Nejnovějšímu BMW nejde otevřít kapota, logo značky tak skrývá neobvyklý prvek

Na první pohled se příď vozu může zdát normální, kapota je ale skutečně neotevíratelná. BMW tak svérázně využilo jinak obvyklého místa pro své logo, aby do auta šlo doplňovat jednu z provozních kapalin.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nejnovějšímu BMW nejde otevřít kapota, logo značky tak skrývá neobvyklý prvek

3.6.2021 | Petr Prokopec

Nejnovějšímu BMW nejde otevřít kapota, logo značky tak skrývá neobvyklý prvek

/

Foto: BMW

Na první pohled se příď vozu může zdát normální, kapota je ale skutečně neotevíratelná. BMW tak svérázně využilo jinak obvyklého místa pro své logo, aby do auta šlo doplňovat jednu z provozních kapalin.

Představením elektrických modelů iX a i4 odstartovalo BMW novou éru ve své historii. Mnichovští totiž předpokládají, že nejpozději v roce 2030 bude alternativním pohonem osazena polovina nových aut. Zda se tak skutečně stane či nikoliv, je momentálně ve hvězdách. Co však jisté je, to je konec pohledů pod kapotu. S elektrifikací je totiž spojeno vysoké napětí a tedy riziko zásahu elektrickým proudem. Proto výrobci sice kapoty designují tak, že působí jako normální, nicméně otevřít je mohou pouze servisní technici příslušnými nástroji.

V případě BMW iX vše platí beze zbytku, což znamená, že mnichovská automobilka poněkud zaostává za konkurencí. Část elektromobilů totiž disponuje kromě klasického zavazadelníku i tím předním, jemuž místo udělal odchod spalovacího ústrojí. BMW nic podobného u své nejnovější dvojice nenabízí, místo toho prostor pod přední kapotou okupují zejména chladicí systémy. To pro automobilku může být problém, neboť soupeře je třeba překonávat a ne za nimi soustavně zaostávat.

Nedá se navíc předpokládat, že by mínusové body za chybějící přední zavazadelník smazala finesa, kterou najdeme u elektrického SUV. BMW iX je totiž vybaveno speciální nádobkou na kapalinu ostřikovačů ukrývající se pod čelním logem, která se právě „skrze něj” doplňuje. Stačí tedy, abyste na modrobílý emblém zatlačili, a rázem se odklopí vršek. Podobným způsobem pak víčko zase zavřete. Zajímavé je, že současně odhalené BMW i4 takovou funkci nemá.

My si tak posvítíme ještě na čelní ledvinky vozu, které jsou kompletně zaslepené. Namísto chlazení je tak BMW využilo jako panel, který hostí kamery, radary a další senzory. Stejně tak jsou součástí přídě i ohřevné prvky a čistící systém senzorů, jež mají zajistit, že veškeré technologie budou bezproblémově fungovat. Abychom nicméně řekli pravdu, v případě i4 nám jejich tvar a velikost vlastně ani nevadí. SUV nicméně vypadá prapodivně ze všech úhlů, což tato atrapa jen umocňuje.

Zas a znovu tedy do Mnichova můžeme poslat vzkaz, že se nikterak nestavíme proti novým technologiím, zvláště pokud stále máme na výběr a můžeme zvolit přesně takový pohon, jaký vyhovuje našim konkrétním potřebám. Veškerá kritika směřující na iX tedy nemá spojitost s elektrickým ústrojím, nýbrž se skutečností, že toto auto je prostě ošklivé. A jelikož nenabízí ani onen přední zavazadelník, nemůže se BMW lidem divit, pokud lidé raději zamíří ke konkurenci.


Nejnovějšímu BMW nejde otevřít kapota, logo značky tak skrývá neobvyklý prvek - 1 - BMW iX 2021 nadobka ostrikovacu 01Nejnovějšímu BMW nejde otevřít kapota, logo značky tak skrývá neobvyklý prvek - 2 - BMW iX 2021 nadobka ostrikovacu 02
Nejnovějšímu BMW nejde otevřít kapota, logo značky tak skrývá neobvyklý prvek - 3 - BMW iX logo funkce 01Nejnovějšímu BMW nejde otevřít kapota, logo značky tak skrývá neobvyklý prvek - 4 - BMW iX 2021 nadobka ostrikovacu 03
Nové BMW iX se pyšní unikátní nádobkou na vodu do ostřikovačů, jejíž hrdlo zakrývá logo na přídi elektrického SUV. Zda daný prvek dostal do vínku i sedan i4, automobilka zatím nepotvrdila. Foto: BMW

Zdroj: BMW

Petr Prokopec