NanoFlowcell Quantino a Quant: elektrikáři s 1 000 koní i km dojezdu blíže výrobě

Městské elektrokupé se dočká malé výrobní série ještě letos, přičemž nadále počítá s dojezdem 1 000 km. Sporťáku pro změnu zůstalo 1 090 koní.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

NanoFlowcell Quantino a Quant: elektrikáři s 1 000 koní i km dojezdu blíže výrobě

3.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

NanoFlowcell Quantino a Quant: elektrikáři s 1 000 koní i km dojezdu blíže výrobě

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Městské elektrokupé se dočká malé výrobní série ještě letos, přičemž nadále počítá s dojezdem 1 000 km. Sporťáku pro změnu zůstalo 1 090 koní.

Do předloňského roku o švýcarské značce NanoFlowcell nikdo neslyšel. Na domácím autosalonu však tahle firma odhalila koncept elektrického kupé Quant, který by podle svých tvůrců měl díky 925 koním a 11 600 Nm dosáhnout stovky za 2,8 sekundy, nejvyšší rychlosti přes 380 km/h a dojezdu v rozmezí 400 až 600 kilometrů. Loni Švýcaři tyto parametry ještě vylepšili, neboť výkon zvedli na 1 090 koní a dojezd na 800 km. Stále se však pohybovali jen v teoretické rovině.

Kromě vylepšeného konceptu Quant F se ovšem na minulé ženevské motor show představilo také městské elektrokupé Quantino, které přece jen již mělo k realitě blíže než zmiňovaný sporťák. V jeho případě totiž měl každý ze čtyř elektromotorů usazených ve 22palcových kolech produkovat pouze 136 koní, což mělo vést k maximálce přesahující 200 km/h a tisícikilometrovému dojezdu. A ano, stále jsme u teorie.

Značka NanoFlowcell nicméně nebude v Ženevě chybět ani letos, přičemž dočkat bychom se měli vylepšených verzí obou modelů. My se nejprve podíváme na zoubek menší novince, která je popisována jako „téměř standardní“. Po stránce vizuální se sice de facto nezměnila, její elektromotory však nově disponují již jen 109 koňmi. Zda či jak toto snížení výkonu ovlivní jízdní dynamiku či dojezd, to Švýcaři nezmiňují.

Podstatnějším se zdá být, že ještě v prvním pololetí letošního roku by se do světa měla vydat malá testovací várka předprodukčních prototypů. Pokud přitom vše půjde podle plánu, pak máme v brzké budoucnosti očekávat spuštění malosériové výroby. Cenu elektrického „prcka“, který počítá s vnitřní konfigurací 2+2, 48voltovou architekturou a elektrickým pohonem všech kol však NanoFlowcell zatím nezveřejnilo.

Naši pozornost tedy můžeme přesměrovat k většímu modelu Quant F Evolution, jehož osud by měl být stejný jako u Quantina. Nicméně zde se bude čekat na úspěch menšího vozu, neboť automobilka stále ještě nemá kapacity a zdroje na výrobu dvou modelů. I proto nejspíše o vylepšené verzi elektrického sporťáku padla jediná zmínka, a sice spojená s výkonem, který nadále počítá s 1 090 koňmi.

My pak jen dodáme, že oba stroje využívají jako zdroj energie dvě nádrže blíže nespecifikovaného elektrolytu. V jedné se přitom nachází kladně nabitá, ve druhé pak záporně nabitá tekutina. Obě jsou následně pumpovány skrze palivové články, v jejichž srdci najdeme membránu, na níž dochází k řízené výměně elektrického náboje. A právě ten je následně využit k samotnému pohonu.

Aktuálně bohužel nadále není známo, jak je to s nabíjením. Nevíme tedy, zda se kupříkladu počítá s vypuštěním „prázdného“ elektrolytu a nahrazením „nabitým“. V takovém případě by samozřejmě sériové výrobě dost bránila nevyvinutá infrastruktura. Jsme tedy zvědavi, s čím se Švýcaři v Ženevě pochlubí a zda jejich plány skutečně dojdou naplnění.


NanoFlowcell Quantino a Quant: elektrikáři s 1 000 koní i km dojezdu blíže výrobě - 1 - NanoFlowcell Quantino 2016 prvni foto 01NanoFlowcell Quantino a Quant: elektrikáři s 1 000 koní i km dojezdu blíže výrobě - 2 - NanoFlowcell Quant FE prvni foto
Švýcarská značka NanoFlowcell se na domácím autosalonu pochlubí vylepšenými verzemi svých konceptů Quantino a Quant FE. První z nich by přitom mohl v brzké době zamířit k zákazníkům

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.