Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nastal začátek konce, nejlepší motory Mercedesu už se objevují v autech s adekvátními jmény
26.5.2022 | Petr Prokopec
Při podobných příležitostech je těžké nebýt sentimentální. Mercedes byl poslední evropskou značkou vyrábějící víc než pár aut, která lpěla na obřích motorech prakticky ve všech podstatných modelech. Teď už se s nimi loučí i ve velké třídě E.
Již příští rok bychom se měli dočkat nové generace Mercedesu třídy E. Ta stejně jako Céčko přijde s velkými změnami pod kapotou, jakkoli v tomto případě by čistka neměla být až tak drastická. Kromě čtyřválců by totiž nabídka měla zahrnovat rovněž šestiválce. Automobilka zatím nepotvrdila, zda verze AMG přijde o osmiválec, i pokud by mu ale zůstal, bude stejně jako zbylé pohonné jednotky výrazně elektrifikován. Znamená to tedy, že současné provedení E63 je tím vůbec posledním, u kterého lze počítat jen v objemným spalovacím agregátem.
Mercedes přitom již dříve uvedl, že původně zvažoval zástavbu integrovaného startéru-generátoru, ovšem ten je součástí klasického automatu s konvertorem točivého momentu. A jelikož třícípá hvězda kladla daleko větší důraz na systém launch control a rychlé řazení, nakonec použila převodovku s elektromechanickou spojkou. I mild-hybridizace tak rázem byla ze hry, o to výjimečnější však motor se dvěma turbodmychadly je. Naladěn přitom byl na 571 či 612 koní.
Že to podobné motory mají v Mercedesech spočítané, ukazuje i to, že se automobilka rozhodla s ryzím osmiválcem oficiálně rozloučit. Do prodeje tak míří typ E63S Final Edition, u kterého je možné počítat s vyšším výkonem a tedy se zrychlením na stovku za 3,4 sekundy. Nejvyšší rychlost pak nejspíše bude omezena až po dosažení magické třístovky, neboť finální edice disponuje hlavně rozsáhlou standardní výbavou. Z ní byl ale zatím potvrzen pouze tzv. Night Package.
Je tedy dost možné, že výbava se bude lišit v závislosti na trhu. O tom nechceme spekulovat a necháme se překvapit, v jaké formě dorazí tento vůz do Česka. Nyní tak jen dodáme, že zákazníci budou moci dále počítat s 20palcovými kovanými koly, za nimiž se skrývají ocelové brzdy s červeně lakovanými třmeny. Ty ovšem bude možné vyměnit za karbon-keramické kotouče se zlatými třmeny.
Další novinkou jsou boční grafické polepy či logo značky na koncovém sloupku. To je nicméně v rámci interiéru vše, přesunout se tak můžeme dovnitř. Kabina standardně počítá s titanově šedou kůží Nappa, které společnost dělají karbonové dekory a oranžové kontrastní prvky. Nechybí přitom ani sportovní sedadla a volant. To je ale vše, ve výsledku by se tak mohlo jednat o mnoho povyku pro nic, kKdyby tu ovšem nebyly spekulace.
Britský Autocar už nějaký čas naznačuje, že příští E63 vsadí stejně jako C63 na čtyřválec spárovaný s plug-in hybridním ústrojím. To by nicméně z třícípé hvězdy udělalo tak trochu otloukánka, neboť i příští BMW M5 bude stejně jako to stávající používat osmiválec, jen taktéž doplněný elektromotorem. Pokud tomu tak bude, pak je Mercedes-AMG E63S Final Edition jen o to zajímavější nabídkou.



Mercedes představil vůbec poslední E63 s ryzím osmiválcovým motorem. U příští generace se již počítá s plug-in hybridem, který může být jen čtyřválcový. Začátek konce tak či onak nastal. Foto: Mercedes-Benz
Zdroj: Mercedes-Benz
Bleskovky
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
před 10 hodinami
Tvůrce Call of Duty zemřel při ošklivé nehodě se svým Ferrari, kolemjdoucí vše natočili na video
dnes
Levné americké Ferrari poráží skutečné Ferrari takovým způsobem a o tolik levněji, že musí lákat i kupce italských skvostů
včera
Nové na MotoForum.cz
- Test Honda GL1800 Gold Wing Tour: dárek k padesátinám 08:00
- Návrat po 78 dnech včera 10:41
- Největší talent superbiků včera 10:00
- Triumph Tracker 400: ze světa flat-tracku 22.12.2025
- Ostrá reakce Tardozziho 22.12.2025
Nejnovější články
Mazda kdysi postavila auto, které se vešlo do cestovního kufru. Vidíte ho vážně celé, na fotce nic nechybí
před 9 hodinami
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
před 10 hodinami
Nový Renault Clio v hávu legendy 90. let vypadá zatraceně dobře, takové auto by najednou chtěl každý
před 11 hodinami
Interiéry bez tlačítek jsou ta nejnebezpečnější věc v moderních autech, říká studie. Potřebovali jsme na to ale vůbec studii?
dnes
Tvůrce Call of Duty zemřel při ošklivé nehodě se svým Ferrari, kolemjdoucí vše natočili na video
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
