Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nastal začátek konce, nejlepší motory Mercedesu už se objevují v autech s adekvátními jmény
26.5.2022 | Petr Prokopec
Při podobných příležitostech je těžké nebýt sentimentální. Mercedes byl poslední evropskou značkou vyrábějící víc než pár aut, která lpěla na obřích motorech prakticky ve všech podstatných modelech. Teď už se s nimi loučí i ve velké třídě E.
Již příští rok bychom se měli dočkat nové generace Mercedesu třídy E. Ta stejně jako Céčko přijde s velkými změnami pod kapotou, jakkoli v tomto případě by čistka neměla být až tak drastická. Kromě čtyřválců by totiž nabídka měla zahrnovat rovněž šestiválce. Automobilka zatím nepotvrdila, zda verze AMG přijde o osmiválec, i pokud by mu ale zůstal, bude stejně jako zbylé pohonné jednotky výrazně elektrifikován. Znamená to tedy, že současné provedení E63 je tím vůbec posledním, u kterého lze počítat jen v objemným spalovacím agregátem.
Mercedes přitom již dříve uvedl, že původně zvažoval zástavbu integrovaného startéru-generátoru, ovšem ten je součástí klasického automatu s konvertorem točivého momentu. A jelikož třícípá hvězda kladla daleko větší důraz na systém launch control a rychlé řazení, nakonec použila převodovku s elektromechanickou spojkou. I mild-hybridizace tak rázem byla ze hry, o to výjimečnější však motor se dvěma turbodmychadly je. Naladěn přitom byl na 571 či 612 koní.
Že to podobné motory mají v Mercedesech spočítané, ukazuje i to, že se automobilka rozhodla s ryzím osmiválcem oficiálně rozloučit. Do prodeje tak míří typ E63S Final Edition, u kterého je možné počítat s vyšším výkonem a tedy se zrychlením na stovku za 3,4 sekundy. Nejvyšší rychlost pak nejspíše bude omezena až po dosažení magické třístovky, neboť finální edice disponuje hlavně rozsáhlou standardní výbavou. Z ní byl ale zatím potvrzen pouze tzv. Night Package.
Je tedy dost možné, že výbava se bude lišit v závislosti na trhu. O tom nechceme spekulovat a necháme se překvapit, v jaké formě dorazí tento vůz do Česka. Nyní tak jen dodáme, že zákazníci budou moci dále počítat s 20palcovými kovanými koly, za nimiž se skrývají ocelové brzdy s červeně lakovanými třmeny. Ty ovšem bude možné vyměnit za karbon-keramické kotouče se zlatými třmeny.
Další novinkou jsou boční grafické polepy či logo značky na koncovém sloupku. To je nicméně v rámci interiéru vše, přesunout se tak můžeme dovnitř. Kabina standardně počítá s titanově šedou kůží Nappa, které společnost dělají karbonové dekory a oranžové kontrastní prvky. Nechybí přitom ani sportovní sedadla a volant. To je ale vše, ve výsledku by se tak mohlo jednat o mnoho povyku pro nic, kKdyby tu ovšem nebyly spekulace.
Britský Autocar už nějaký čas naznačuje, že příští E63 vsadí stejně jako C63 na čtyřválec spárovaný s plug-in hybridním ústrojím. To by nicméně z třícípé hvězdy udělalo tak trochu otloukánka, neboť i příští BMW M5 bude stejně jako to stávající používat osmiválec, jen taktéž doplněný elektromotorem. Pokud tomu tak bude, pak je Mercedes-AMG E63S Final Edition jen o to zajímavější nabídkou.




Mercedes představil vůbec poslední E63 s ryzím osmiválcovým motorem. U příští generace se již počítá s plug-in hybridem, který může být jen čtyřválcový. Začátek konce tak či onak nastal. Foto: Mercedes-Benz
Zdroj: Mercedes-Benz
Bleskovky
Němec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
před 3 hodinamiVW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
včeraBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Prezident Erdogan si vyzkoušel druhé turecké národní auto, na konkurenta Octavie se moc nadšeně netvářil
před hodinouŠéf Škody potvrdil, že ostrá Fabia se vrátí. Přijde ještě letos, levnější auta ale nebudou
před 2 hodinamiNěmec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
před 3 hodinamiPodívejte se, diesely nejsou mrtvé. I na IAA v Mnichově se ukázala dvě naftová auta
před 4 hodinamiFord po 70 letech strhne své ikonické sídlo, stěhuje se do nově postaveného skleněného „paláce udržitelnosti”
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva