Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
NanoFlowcell Quantino: městské elektrokupé má dát 1 000 km na „nabití”
19.2.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Tisíc kilometrů na jedno doplnění energie je ambiciózní cíl, unikátní palivové články firmy NanoFlowcell jej však mají zvládnout, a to ještě letos.
První, několik dní starý obrázek malého stroje firmy NanoFlowcell dostává pokračování. Známe název nového auta, jeho zaměření i některé parametry. Je to menší sourozenec Quantu e-Sportlimousine, resp. Quantu F, v nějž se koncept z loňské Ženevy vyvinul. Nese název Quantino, tedy snad něco ve smyslu Quant-bambino.
Jak jsme předpokládali, tento stroj je označen jako městské kupé. Nemá tedy přes pět metrů, jako jeho větší bratr - délka je 3 910 mm, o dobrých 30 centimetrů méně, než má Hyundai Veloster, a interiér je konfigurace 2+2. Podobně jako větší Quant F, i tohle je čtyřkolka, ale o dost slabší - o pohon se starají čtyři elektromotory ve 22" kolech, každý o výkonu 136 koní. To znamená maximálku „přes 200 km/h”, jak říká tisková zpráva.
Také to ale má znamenat špičkový dojezd. Automobilka hovoří o tisícovce kilometrů na jedno... doplnění energie, řekněme. Tento stroj totiž využívá stejného systému jako větší Quant F, tedy dvou nádrží s elektrolyty, jedním nabitým kladně, druhým záporně. Každého tu má být 175 litrů. Jejich setkání přes membránu v palivovém článku produkuje elektřinu pro pohon vozu a všeho ostatního, co je na palubě.
Není ale zatím známo, jakým způsobem bude energie doplňována, zda se bude „prázdný” elektrolyt vypouštět a nabitý tankovat jako u konvenčního automobilu, či zda bude nutno vůz na dlouhé hodiny připojit k nabíječce a pohonný systém nějakým způsobem elektrolyty opět nabije. Snad se víc dozvíme v Ženevě, kde lichtenštejnská automobilka NanoFlowcell svůj nový stroj představí.
Podle výrobce to není úplně koncept. „Quantino je elektrické vozidlo pro každého,” říká technický šéf značky Nunzio la Vecchia. „Je cenově dostupné a má extravagantní, unikátní design. Není to jen koncept - stane se realitou ještě v průběhu tohoto roku. Budeme Quantino řídit v roce 2015 a velmi rychle chceme získat homologaci pro silniční provoz,” dodává.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015.




NanoFlowcell Quantino vypadá jako koncept, podle šéfa značky tomu tak ale není
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
včeraČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Číňané mají převzít zavírané továrny VW a rozjet v nich vlastní výrobu, nic jiného o úpadku Evropy neříká víc
před 2 hodinamiVýkonná elektrická Kia nepřestává ruinovat majitele, za roční auto se zanedbatelným nájezdem v aukci nikdo nedal ani polovinu původní ceny
před 3 hodinamiČíňané ukazují, že pořád dělají obchod, ne jen politiku. Dřív jen elektrická značka nabídne Evropanům spalovací auta, protože je chtějí
před 5 hodinamiVW říká, že jeho spolupráce s Fordem je „velmi, velmi, velmi úspěšná”. Myslí těch 20 prodaných Capri v Česku za první kvartál?
před 6 hodinamiNová verze nejlevnějšího MG srazila jeho cenu v zahraničí o desítky tisíc níž. Pokud dorazí k nám, bude to jedno z nejlevnějších aut na trhu
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 05.03. 16:38 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 05.03. 13:40 - pavproch
- VZKAZY 05.02. 14:28 - pavproch
- Prodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 05.02. 12:09 - M.Z.
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.02. 08:53 - řidičBOB
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB