Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nová Škoda Octavia nezvládla losí test, výmluvy na hybridní techniku už nezaberou
1.6.2020 | Petr Prokopec
Zvládání tohoto vyhýbacího manévru považujeme u moderních aut za samozřejmé, ale není tomu tak. Máslo na hlavě má podruhé v krátké době i Škoda, a to i se svým klíčovým modelem.
Škoda se dosud velmi ráda chlubila vlastním vývojem. Nejde přitom o pouhé marketingové klišé, neboť i když má mladoboleslavská automobilka přístup do koncernových skladů, jednotlivé komponenty musí sama sladit v jeden fungující celek. To se jí dosud dařilo velmi dobře, i proto se z kdysi vysmívané značky stal jeden z nejdůležitějších evropských výrobců. Souběžně s tím se však začínají zvyšovat očekávání publika, která nemusí být vždy naplněna.
Již minulý týden jsme si posvítili na výsledky Škody Superb iV v losím testu, který uskutečnil švédský magazín Svět techniky neboli Teknikens Värld. Plug-in hybridní kombi v něm bohužel selhalo. V jeho případě lze do jisté míry ukázat prstem na chybu v základu. Problémy ve stejném testu měl i VW Passat GTE, u něj se na rozdíl od Škody s hybridní technikou počítalo od začátku.
Teknikens Värld ovšem neotestuje pouze hybridní kombíky, na paškál si bere i konvenční auta a mezi nimi i nic menšího než novou Škodu Octavia. Ani tento model se nemá čím chlubit, byť jeho výsledek je lepší než u vlajkové lodi značky. To ale manažery z Mladé Boleslavi potěší jen stěží, neboť králem je tentokrát jednooký je mezi slepými.
Octavia zvládla test projet s pouze rychlostí 70 km/h, při zvýšení tempa o dva kilometry se vůz po zatížení začal hrnout stranou. Došlo tak na kontakt s kužely, stejně jako na ztrátu stability. Octavia tak následně měla problémy i s návratem do původního jízdního kruhu. Pokud byste se tak náhlé překážce museli vyhýbat na nějaké užší cestě, možná byste skončili ve škarpě.
Problém je podle Švédů v tom, že systém kontroly stability (ESP) je v případě Octavie nastaven velmi špatně, přičemž zrovna její naladění spadá do ranku vlastního vývoje. Pokud si uvědomíme, že jde již o druhý přehmat stejného druhu za krátkou dobu, je to na pováženou.
Za dobrý výsledek je přitom považována rychlost o 10 procent vyšší, za minimální přijatelný 72 km/h. A existují vozy, které se s rychlostí dostanou i přes 80 km/h. Pro srovnání s nejnovější konkurencí, například Toyota Corolla se zvládne mezi kužely proplést bez problémů rychlostí 74 km/h. Japonské kombi daleko lépe zvládá potlačit úvodní nedotáčivost a v podstatě využívá následné tendence k lehčímu ustřelení zádě. Losí test tak v jeho podání vypadá jako elegantní procházka růžovým sadem, Škodě Octavia elegance chybí, nakonec se na to podívejte sami.
Losí test se nepovedl ani Škodě Octavia, ke schválení potřebovala mezi kužely projet bez problémů tempem alespoň 72 km/h
Zdroj: Teknikens Värld
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
dnes - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 6 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací skoro až k rýsovacímu prknu, plán nabídnout rychle jen elektromobil vyletěl komínem
před 8 hodinami - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
před 9 hodinami - V Německu začali nabízet elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
před 11 hodinami - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva