Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejdražší Škodu za víc jak 1 milion v testu jízdních vlastností pokořil Fiat za 380 tisíc
9.10.2021 | Petr Miler
Smutný obrázek podivné evoluce kreslí dva krátce po sobě následující testy jízdního projevu nejdražšího modelu Škody a jednoho z levných Fiatů. Obě auta jsou mizerná, škodovka je na tom ale ještě podstatně hůř.
Budeme se opakovat, ale losí testy nejmodernějším autům prostě nejdou. Je to zvláštní, neboť evoluce na poli jízdních vlastností automobilů kráčela po dekády rychle vpřed a pokud jste měli možnost poznat jen pár milníků vývoje, musíte uznat, že rozdíly mezi například VW Brouk, Škodou 120, modernějším VW Golf a některým skutečně moderních z aut minulých dekád jsou propastné. Rychlost, ve které by se v zatáčce Brouk převrátil na střechu, Škoda 120 vám způsobila horké chvilky a VW Golf kupříkladu 3. generace navodil mořskou nemoc, moderní auta zvládají s naprostým nadhledem. A čím rychleji jedete, tím více je to znát.
Mysleli jsme si, že tento vývoj bude pokračovat dál a dál, protože tak to zkrátka chodí. Pak se ale něco pokazilo a nikdo nedokáže jednoznačně ukázat na hlavní důvod. Podle nás je to hlavně pneumatikami majícími za cíl spíše minimalizaci spotřeby než optimalizaci jízdních vlastností, roli ale jistě bude hrát i opět rostoucí hmotnost. Ať už to ale čímkoli, výsledek je jediný - nová auta v losích testech propadají.
Dříve obvyklých 77 km/h ve zkouškách konaných pod taktovkou kolegů z km77.com se rázem stalo nesplnitelným snem pro spoustu nových vozů. Naposledy to ukázala Škoda Eynyaq, která se postarala o jeden z nejhorších výsledků vůbec. Pouhých 67 km/h je tak daleko za metou dříve považovanou za minimum, že to nemohlo být hodnoceno jinak než jako „obzvláště špatný výsledek”.
Do zajímavého světla jej staví i novější test faceliftovaného Fiatu Tipo, tedy jednoho z mála stále relativně levých kompaktů, který dnes koupíte od 380 tisíc Kč. Dobře, s tříválcem 1,0, který si říká Světluška asi proto, jak s ním pohasínají jakékoli dynamické ambice, se 100 koňmi ale nenabízí o mnoho méně než třeba Škoda Octavia, která je o víc jak 100 tisíc dražší. Ani Tipo v losím testu neuspělo, pořád jen na tom ale lépe než Škoda Enyaq, která s cenou začíná na 1 089 900 Kč.
Jeho projev můžete vidět níže, je to festival nedotáčivosti, Tipo ale na rozdíl od Enyqu působí ve své marnosti aspoň vyzpytatelně a dosáhne pořád rychlosti 70 km/h. Zázrak to skutečně není, ovšem pořád je to o dobrou třídu výše než u Škody. Uvážíme-li, že za jeden základní Enyaq můžete mít skoro tři základní Tipa, je to pro českou automobilku další nepříjemný políček.



Fiat Tipo není žádným vrcholem evoluce, je to jeden z nejlevnější kompaktů. Přesto i ten v losím testu předvádí mnohem víc než Škoda Enyaq, jak můžete vidět na videu níže. Enyaq přitom vrcholem evoluce být má a je to dnes jasně nejdražší škodovka. Foto: Fiat
Zdroj: km77.com@Youtube
Bleskovky
VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
včeraBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
„Průlomový” a „revoluční” druhý Model T Fordu je ve skutečnosti ještě větší nic, než se zprvu mohlo zdát
18.8.2025Korejci se pokusili dokázat, že nepotřebují logo slavné značky, aby uspěli v luxusním segmentu, ale zjevně narazili
18.8.2025Autor McLarenu F1 odhalil úplně nové auto inspirované právě jeho slavným strojem, všech pět kusů koupil jediný člověk
18.8.2025Elektrický propadák Mercedesu nikdo nechce tak moc, že na něj automobilka nabízí slevy, za jaké jinde koupíte celé auto
18.8.2025Posedlost VW nezná mezí. Firma je prý „na správné cestě”, jubileum slaví s pomocí auta, kterému zakázali vstup do USA
18.8.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva