Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
NanoFlowcell Quantino a Quant: elektrikáři s 1 000 koní i km dojezdu blíže výrobě
3.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Městské elektrokupé se dočká malé výrobní série ještě letos, přičemž nadále počítá s dojezdem 1 000 km. Sporťáku pro změnu zůstalo 1 090 koní.
Do předloňského roku o švýcarské značce NanoFlowcell nikdo neslyšel. Na domácím autosalonu však tahle firma odhalila koncept elektrického kupé Quant, který by podle svých tvůrců měl díky 925 koním a 11 600 Nm dosáhnout stovky za 2,8 sekundy, nejvyšší rychlosti přes 380 km/h a dojezdu v rozmezí 400 až 600 kilometrů. Loni Švýcaři tyto parametry ještě vylepšili, neboť výkon zvedli na 1 090 koní a dojezd na 800 km. Stále se však pohybovali jen v teoretické rovině.
Kromě vylepšeného konceptu Quant F se ovšem na minulé ženevské motor show představilo také městské elektrokupé Quantino, které přece jen již mělo k realitě blíže než zmiňovaný sporťák. V jeho případě totiž měl každý ze čtyř elektromotorů usazených ve 22palcových kolech produkovat pouze 136 koní, což mělo vést k maximálce přesahující 200 km/h a tisícikilometrovému dojezdu. A ano, stále jsme u teorie.
Značka NanoFlowcell nicméně nebude v Ženevě chybět ani letos, přičemž dočkat bychom se měli vylepšených verzí obou modelů. My se nejprve podíváme na zoubek menší novince, která je popisována jako „téměř standardní“. Po stránce vizuální se sice de facto nezměnila, její elektromotory však nově disponují již jen 109 koňmi. Zda či jak toto snížení výkonu ovlivní jízdní dynamiku či dojezd, to Švýcaři nezmiňují.
Podstatnějším se zdá být, že ještě v prvním pololetí letošního roku by se do světa měla vydat malá testovací várka předprodukčních prototypů. Pokud přitom vše půjde podle plánu, pak máme v brzké budoucnosti očekávat spuštění malosériové výroby. Cenu elektrického „prcka“, který počítá s vnitřní konfigurací 2+2, 48voltovou architekturou a elektrickým pohonem všech kol však NanoFlowcell zatím nezveřejnilo.
Naši pozornost tedy můžeme přesměrovat k většímu modelu Quant F Evolution, jehož osud by měl být stejný jako u Quantina. Nicméně zde se bude čekat na úspěch menšího vozu, neboť automobilka stále ještě nemá kapacity a zdroje na výrobu dvou modelů. I proto nejspíše o vylepšené verzi elektrického sporťáku padla jediná zmínka, a sice spojená s výkonem, který nadále počítá s 1 090 koňmi.
My pak jen dodáme, že oba stroje využívají jako zdroj energie dvě nádrže blíže nespecifikovaného elektrolytu. V jedné se přitom nachází kladně nabitá, ve druhé pak záporně nabitá tekutina. Obě jsou následně pumpovány skrze palivové články, v jejichž srdci najdeme membránu, na níž dochází k řízené výměně elektrického náboje. A právě ten je následně využit k samotnému pohonu.
Aktuálně bohužel nadále není známo, jak je to s nabíjením. Nevíme tedy, zda se kupříkladu počítá s vypuštěním „prázdného“ elektrolytu a nahrazením „nabitým“. V takovém případě by samozřejmě sériové výrobě dost bránila nevyvinutá infrastruktura. Jsme tedy zvědavi, s čím se Švýcaři v Ženevě pochlubí a zda jejich plány skutečně dojdou naplnění.
Švýcarská značka NanoFlowcell se na domácím autosalonu pochlubí vylepšenými verzemi svých konceptů Quantino a Quant FE. První z nich by přitom mohl v brzké době zamířit k zákazníkům
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 8 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 10 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 11 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva