Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejprodávanější kombík světa se ukázal v novém, Škodě dává šanci vzít mu titul světové jedničky
18.4.2025 | Petr Prokopec
A takový prostor nedává tím, že by něco dělal špatně, jen zkrátka pokračuje v tom, co před třemi lety odstartovala verze Wilderness. Kombík připomíná míň a míň, stále víc se naopak přibližuje SUV.
Nejprodávanějším kombíkem světa není navzdory popularitě těchto modelů ani Škoda Octavia Combi, ani Superb Combi, ani žádný z jejich koncernových příbuzných. Na výsluní se v tomto ohledu - pro mnohé překvapivě - vyhřívá celosvětově populární Subaru Outback, které bylo loni vyrobeno v už třímiliontém exempláři. Ten kupodivu nezamířil do muzea, nýbrž k zákazníkovi, ovšem jeho kupec není jen tak někdo, ale jeden z mimořádně věrných zákazníků tohoto modelu i Subaru jako takového.
Je to Američan, což nakonec nepřekvapí, neboť na Ameriku Subaru s tímto modelem cílí především. Šestá generace zde tam představena už v roce 2019, zatímco na ostatní trhy dorazila s dvouletým zpožděním, přičemž v mezičase se dočkala i několika novinek. Ta asi nejzásadnější se váže k předloňskému roku, kdy vůz dostal nové čelní partie. O rok dříve pro změnu nabídku rozšířila varianta Wilderness, která zvedla světlou výšku o 20 milimetrů na celkových 240 mm.
Outback tak začal mít pomalu blíž k SUV než ke kombíku, což je jeden důvodů jeho popularity, prodeje modelu jen stoupají. Usínat na vavřínech se ale nikdy nevyplácí, načež můžeme aktuálně přivítat již sedmou generaci. Ta paradoxně dává šanci uzmout titul světové jedničky mezi kombíky Škodě, neboť k SUV má zase o něco blíž.
Subaru totiž u každé verze počítá se světlou výškou minimálně 220 mm a pohonem všech kol. Tuto techniku bude možné spárovat se základní atmosférickou dva-pětkou, která produkuje 183 koní, zatímco u 2,4litrového přeplňovaného čtyřválce lze počítat s 265 koňmi. Oba agregáty pak doplňuje převodovka CVT, data o dynamice či spotřebě však Japonci zatím nezveřejnili. A neznámá je rovněž cena.
Na provedení Wilderness byl ovšem při vývoji kladen ještě větší důraz než na základní verze, což zmíněný posun jen podtrhuje. Zachována totiž sice byla světlá výška 240 mm, ovšem nové jsou specificky naladěné tlumiče či rychleji reagující uzávěra středového diferenciálu. Nájezdový úhel vpředu pak byl zvětšen z 18 na 20 stupňů, zatímco u zadního došlo k posunu z 21,4 na 23,6 stupňů.
Zajímavé pak je, že jakkoli Subaru zvedlo o zhruba 5 centimetrů střešní linii, větrný hluk byl zredukován o 10 procent. Kabina je prostornější a disponuje 12,3palcovým digitálním přístrojovým štítem a 12,1palcovou obrazovkou multimédií. Japonci mimo to zareagovali na sílící kritiku čistě dotykových displejů a proto nově přihodili do hry intuitivnější tlačítkové ovládání klimatizace. Tohle vypadá zajímavě, kdy (či zda vůbec) se nového Outbacku dočkáme v Evropě, zatím nemáme zprávy.





















Outback sedmé generace se zatím ukázal pouze v americké verzi. V zámoří přitom bude znovu k mání jako základ a provedení Wilderness, u kterého jsou kombíkové kořeny tohoto modelu dále potlačeny. Foto: Subaru
Zdroj: Subaru
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025Jedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nejnovější články
Legendární McLaren F1 magnáta v IT má přepsat historii. Bude stát tolik, že si aukční firma ani netroufá odhadovat výsledek
včeraPoslední „normální” BMW v současné nabídce značky končí, za pár týdnů se rozloučí asi poslední specialitou
včeraChystaný ostrý Mercedes při testech odpravil gumy během pár kol, předem ukazuje, co je na něm špatně
včeraŠéf Škody se vyjádřil k budoucnosti tlačítek v interiérech českých aut, snad mu lze věřit
včeraPropouštění už nestačí. Obří německý dodavatel automobilek musí zbylým zaměstnancům snížit mzdy, ti se bouří
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva