Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejpraktičtější Dacia skončí bez nástupce, nepřímá náhrada má ale dorazit ještě letos
22.5.2021 | Petr Miler
Na trhu přetahuje, však se v jen průběžně vylepšované podobě prodává už devět let. A ještě dříve se mluvilo se tom, že skončí bez nástupce. Přímého asi skutečně nedostane, ten nepřímý by mohl dorazit ještě letos.
Pokud v poslední době přišla řeč na Dacii, bylo to v souvislosti s jejími novými nejlevnějšími modely Sandero a Logan, dynamicky extrémně nepřesvědčivým Springnem a nebo Dusterem, kterému se dvakrát prodejně nedaří. Jestli se situace někdy zásadně zlepší napraví, ukáže až čas, automobilka ale pochopitelně musí snažit bodovat i na jiných frontách.
Právě v souvislosti se současným Dusterem se léta mluvilo o tom, že přijde i v sedmimístném provedení, to ale nakonec Dacia shodila ze stolu s tím, že by na poměry značky bylo příliš drahé. Jenže časy se mění, auta jsou dnes obecně dražší a podoba většího SUV už se provalila přes patentové snímky. A podle kolegů z Auto Bildu se oficiálního představení tohoto vozu máme dočkat už letos s tím, že příští rok zamíří do prodeje.
Jeho úkol je jasný. Byť půjde o úplně jinak pojaté auto, mělo by v nabídce nahradit nejpraktičtější model Lodgy, který má po premiéře v roce 2012 už nějaký ten pátek na kahánku. Rumuni dnes nemají sedmimístný vůz, který by za něj zaskočil, a tak prý už na nové platformě CMF-B, kterou používá zmíněné nové Sandero, nabídnout auto, jehož rozvor by byl o zhruba 200 milimetrů větší než u Dusteru. Celkově by tak sedmimístný model měl na délku měřit okolo 4,7 metru a vlivem chytřejšího uspořádání interiéru dojít k citelnému zvětšení prostoru pro cestující. A také pro náklad - základní varianta by měla pobrat 500 litrů, sedmimístné provedení pak při sklopené třetí řadě sedadel dokonce 650 l.
Zatím nepojmenovaný, nepřímý nástupce modelu Lodgy má být také první Dacií, která použije hybridní pohon. Firma sáhne po 140koňovém hybridu s motorem 1,6, který dnes používá Renault Clio, zjednoduší jej ale tak, aby stál co nejméně. Hybridní soustava tak nemá být schopna podstatné rekuperace kinetické energie a efektivitu pohonu zvyšovat spíše na oko. Dalšími motory mají být přeplňované benziny s výkony mezi 100 a 160 koňmi, diesely už se do nabídky dostat nemají.
Tím nyní dostupné informace končí, s dalšími týdny a měsíci se ale jistě o tomto autě dozvíme více. Chce-li jej Dacia začít prodávat v roce 2022, pak by jej skutečně ještě letos měla představit a pustit do světa alespoň dílčí informace. Těšme se na ně, toto by mohl být další zajímavý vůz v poměru výkonu a ceny.






Současná Dacia Lodgy jakožto nejpraktičtější model značky skončí bez nástupce. Zaskočit za něj má nové, zatím nepojmenované velké SUV stojící na platformě CMF-B. Foto: Dacia
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Borja Gomez tragicky zahynul včera 17:12
- Top crash pilotů po 10 Grand Prix včera 16:05
- BMW R 1300 RS 2025: sportovnější roadster včera 12:25
- Testy Moto2 a MotoGP v Brně 2.7.2025
- Zamíří Aron Canet do WSBK? 2.7.2025
Nejčtenější články
Proč VW nedováží do Evropy svá levná auta z Číny? Odpovědi šéfa se leda zasmějete, bez uzardění lakuje
5.6.2025Obří loď se 746 elektrickými auty na palubě vzplála uprostřed oceánu, teď jen bezvládně čeká na svou poslední hodinu
5.6.2025Nové stolní hodiny Bugatti stojí samy o sobě víc než spousta výjimečných sporťáků, je to přitom kýč jako hrom
5.6.2025VW se rychle zbavil 20 tisíc zaměstnanců, další čekají omezení. Litovat nemusí, na cestu dostávají pohádkové peníze
5.6.2025Ve své době nejlevnější 400koňové auto Evropy jde dnes koupit sotva jeté prakticky za babku, jede až 295 km/h
5.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva