Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejprodávanější elektromobil Evropy trapně selhal v losím testu, poráží ho i Dacia
22.6.2021 | Petr Prokopec
Na to, aby se dobře prodával, mu stačí štědré dotace, k opravdu dobrému autu mu ale leccos schází. Navzdory nižšímu těžišti má horší jízdní projev než VW Tiguan.
Dacia Spring je vůbec prvním elektrickým počinem rumunské automobilky. Sice jde o převlečený Renault City K-ZE, ale jelikož byl při jeho vývoji důraz kladen na co nejnižší cenu, do portfolia Dacie zapadá. Jeho elektromotor má výkon pouhých 45 koní, se kterými auto zvládne stovku až za 19,1 sekundy. A tím jste prakticky na maximu, neboť nejvyšší rychlost činí 125 km/h. Baterie o kapacitě 26,8 kWh pak mají vystačit až na 295 km, ovšem jen ve městě a spíše ve snu než reálně.
Přesto se najde oblast, ve které toto auto obstává. Jde o losí test, který se stal pro většinu moderních aut doslova pohromou. Vozy jako Audi A3, Hyundai Tucson či Škoda Octavia čtvrté generace totiž mezi kužely nezvládly projet předepsanou rychlostí 77 km/h. Dacia Spring to však dokázala, byť její chování bychom mohli přiblížit k poskakování kamzíka. Nicméně reakce byly povětšinou předvídatelné a ani při jedné změně směru jízdy se žádné z kol neodlepilo od asfaltu. Namísto posměchu tak přišlo smeknutí klobouku.
Nyní se můžeme přesunout k dalšímu elektromobilu, a to k Volkswagenu ID.4. Ten je aktuálně asi nejprodávanějším vozem s alternativním pohonem v Evropě, z čehož by německá automobilka mohla mít radost, kdyby na každém prodaném autě neprodělávala a ztrátu nekompenzovala jen poklesem pokut za nadlimitní průměrné emise zbytku produkce. Vysvědčení z losího testu si ovšem za rámeček nedá určitě. ID.4 se mezi kužely dokázal protáhnout bez ztráty květinky pouze rychlostí 73 km/h a není tak ani na úrovni oné Dacie. A jakkoliv je ze záběrů patrné, že ono poskakování tentokrát není problémem, k pochvale má německý elektromobil daleko.
Španělé, kteří test uskutečnili, dodávají, že vůz se chová dost nevyzpytatelně. ID.4 totiž posílá 204 koní na zadní nápravu, u které stabilizace často přibrzďuje vnitřní kolo. Z toho důvodu se ovšem VW nezvládá bezproblémově vrátit do původního jízdního pruhu. Při navýšení nájezdové rychlosti pak pro změnu dochází k přibrzdění levého předního kola, což se pro změnu projevuje nedotáčivostí, a to bohužel nikoliv pouze na testovací dráze, ale rovněž i v běžném proovzu,
Ona rozporuplnost pak ještě více vyšla najevo při slalomu, kdy vůz připomínal spíše předokolku než zadokolku, kterou je. Jeho ovladatelnost tedy rozhodně nepatří mezi nejlepší, na čemž mají nejspíše zásluhu i pneumatiky Bridgestone Turanza ECO, které upřednostňují spíše nízký valivý odpor před přilnavostí. ID.4 se tak i navzdory mnohem nižšímu těžišti chová hůře než třeba Tiguan, který s pneumatikami Pirelli Scorpion zvládl projet mezi kužely předepsanou rychlostí 77 km/h.
Pokud tedy VW hodlá vsadit vše na elektrickou kartu, nejspíše by měl znovu zasednout k rýsovacím prknům. ID.4 totiž nezaostává jen za Dacií Spring, což je pro Němce docela potupa, ale i za svým vyšším benzinovým sourozencem. A to navíc v testu, jímž měl díky nízkému těžišti a pohonu zadní nápravy projít jako nůž máslem. Takhle ale má ono máslo na hlavě sám VW.



VW ID.4 se v losím testu nevyznamenal, je totiž horší než Dacia Spring. Foto: Volkswagen
Zdroj: km77.com@Youtube
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
včera
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Kdo bude posledním šampionem MotoE? včera 22:08
- Záchranné laso pro Filipa Salače včera 11:36
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu 5.11.2025
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů 5.11.2025
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
Nejčtenější články
Tesla odhalila své nové levné modely. Za docela malou slevu jim toho chybí víc, než by vám bylo milé
8.10.2025
Ferrari si postavilo zbrusu nový soukromý testovací okruh, fanoušky tím nejspíš ani trochu nepotěší
8.10.2025
Čínský elektromobil shořel na parkovišti po ujetí pouhých 1 000 km. Žár byl tak silný, že zapálil dalších sedm aut okolo
8.10.2025
Nová vrcholná Škoda Fabia si na speciál pro Monte Carlo jen hraje, i tak je to nejvíc, co si dnes můžeme přát
8.10.2025
Stellantis dokončil obrat jako nikdo jiný. Roky bazíroval na elektromobilech, teď nacpal přes 100 miliard do nové spalovací techniky
8.10.2025
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.06. 20:16 - M.Z.
- Nástroj k nákupu auta (STK,SPZ,VIN) 11.06. 16:27 - jreh
- Lampárna (stěžovatelna) 11.06. 12:52 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.06. 10:02 - řidičBOB
- Má někdo zkušenost s nákupem ojetého auta z Německa přes malého dovozce? 11.06. 09:48 - lylybrown
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
