Nejprodávanější čínské auto mimo Čínu už se v novém prodává i v Evropě, obdobné Škody zastíní s lehkostí

Všimli jste si, kam až se s cenou dostala Škoda Karoq? Na tu dnes potřebujete už 716 tisíc v úplném základu, prostřední verze s jedna-pětkou a automatem už nedá kůži pod 841 tisíc Kč. Geely i v dnes relativně drahém Rusku nabízí za méně nový Atlas napěchovaný lepší technikou, výbavou i bezpečnostními prvky.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nejprodávanější čínské auto mimo Čínu už se v novém prodává i v Evropě, obdobné Škody zastíní s lehkostí

20.1.2024 | Petr Prokopec

Nejprodávanější čínské auto mimo Čínu už se v novém prodává i v Evropě, obdobné Škody zastíní s lehkostí

/

Foto: Geely

Všimli jste si, kam až se s cenou dostala Škoda Karoq? Na tu dnes potřebujete už 716 tisíc v úplném základu, prostřední verze s jedna-pětkou a automatem už nedá kůži pod 841 tisíc Kč. Geely i v dnes relativně drahém Rusku nabízí za méně nový Atlas napěchovaný lepší technikou, výbavou i bezpečnostními prvky.

Geely je sedmou největší čínskou automobilkou, přičemž ročně prodá zhruba 1,5 milionu aut. Lví podíl na tom má SUV Boyue, které je k dostání rovněž na mnoha zahraničních trzích pod různými jmény, nejčastěji jako Atlas. A je to hit, zejména právě mimo svou domovinu, kde dlouhodobě platí za nejprodávanější exportovaný čínský vůz.

První generace tohoto vozu na svět přišla v roce 2016 a dočkala se hned dvou faceliftů, stejně jako několika specifických variant. Protože již čtyři léta po debutu měla na kontě milion registrací, začali Číňané usilovně pracovat na druhé generaci. Tu představili v roce 2022 na nové platformě CMA a s novými benzinovými či hybridními motory. Loni se tato novinka začala prodávat v Číně a nyní se konečně propracovala také do Evropy.

Není překvapením, že se nový Atlas nejprve dostává do Ruska, kde Číňané bodují jako nikdy a nikde dříve. Přesto si tam klientela bude muset zatím vystačit s poněkud omezenou nabídkou. K mání totiž bude pouze přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec, jehož 200 koní dostane na povel sedmistupňový automat. Spárován bude v tuto chvíli pouze s pohonem předních kol, to ale nejspíš mnoha lidem vadit nebude. Stěžejní je u novinky cena, která s ohledem na opravdu bohatou výbavu již základního stupně začíná nízko i na aktuálně docela drahé ruské poměry, a sice na 3 194 990 rublech (cca 817 tisíc Kč).

Za tuto částku u nás nekoupíte ani menší Škodu Karoq 1,5 TSI DSG, a to přesto, že její pohonná jednotka produkuje pouze 150 koní. Navíc lze počítat pouze se 17palcovými litými koly a 8palcovým displejem multimédií. Atlas na stupni Luxury však disponuje devatenáctkami či 13,2palcovou obrazovkou. Dále pak základní výbava dostala do vínku panoramatickou střechu, kůží obšitý volant či obě vyhřívané řady sedadel. Nechybí pak ani audio systém se šesti reproduktory či bezdrátové dobíjení mobilů.

Již to samo o sobě by stačilo k úspěchu, Číňané se ovšem nechtějí nechat v Rusku zahanbit ani po stránce bezpečnostní. Atlas tak disponuje světelnými, dešťovými či parkovacími senzory. Zmínit lze i detekci dopravního značení, automatické brzdy nebo detekci tlaku v pneumatikách. Totéž čekejte také u úrovní Flagship a Sport, kdy první přihazuje třeba head-up displej a chlazená přední sedadla, zatímco druhý 20palcová kola a dvoubarevný lak. Ceny pak činí 3 394 990 RUB a 3 494 990 RUB (869 a 895 tisíc Kč).

Lze už jen dodat, že Rusko se pro čínské výrobce skutečně stalo druhou domovinou. Loni totiž na tomto trhu prodali zhruba půl milionu aut, jejich podíl na trhu tak narostl na 47 procent. Nejúspěšnější automobilkou z Říše středu se stalo Chery, které v celkovém žebříčku zaujalo druhé místo za Ladou. Třetí pak skončil Haval, zatímco Geely se muselo spokojit s bramborovou medailí. Na kontě má ovšem 250,5procentní meziroční vzestup. O ten se pak starají Coolray (7. mezi všemi modely) a Monjaro (10. příčka), nový Atlas bude chtít do tohoto pořadí po slábnoucích prodejích dosavadního provedení znovu pořádně promluvit.


Nejprodávanější čínské auto mimo Čínu už se v novém prodává i v Evropě, obdobné Škody zastíní s lehkostí - 1 - Geely Atlas 2024 prvni sada 02Nejprodávanější čínské auto mimo Čínu už se v novém prodává i v Evropě, obdobné Škody zastíní s lehkostí - 2 - Geely Atlas 2024 prvni sada 04Nejprodávanější čínské auto mimo Čínu už se v novém prodává i v Evropě, obdobné Škody zastíní s lehkostí - 3 - Geely Atlas 2024 prvni sada 05Nejprodávanější čínské auto mimo Čínu už se v novém prodává i v Evropě, obdobné Škody zastíní s lehkostí - 4 - Geely Atlas 2024 prvni sada 06Nejprodávanější čínské auto mimo Čínu už se v novém prodává i v Evropě, obdobné Škody zastíní s lehkostí - 5 - Geely Atlas 2024 prvni sada 06aNejprodávanější čínské auto mimo Čínu už se v novém prodává i v Evropě, obdobné Škody zastíní s lehkostí - 6 - Geely Atlas 2024 prvni sada 06bNejprodávanější čínské auto mimo Čínu už se v novém prodává i v Evropě, obdobné Škody zastíní s lehkostí - 7 - Geely Atlas 2024 prvni sada 07Nejprodávanější čínské auto mimo Čínu už se v novém prodává i v Evropě, obdobné Škody zastíní s lehkostí - 8 - Geely Atlas 2024 prvni sada 08Nejprodávanější čínské auto mimo Čínu už se v novém prodává i v Evropě, obdobné Škody zastíní s lehkostí - 9 - Geely Atlas 2024 prvni sada 09
Atlas druhé generace má 4 670 milimetrů na délku, přičemž na ruský trh zamířil pouze s dvoulitrem naladěným na 200 koní. K mání pak bude ve třech úrovních výbavy Luxury, Flagship a Flagship Sport. Na poměry Ruska je vlastně drahý, na poměry Škody ani ne. Foto: Geely

Zdroj: Geely

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše