Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nová Škoda Octavia nezvládla losí test, výmluvy na hybridní techniku už nezaberou
1.6.2020 | Petr Prokopec
Zvládání tohoto vyhýbacího manévru považujeme u moderních aut za samozřejmé, ale není tomu tak. Máslo na hlavě má podruhé v krátké době i Škoda, a to i se svým klíčovým modelem.
Škoda se dosud velmi ráda chlubila vlastním vývojem. Nejde přitom o pouhé marketingové klišé, neboť i když má mladoboleslavská automobilka přístup do koncernových skladů, jednotlivé komponenty musí sama sladit v jeden fungující celek. To se jí dosud dařilo velmi dobře, i proto se z kdysi vysmívané značky stal jeden z nejdůležitějších evropských výrobců. Souběžně s tím se však začínají zvyšovat očekávání publika, která nemusí být vždy naplněna.
Již minulý týden jsme si posvítili na výsledky Škody Superb iV v losím testu, který uskutečnil švédský magazín Svět techniky neboli Teknikens Värld. Plug-in hybridní kombi v něm bohužel selhalo. V jeho případě lze do jisté míry ukázat prstem na chybu v základu. Problémy ve stejném testu měl i VW Passat GTE, u něj se na rozdíl od Škody s hybridní technikou počítalo od začátku.
Teknikens Värld ovšem neotestuje pouze hybridní kombíky, na paškál si bere i konvenční auta a mezi nimi i nic menšího než novou Škodu Octavia. Ani tento model se nemá čím chlubit, byť jeho výsledek je lepší než u vlajkové lodi značky. To ale manažery z Mladé Boleslavi potěší jen stěží, neboť králem je tentokrát jednooký je mezi slepými.
Octavia zvládla test projet s pouze rychlostí 70 km/h, při zvýšení tempa o dva kilometry se vůz po zatížení začal hrnout stranou. Došlo tak na kontakt s kužely, stejně jako na ztrátu stability. Octavia tak následně měla problémy i s návratem do původního jízdního kruhu. Pokud byste se tak náhlé překážce museli vyhýbat na nějaké užší cestě, možná byste skončili ve škarpě.
Problém je podle Švédů v tom, že systém kontroly stability (ESP) je v případě Octavie nastaven velmi špatně, přičemž zrovna její naladění spadá do ranku vlastního vývoje. Pokud si uvědomíme, že jde již o druhý přehmat stejného druhu za krátkou dobu, je to na pováženou.
Za dobrý výsledek je přitom považována rychlost o 10 procent vyšší, za minimální přijatelný 72 km/h. A existují vozy, které se s rychlostí dostanou i přes 80 km/h. Pro srovnání s nejnovější konkurencí, například Toyota Corolla se zvládne mezi kužely proplést bez problémů rychlostí 74 km/h. Japonské kombi daleko lépe zvládá potlačit úvodní nedotáčivost a v podstatě využívá následné tendence k lehčímu ustřelení zádě. Losí test tak v jeho podání vypadá jako elegantní procházka růžovým sadem, Škodě Octavia elegance chybí, nakonec se na to podívejte sami.
Losí test se nepovedl ani Škodě Octavia, ke schválení potřebovala mezi kužely projet bez problémů tempem alespoň 72 km/h
Zdroj: Teknikens Värld
Bleskovky
- Kim Čong-un skutečně přešel z Mercedesů na ruský Aurus, auto přímo od Putina poprvé vyvětral před kamerami
17.3.2024 - Jak to vypadá uvnitř pneumatiky za jízdy? Kamera v ní umístěná vám ukáže, co běžně není možné spatřit
16.3.2024 - Jak moc skutečně vydrží Cybertruck Tesly? Nadšenci po něm začali házet koule i střílet z pistolí a pušek
15.3.2024
Nejčtenější články
- Sprint dvou německých superkombíků nedopadl podle očekávání, morálním vítězem je nižší hmotnost
19.2.2024 - Tohle Porsche si kdysi koupil Nissan, aby „obšlehnul” řešení pohonu všech kol pro svou vlastní legendu
19.2.2024 - Celosvětové prodeje elektrických a hybridních aut začaly prudce klesat, v lednu byly nejnižší od května 2023
19.2.2024 - Unikly technické parametry nového BMW M5 a je to obrovské zklamání, jeho hmotnost je doslova šílená
19.2.2024 - Nové rakouské řešení pohonu spalovacích aut emise CO2 z atmosféry dokonce stahuje, pro elektromobily je to další rána
19.2.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva - Získejte unikátní hodinky STI ve sbírce na pomoc dětským domovům
tisková zpráva