanced Comfort. Má přinést i snížení hlučnosti a vibrací v kabině.
Okolo nové generace Citroënu C5 bylo v poslední době poněkud nejasno. Prodeje stávajícího provedení ve světě nejsou sice extrémní, nicméně ve své domovině stále platí za úspěšný model. Tento stav ale nejspíše nebude dlouho udržitelný, pročež můžeme sedanu a kombíku pomalu začít „střihat metr“. Zda nástupce dorazí či nikoliv, to je nadále ve hvězdách. Co ovšem víme bezpečně, to je fakt, že souběžně se stávající generaci se odebere do důchodu hydropneumatické pérování.
Systém, který navrhl Paul Mages ještě během druhé světové války, se začal do různých modelů značky montovat v 50. letech minulého století. Šlo přitom o jeden z tradičních prvků značky, který ji do značné míry definoval. Nyní je ale všemu konec, přičemž automobilka hodlá „kouli“ nahradit technologií, která je součástí projektu Citroën Advanced Comfort. Profitovat přitom má ze sekundárních kompaktních a komfortně naladěných tlumičů.
Podle Francouzů má nová technologie umožnit lepší kontrolu nad zavěšením na cestách s horším povrchem, přičemž nešetří slovy chvály - výsledkem by měla být „jízda na kouzelném koberci“, „opětovné vynalezení komfortu“ či „přepsání dějin odpružení“. Důvodem přechodu z hydropneumatického pérování na nové řešení jsou ovšem především náklady, které by u novinky měly být výrazně nižší. Proto šéf vývoje Nicolas Berlinger dodává, že „plánem je použít systém ve všech našich modelech, od C1 nahoru“.
Mimo to značka uvádí, že s novou technologií je již spojeno na 20 patentů, přičemž „po určitou dobu“ bude k dispozici pouze Citroënu. Posléze by se ale zjevně mohla nastěhovat i pod povrch modelů Peugeotu. Není to přitom jediný systém, který je součástí zmiňovaného projektu. Dále do něj spadá redukce hlučnosti a vibrací, jíž chce značka dosáhnout za pomoci vyšší torzní tuhosti.
Dalším krokem je revoluční změna v oblasti sedadel, která dostanou novou pěnu nabízející ideální poměr mezi měkkostí a tedy komfortem, a zároveň poskytující dostatečnou oporu v těch partiích, kde to řidič potřebuje. Vše pak doplní nové koberečky a okna, která mají dále redukovat hlučnost od vozovky.
Aktuálně veškeré tyto prvky byly aplikovány na prototyp Citroënu C4 Cactus, jehož tuhost měla vůči standardnímu provedení narůst o 20 procent. Podle našich kolegů z Velké Británie, kteří se s vozem mohli svézt, je přitom rozdíl enormní a pocítil by jej každý. Novinka je méně hlučná, méně vibrující a především lépe tlumí nerovnosti.
Je otázkou, jaký je rozdíl mezi novou technologií a původním hydropneumatickým podvozkem. Nicméně jak jsme naznačili, v tomto ohledu je rozhodujícím faktorem cena. Závěrem lze pak jen zmínit, že na prvním modelu - zatím blíže neurčeném - se systémy sdružené pod Citroën Advanced Comfort objeví v příštím roce.
Nový paket technologií Citroën Advanced Comfort...
...značka aktuálně aplikovala na prototyp Citroënu C4 Cactus
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nepochopitelně těžký Mercedes-AMG GT ve sprintech spráskali jako psa, nestačil ani 9 let starému Audi bez turba s pohonem 4x2
před 8 hodinami - Stavbaři omylem vyhodili do vzduchu 110 let starý most, tomu se říká špatný den v práci
včera - Nejvzácnější a nejpodivnější moderní Lambo se po letech konečně prodalo, i aukční rekord ale musel majitele zklamat
14.6.2024
Nejčtenější články
- Pod cenou vyprodávané Tesly z flotily Hertzu jsou v praxi přesně takové křápy, jak byste čekali
17.5.2024 - Nejlevnější velký kombík Evropy se vrátil do prodeje. Oproti minulosti zdražil, pořád je ale nejlevnější
17.5.2024 - Novou Škodu Elroq poprvé nafotili při testech, zaujmout bude chtít i tak, že se bude tvářit jako spalovací auto
17.5.2024 - Do Nizozemska se vrací zdravý rozum. Nová vláda zvýší rychlost na dálnicích, zruší dotace elektromobilů, omezí bezemisní zóny
17.5.2024 - Přímé srovnání jasně prokázalo, že Musk lhal o tom, co Tesla Cybertruck dokáže ve srovnání s Porsche 911
17.5.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva