Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Losí je test je pro moderní auta stále tvrdším oříškem, důvody nás napadají jen dva
30.11.2020 | Petr Prokopec
Každý výrobce se snaží, aby jeho nový produkt byl lepší než ten předchozí, automobilkám to ale v případě jízdních vlastností v extrému v poslední době ani trochu nevychází.
Jsou moderní auta lepší, než ta předchozí? To je poměrně komplikovaná otázka, na kterou nelze jednoduše odpovědět - pro každého je důležitější něco jiného. Pokusíme-li se ale dívat na věc s nadhledem, pak v případě výkonu, dynamiky a povětšinou i provozní efektivity došlo k posunu vpřed. Stejně tak šla výrazně nahoru bezpečnost, elektronická výbava i výbava vůbec. Trochu horší to může být alespoň u části aut s komfortem, ještě horší s kvalitou a vůbec nejhorší s ovladatelností a vůbec nejhorší s ovladatelností, kterou jakási přetechnizovanost učinila komplikovanější. V případě běžného ježdění může realita působit i opačně, stačí se ale dostat blíže k limitu možností provést náhlý manévr ve vyšší rychlosti je dnes již pomalu nemožné.
Dokládá to pohled na nespočet losích testů z poslední doby, od ostrého BMW přes nejostřejší Mercedes až po docela obyčejnou Škodu. K těmto a mnoha dalším vozům, které se obvykle ani zdaleka nepřiblížily kdysi obvyklé rychlosti 77 km/h, se nyní přidalo i nové Audi A3, které španělský km77.com též poslal mezi kužely.
Losí test nicméně německý hatchback opět nezvládl absolvovat v běžném tempu. Místo toho měl řidič již při prvním průjezdu problémy i s rychlostí 75 km/h a další pokusy nedopadly lépe. A3 je navíc nastaveno poměrně nedotáčivě, načež se mezi kužely skutečně trápí a bezchybně se se jimi protáhlo maximálně rychlostí 72 km/h. To je znovu bída s nouzí.
Nyní se můžeme vrátit do roku 2016, kdy titíž lidé na tomtéž místě otestovali tentýž vůz. v jeho předchozí generaci. Ta si v losím testu vedla daleko lépe, a to přesto, že do testu zamířila s těžším 1,6litrovým turbodieselem pod kapotou. Logicky by tedy měla být nedotáčivější, nicméně i tak mezi kužely projela bez problémů v rychlosti až 76 km/h. Nebyl to ani tehdy žádný zázrak a zkoušku o 1 km/h nezvládlo, požadovanému limitu však byla pořád blíže než moderní nástupce.
Je to skutečně pozoruhodné, neboť na vrcholu evoluce těchto aut bychom v losím testu čekali jen jeho naprosto bezproblémové absolvování. Proč tomu tak není, je otázkou, důvody nás ale napadají jen dva. Jednak je to ona ovladatelnost na limitu, která má k dokonalosti daleko - některá moderní auta mívají kupříkladu problém i s obyčejnými opakovanými, rychlými změnami směru, kdy jim přestává fungovat elektrický posilovač řízení. A řízení samo není zrovna „upovídané” ani v momentě, kdy vše funguje, jak má.
Hlavní potíž ale vidíme v pneumatikách, které jsou stále více zaměřené na minimalizaci všemožných odporů kvůli spotřebě paliva resp. emisím CO2, a ve výsledku tedy i snížení přilnavosti. Boji proti emisím oxidu uhličitého probíhá i na tomto poli a vybírá si svou daň. Jinému zdůvodnění je obtížné věřit - zrovna A3 se po technické stránce mezigeneračně podstatně nezměnila, stojí v podstatě na stejné platformě se stejnými motory a stejným zaměřením, a tady i velmi podobným naladěním. Jen pneumatiky obouvá stále jiné...



Nové Audi A3 Sportback nezvládlo losí test, mezi kužely projelo bez ztráty květinky pouze rychlostí 72 km/h. Předchozí generace se přitom dokázala dostat až na 76 km/h. Foto: Audi
Zdroj: km77.com@Youtube
Bleskovky
- Válečný veterán si k 90. narozeninám koupil nové auto, k Fabii Junior má vážně daleko
včera - Někdo osadil Škodu Rapid samotažným zařízením, nabourané auto odveze „po svých”
12.1.2021 - Němec zkusil rozjet na dálnici na maximálku auto z dob, kdy u nás Škoda 130 byla luxus
10.1.2021 - Cena zakázkového laku na Bugatti za 131 milionů znovu posouvá meze absurdity
8.1.2021
Nejčtenější články
- Prodeje Škody se dál rychle propadají, napravit je má nová Octavia PRO
16.12.2020 - Nové nejrychlejší auto světa je venku, s 1842 koňmi prý skutečně pokoří 500 km/h
16.12.2020 - Poslední ryzí sporťák Alfy Romeo končí bez nástupce, možná ani nevíte, že se pořád vyrábí
16.12.2020 - Číňané posílají do Evropy další nové SUV, začínají na trhu s největšími dotacemi
16.12.2020 - Muž provozující Teslu jako taxi se podělil o své zkušenosti, reálný dojezd je tragický
16.12.2020 - Clarkson trpí kvůli úřadům, auto, které si zamiloval, musí být sešrotováno
16.12.2020 - Němci otestovali dieselovou Octavii III s 200 tisíci km, zůstala jim jen hořkost v ústech
16.12.2020 - Firma, která i v ČR prodávala velmi levné, sportovní sedany, šla i proti Dacii, pak ale přišel krach
16.12.2020 - Dvojnásobný mistr světa F1 se tváří jako nováček, ten čtyřnásobný říká, že je to cirkus
16.12.2020 - Dacia Duster jako Renault pro Evropu ukázala interiér, vypadá o hodně líp než ta „naše”
17.12.2020
Nové na MotoForum.cz
Nové na MotoForum.cz
Živá témata na fóru
- První auto - Focus mk2 18:48 - Rohllik28
- Chlubítko univerzální 18:16 - Lachende Bestien
- Auto pro radost 18:03 - Lachende Bestien
- Svíčky 16:02 - katana25
- Fabia 1.9 SDI 47kw r.v 12/2001 jakou rozvodovou sadu 15:51 - Baronkoo
- Lampárna (stěžovatelna) 14:17 - jerry
- Detektory policejních radarů 14:13 - AntiRadary.cz
- Další zajímavá autovidea 11:30 - honziss
- Politický koutek 21:25 - HondaMan
- Yaris GR - co na něj říkáte? 21:13 - M.Z.