Největší evropský Volkswagen dostal facelift, zvenčí ho od dosavadní verze rozeznají jen opravdoví experti

V evropské nabídce značky je trochu přehlížený, přece jen je na místní poměry už docela velký, tím spíš se mu ale chceme věnovat. V motorovém prostoru se Crafter nezměnil vůbec, zvenčí lehce, uvnitř ale pomalu nezůstal kámen na kameni.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Největší evropský Volkswagen dostal facelift, zvenčí ho od dosavadní verze rozeznají jen opravdoví experti

1.4.2024 | Petr Prokopec

Největší evropský Volkswagen dostal facelift, zvenčí ho od dosavadní verze rozeznají jen opravdoví experti

/

Foto: Volkswagen

V evropské nabídce značky je trochu přehlížený, přece jen je na místní poměry už docela velký, tím spíš se mu ale chceme věnovat. V motorovém prostoru se Crafter nezměnil vůbec, zvenčí lehce, uvnitř ale pomalu nezůstal kámen na kameni.

První generace Volkswagenu Crafter byla ve své podstatě Mercedesem Sprinter s odlišným logem a motory „lidového vozu“. Jedenáct let po jejím debutu, tedy v roce 2017, přišel VW s nástupcem, za jehož vývojem stál už on sám. Nyní se Němci rozhodli přijít s faceliftem, jehož si ovšem zvenčí všimnou jen opravdoví experti - maska se dvěma chromovými příčnými lamelami se totiž nezměnila, stejně jako hranatá světla. Podobně je na tom i záď, kde lze najít vertikálně stylizované lampy a rozměrné křídlové dveře.

Co je tedy vlastně nového? V podstatě pouze logo, které kráčí ruku v ruce s novou firemní identitou. Za dalšími změnami ovšem již musíme dovnitř, kde jich pro změnu již najdeme požehnané množství. Přepracován byl totiž digitální přístrojový štít, který může doplnit volně stojící displej multimédií v 10,3palcovém či 12,9palcovém rozměru. Jeho součástí jsou permanentní ovládací dotykové lišty, zároveň pak lze počítat se zkratkami k nejužívanějším funkcím.

Pro verze osazené osmistupňovou automatickou převodovkou je k dispozici také elektronická ruční parkovací brzda. Volič automatu na sebe navíc vzal podobu páčky, která se nachází na sloupku řízení. Díky tomu na palubce přibyl další držák nápojů. V případě manuálních variant se ale již nic nemění, ovládání převodovky totiž zůstává na svém místě. Bezdrátové dobíjení mobilů či porty na USB jsou nicméně již určené všem variantám po faceliftu.

Změnami prošla i samotná multimédia, u nichž lze počítat s hlasovým ovládáním či ChatGPT. Automobilka zapracovala také na asistenčních systémech, pročež lze nově počítat s nouzovým brzděním, monitoringem jízdních pruhů či adaptivním tempomatem. Motorový prostor ale již zůstává bez změn, pročež dvoulitrový turbodiesel i nadále produkuje 140, 163 či 177 koní. Prostřední varianta je přitom zadokolkou, obě krajní pak předokolkou.

Důvodů, proč se VW pod kapotou držel zkrátka, je hned několik. Tím prvním je, že žádná modernizace nebyla zapotřebí. Facelift Crafteru navíc přichází o trochu později, než se očekávalo. A Němci předpokládají, že již za dva roky dorazí třetí generace. Do inovací tedy nechtěli investovat více, než by bylo zapotřebí. Kromě toho nehodlají otálet se zahájením prodeje, jenž proběhne již příští měsíc. A právě proto nejsou celkové změny tak rozsáhlé.


Největší evropský Volkswagen dostal facelift, zvenčí ho od dosavadní verze rozeznají jen opravdoví experti - 1 - VW Crafter 2024 facelift prvni foto 01Největší evropský Volkswagen dostal facelift, zvenčí ho od dosavadní verze rozeznají jen opravdoví experti - 2 - VW Crafter 2024 facelift prvni foto 02
Největší evropský Volkswagen dostal facelift, zvenčí ho od dosavadní verze rozeznají jen opravdoví experti - 3 - VW Crafter 2024 facelift prvni foto 03Největší evropský Volkswagen dostal facelift, zvenčí ho od dosavadní verze rozeznají jen opravdoví experti - 4 - VW Crafter 2024 facelift prvni foto 04
Crafter druhé generace se proměnil hlavně uvnitř, kam se nastěhoval volně stojící displej multimédií. Automatické verze pak užívají volič přesunutý na sloupek řízení, díky čemuž disponují dodatečným držákem na nápoje. Foto: Volkswagen

Zdroj: Volkswagen

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.