Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejlevnější velký kombík Evropy dostal nový motor, za 198 tisíc s ním nabízí ještě víc
22.2.2021 | Petr Prokopec
Už tak lákavá nabídka vcelku moderně vypadajícího, extrémně prostorného a ve většině případů slušně vybaveného auta za ceny od méně jak 200 tisíc Kč bude nyní ještě zajímavější díky silnějšímu a úspornějšímu motoru.
Bezpečně nejlevnějšímu velkému kombíku v současném evropském prodeji jsme se v poslední době věnovali několikrát a vše uzavřeli kompletním představením jeho ceníku. Ten v přepočtu od 198 tisíc Kč nabízí Rusům auto, které jsme tu znali jako Dacii Logan MCV, než zamířila do propadliště dějin. Lada jej ale dosud nabízela jako svůj Largus a bude tak činit dál s atraktivnějším zevnějškem a interiérem i výbavou. Mysleli jsme, že v případě techniky zůstane při starém a zatím zůstalo, v dohledné době se ale i to změní.
Lada oznámila, že modernizace nakonec nebude spočívat jen v úpravě kabátu. Inovovalo se i pod ním, konkrétně pak v motorovém prostoru. Zde sice najdeme i nadále 1,6litrový motor z produkce AvtoVAZu jako dosud, ovšem pohonná jednotka prošla již třetím vylepšením. To první se přitom odehrálo již před deseti lety, kdy dorazily nová odlehčená táhla a písty. Druhá modernizace pak pochází z roku 2018 a její součástí bylo drážkování bránící potkání ventilů při přetržení rozvodového řemene.
Nyní přichází na řadu další inovace, jenž je spojena s odlehčenými hřídelemi, písty i ventily. Zároveň byla převzata táhla z 1,8litrového agregátu a dorazilo víko s efektivnější ventilací a nový rozvodový řemen. Výkon tak povyrostl z 87 na 90 koní a točivý moment povyskočil ze 140 na 143 Nm. Podstatné také je, že vůz nyní 80 procent točivého momentu nabízí již od tisíce otáček, což vylepšilo jak spotřebu, tak dynamiku. Sprint na stovku totiž nyní zabere 14 sekund (dříve 14,2 s), průměrná spotřeba pak činí 7,5 l/100 km (dříve 7,8 l/100 km).
Jak už jsme zmínili, ceny zůstávají přes menší nárůst velmi lidové, neboť vůz je nyní k mání od 690 900 RUB (cca 198 tisíc Kč). Ve srovnání s přechozím provedením tedy startuje asi o 6 tisíc výše, tato verze ale nyní fakticky v prodeji není. Automobilka zatím dokáže dodat pouze vrcholné výbavy Luxe, v jejímž případě je sice použit také 1,6litrový motor, jde však o agregát se 16ventilovou technikou místo 8ventilové a tedy produkující 106 koní.
Pokud byste tedy po největším levném kombíku, jaký je v Evropě k mání, zatoužili, je momentálně třeba si připravit minimálně 914 900 RUB (263 tisíc Kč) na pětimístné či 941 900 RUB (270 tisíc Kč) na devítimístné provedení. Kdy bude k mání i nová vylepšená jedna-šestka, není jisté, dlouho na ni ale jistě čekat nebudeme, když na ní automobilka láka.
Inovovaná Lada Largus se dočkala také vylepšeného osmiventilového 1,6litrového motoru, který nabízí ve všech podstatných ohledech více než předchůdce. Foto: AvtoVAZ
Faceliftované kombi je sice již v prodeji, ovšem slabší motor či nižší výbavy prozatím fakticky k dispozici nejsou. Foto: AvtoVAZ
Zdroj: AvtoVAZ
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 2 hodinami - Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před 3 hodinami - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 5 hodinami - Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 6 hodinami - „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před 8 hodinami