Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejprodávanější kombík světa se ukázal v novém, Škodě dává šanci vzít mu titul světové jedničky
18.4.2025 | Petr Prokopec
A takový prostor nedává tím, že by něco dělal špatně, jen zkrátka pokračuje v tom, co před třemi lety odstartovala verze Wilderness. Kombík připomíná míň a míň, stále víc se naopak přibližuje SUV.
Nejprodávanějším kombíkem světa není navzdory popularitě těchto modelů ani Škoda Octavia Combi, ani Superb Combi, ani žádný z jejich koncernových příbuzných. Na výsluní se v tomto ohledu - pro mnohé překvapivě - vyhřívá celosvětově populární Subaru Outback, které bylo loni vyrobeno v už třímiliontém exempláři. Ten kupodivu nezamířil do muzea, nýbrž k zákazníkovi, ovšem jeho kupec není jen tak někdo, ale jeden z mimořádně věrných zákazníků tohoto modelu i Subaru jako takového.
Je to Američan, což nakonec nepřekvapí, neboť na Ameriku Subaru s tímto modelem cílí především. Šestá generace zde tam představena už v roce 2019, zatímco na ostatní trhy dorazila s dvouletým zpožděním, přičemž v mezičase se dočkala i několika novinek. Ta asi nejzásadnější se váže k předloňskému roku, kdy vůz dostal nové čelní partie. O rok dříve pro změnu nabídku rozšířila varianta Wilderness, která zvedla světlou výšku o 20 milimetrů na celkových 240 mm.
Outback tak začal mít pomalu blíž k SUV než ke kombíku, což je jeden důvodů jeho popularity, prodeje modelu jen stoupají. Usínat na vavřínech se ale nikdy nevyplácí, načež můžeme aktuálně přivítat již sedmou generaci. Ta paradoxně dává šanci uzmout titul světové jedničky mezi kombíky Škodě, neboť k SUV má zase o něco blíž.
Subaru totiž u každé verze počítá se světlou výškou minimálně 220 mm a pohonem všech kol. Tuto techniku bude možné spárovat se základní atmosférickou dva-pětkou, která produkuje 183 koní, zatímco u 2,4litrového přeplňovaného čtyřválce lze počítat s 265 koňmi. Oba agregáty pak doplňuje převodovka CVT, data o dynamice či spotřebě však Japonci zatím nezveřejnili. A neznámá je rovněž cena.
Na provedení Wilderness byl ovšem při vývoji kladen ještě větší důraz než na základní verze, což zmíněný posun jen podtrhuje. Zachována totiž sice byla světlá výška 240 mm, ovšem nové jsou specificky naladěné tlumiče či rychleji reagující uzávěra středového diferenciálu. Nájezdový úhel vpředu pak byl zvětšen z 18 na 20 stupňů, zatímco u zadního došlo k posunu z 21,4 na 23,6 stupňů.
Zajímavé pak je, že jakkoli Subaru zvedlo o zhruba 5 centimetrů střešní linii, větrný hluk byl zredukován o 10 procent. Kabina je prostornější a disponuje 12,3palcovým digitálním přístrojovým štítem a 12,1palcovou obrazovkou multimédií. Japonci mimo to zareagovali na sílící kritiku čistě dotykových displejů a proto nově přihodili do hry intuitivnější tlačítkové ovládání klimatizace. Tohle vypadá zajímavě, kdy (či zda vůbec) se nového Outbacku dočkáme v Evropě, zatím nemáme zprávy.





















Outback sedmé generace se zatím ukázal pouze v americké verzi. V zámoří přitom bude znovu k mání jako základ a provedení Wilderness, u kterého jsou kombíkové kořeny tohoto modelu dále potlačeny. Foto: Subaru
Zdroj: Subaru
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
28.4.2025Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nejnovější články
K mání je krásná Škoda 110 R teprve po 2. majiteli v dokonalém stavu, je to lístek na vlak do roku 1977
před 10 hodinamiCo se stane, když v autě neměníte chladicí kapalinu? Navzdory přesvědčení mnohých není věčná, může vám zničit motor
před 11 hodinamiLada otevřela dealerství v jedné z nejbohatších zemí světa, celá auta tam mohou mít za cenu klik od záchodu v obchodě vedle
včeraSlavný módní návrhář překvapivě prodal Ferrari ze své sbírky, teď je znovu k mání. Díky neobvyklé barvě nejspíš trhne aukční rekord
včeraU Porsche je zle, odhalilo výsledky za první kvartál a chytá vodopády zmaru. Zisk opět mohutně klesl, špatných zpráv je hromada
včera
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.29. 21:40 - jerry
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.29. 20:30 - řidičBOB
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha