Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Největší mnichovské SUV dostalo verzi s 612 koňmi, je to panelák jedoucí 290 km/h
20.5.2020 | Petr Prokopec
Jaký smysl má tohle auto? Racionálně vzato zřejmě vůbec žádný, to ale na jeho zvrácené atraktivitě nic nemění. Alpina XB7 je BMW X7 na steroidech, s poladěným V8 zvládne stovku za 4,2 sekundy, i když je opravdu velká a těžká.
Nejspíše každý z nás byl alespoň jednou v životě postaven před volbu, která ani v nejmenším nebyla snadná. Nejinak je tomu i v případě nové Alpiny XB7, která je jakýmsi polooficiálním X7M. Stejně jako regulérní mnichovské stroje bude vyráběna v továrně BMW v americkém Spartanburgu. I díky tomu jde o vůbec první SUV značky z Buchloe, které bude nabízeno také ve Spojených státech. Objednávky zákazníci mohou zasílat firmě již nyní, samotných vozů se však dočkají až v září. Než však sepíšou smlouvu, čeká je ono zásadní rozhodnutí.
Vše koresponduje s jízdní dynamikou, která je závislá na výběru kol. Pokud XB7 ponecháte na standardních 21palcových litých kolech obouvajících pneumatiky Pirelli P Zero RSC o rozměru 285/45 vpředu i vzadu, můžete počítat s nejvyšší rychlostí 290 km/h. Necháte-li se ovšem zlákat příplatkovými třiadvacítkami, s nimiž přichází také obutí Pirelli P Zero ALP zahrnující přední pláště o rozměru 285/35 a zadní o rozměru 325/30, můžete počítat s nižším maximem. Jeho přesnou hodnotu nicméně Alpina momentálně neudává.
Ať už se rozhodnete pro jakoukoliv velikost kol, vždy můžete počítat se sprintem na stovku za 4,2 sekundy, zatímco čtvrtmíli zvládnete za 12,6 sekundy. To jsou opravdu působivé hodnoty na vůz, který váží neskutečných 2 655 kilogramů. Dá se tedy předpokládat, že posílené brzdy od Bremba se čtyřpístkovými třmeny vpředu budou potřeba a desky v nich budete měnit pomalu jak na běžícím pásu. Jinak zkrátka nebudete mít šanci udržet na uzdě 621 koní a 800 Nm točivého momentu produkovaných přepracovaným 4,4litrovým osmiválcem.
Tuto pohonnou jednotku Alpina použila již u limuzíny B7, nicméně v případě SUV přichází dokonce ještě o 12 koní vyšší výkon. Jeho přenos dostala na starosti osmistupňová automatická převodovka, která se v Buchloe dočkala kompletní revize elektroniky i mechaniky. Optimalizováno bylo hlavně řazení v jízdních režimech Sport a Sport+, kdy u prvního zmíněného navíc dochází po překročení 160 km/h k poklesu podvozku o 20 mm. V rámci druhého pak světlá výška klesne ještě o dalších 20 mm, a to při 250 km/h.
Podvozek mimo to profituje ze zrevidované geometrie, dodatečných rozpěr a posílených stabilizátorů. Přepracován byl rovněž systém pohonu všech kol, se kterým je již jako součást standardní nápravy spárováno řízení zadní nápravy. Dále tu pak máme elektronický samosvorný diferenciál, který stejně jako zbytek novinek vylepšuje ovladatelnost. O navýšení stability se pak ostatně stará i čelní spoiler, který je spolu s novými nárazníky vpředu a vzadu jedinou vizuální modifikací.
Vzhled kabiny pak závisí na konkrétních požadavcích zákazníků, nicméně standardem jsou dřevěné dekory Alpina Myrtle Luxury Wood a kožené čalounění Lavalina s ozdobným modro-zeleným prošíváním. Počítat lze rovněž s podsvícenými lištami dveřních prahů, stejně jako s plaketkami odkazujícími na název tohoto modelu a jeho výrobce. Opomenout nesmíme ani nový sportovní volant, vyhřívaná sedadla ve třech řadách, strop potažený Alcantarou či rozměrnou panoramatickou střechu.
Dodat pak už jen pro zasmání lze průměrnou spotřebu 9,7 litru na sto kilometrů, jež byla vypočítána dle již nepoužívaného cyklu NEDC. Na tak nízké číslo lze ovšem rovnou zapomenout, přičemž těžké nejspíše bude dosáhnout i 13,7litrového průměru odpovídajícího metodice WLTP. Nesmíme zapomínat na onu hmotnost, která se blíží třem tunám a jež vás bude držet od častých zastávek na benzince jen při lehké noze na plynu. V takové chvíli je ale jisté, že můžete klidně zvolit ony příplatkové třiadvacítky.
















Alpina XB7 páruje 621 koní s 2 655 kilogramy. I přesto zvládne až 290 km/h, ovšem pouze na základních jednadvacetipalcových kolech
Zdroj: Alpina
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
včeraAž budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2 a MotoGP v Brně včera 16:28
- Zamíří Aron Canet do WSBK? včera 15:07
- Aleix Espargaro obhajuje Somkiata Chantru 1.7.2025
- Závody MotoE v Assenu vyhráli Mantovani a Zaccone 30.6.2025
- Marc Marquez vyhrál Dutch TT 29.6.2025
Nejnovější články
Majitel špičkové Tesly poznal, zač je v Pardubicích elektrický perník, 24 tisíc ujetých km ho stálo ukrutné peníze
před 2 hodinamiNekupujte si elektromobil, v roce 2030 už ho ani nebudete mít čím nabíjet, varují Nizozemci na základě zprávy operátora sítě
před 2 hodinamiCo ještě je na novém Mercedesu „fejk”? Manažer sportovní divize přiznal další absurdní faleš, tohle auto je virtuální realita
před 10 hodinamiDalší firma slibuje převratné baterie s bleskovým dobíjením. Pokolikáté už to je? Reálně stále používáme baterky do notebooků z roku 1985
včeraOdtajněná sbírka aut zesnulého arabského byznysmena bere dech, je to nejúchvatnější kolekce McLarenů na světě
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva