Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejprodávanější čínské auto v Evropě se ukázalo v novém. Nabízí ještě víc výbavy, přitom je pořád za hubičku
5.2.2024 | Petr Prokopec
Modernizace pro letošní rok si na první pohled ani nemusíte všimnout, poznat je hlavně podle černých detailů a většího množství výbavy uvnitř. Atraktivitu Jolionu je ale těžké přehlédnout, zvlášť když jeho ceny startují 200 tisíc pod úrovní základní Škody Karoq.
Asi nikoho nepřekvapí, že jedničkou ruského trhu s auty je Lada. Tato automobilka loni dokonce zvýšila svůj tržní podíl z 27,9 na 30,6 procenta a uchvátila i trůn mezi jednotlivými modely. Na ten již posedmé v řadě usedla Granta, jejíž registrace meziročně vzrostly o 122,7 procenta. Co se však odehrálo dále v pořadí, je menším šokem. Ruské automobilce totiž nepatří kompletní pódium, neboť Niva Travel byla odsunuta na třetí příčku a Vesta dokonce až na čtvrtou. Mezi tuto čtveřici se totiž vklínil čínský Haval Jolion.
Toto SUV si meziročně prodejně polepšilo o neskutečných 218,4 procenta a stalo se nejen nejžádanějším čínským autem v Rusku, ale i v celé Evropě. A letos nejspíše může znovu počítat s pozitivním vývojem. Jolion totiž prošel lehčí modernizací, která by jej měla učinit atraktivnějším. Byť je třeba zmínit, že vizuálních novinek není až tak mnoho - zvenčí jde víceméně pouze o černě lakované detaily, mezi které patří lemy blatníků, boční prahy, kryty zpětných zrcátek, střešní ližiny nebo zadní spoiler. V případě masky chladiče pak došlo také na příchod vertikálních lamel místo těch horizontálních.
To je nicméně vše, ani o pravověrném faceliftu tedy nemůže být řeč. Ostatně pod kapotou se nepohnul šroubek a dosavadní architektury se drží také interiér. Haval však výraznou měrou upravil výbavu, pročež Jolion nově nabízí daleko více než dosud, a to za doslova lidovou cenu. Od února letošního roku se totiž standardem stal podélně i výškově stavitelný volant, zadní parkovací senzory a monitoring tlaku v pneumatikách.
Co se týče výbavového stupně Premium, ten nově profituje z elektrického ovládání sedadel a perforovaného koženého čalounění, stejně jako z ventilace, jíž se dočkala sedačka řidiče. Kabina je navíc vyvedena v černo-červené barevné kombinaci, jenž je vlastní i výbavě Tech Plus. Ta pak dále přihazuje ještě panoramatickou střechu, autonomní parkování či head-up displej. Na všech úrovních pak zákazníci mají nově k dispozici aplikaci MyHaval.
Jak již bylo zmíněno, po stránce technické zůstává Jolion u osvědčené techniky. Jednu nebo dvě nápravy tedy roztáčí přeplňovaná jedna-pětka, která byla naladěna na 143 koní, je tedy o 7 koní slabší než v Číně. To kvůli možnosti spalování nízkooktanového benzinu. V případě předokolky je přitom možné volit mezi šestistupňovým manuálem a sedmistupňovým automatem, u verze s pohonem 4x4 je ovšem k mání pouze samočinná převodovka.
Tím se dostáváme k cenám, které jsou vážně lidové. Konkurent Škody Karoq, který měří 4 472 milimetrů na délku a 2 700 mm v případě rozvoru, totiž startuje na 1 999 000 RUB (cca 510 tisíc korun). Je tedy o více než 200 000 Kč levnější než české SUV na místním trhu, které navíc jako čtyřkolku koupíte jen s dieselem (od 865 900 Kč) nebo jako 2,0 TSI (1 015 900 Kč). Za Jolion s 4x4 je ale třeba dát jen 2 449 000 RUB (asi 624 tisíc Kč), tedy pořád míň než za ten nejzákladnější Karoq. Pochybuje někdo o tom, že si tento vůz udrží své pozice?
Jolion se loni stal absolutní dvojkou na ruském trhu a čínskou jedničkou v celé Evropě. Letos i s ohledem na více výbavy nabízené za méně peněz o své pozice stěží přijde. Foto: Haval
Zdroj: Haval
Bleskovky
- 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
včera - Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
27.4.2024 - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Souboj dvou titánů vyhrál úřadující šampion včera 15:11
- V Moto2 vyhrál Aldeguer, 11. Salač včera 12:57
- Vítězem Moto3 v Jerezu Colin Veijer včera 11:32
- Warm Up ukončen předčasně po crashi Acosty včera 10:07
- Sprintérské drama = festival pádů: Vyhrál Martin před Acostou 27.4.2024
Nejnovější články
- První majitel ročník 1926 schoval nejetou legendu Opelu, kterou téměř do jedné sežrala rez, teď ji docela levně prodává
včera - Lotus zajel třetí absolutně nejrychlejší čas nejnáročnějšího okruhu světa, celý výkon je ale tak trochu levá
včera - Dvě nejexkluzivnější SUV světa od Ferrari a Lamborghini si to konečně rozdala ve sprintu, o vítězi rozhodly centimetry
včera - Firmy rozvážející balíky zjistily, že přechod ze spalovacích dodávek na elektrické bude složitější, než čekaly
včera - 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
včera
Živá témata na fóru
- Politický koutek 04.28. 22:21 - Lachende Bestien
- Onboard videa 04.28. 22:14 - Lachende Bestien
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.28. 21:54 - Truck Daškam
- S větrem ve vlasech.... 04.28. 21:02 - Brus
- Elektromobily a vse kolem nich 04.28. 20:01 - Stepan
- VZKAZY 04.27. 16:45 - řidičBOB
- Audi A6 C7 převodovky 04.27. 09:49 - Snowman000
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus