Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Největší mnichovské SUV dostalo verzi s 612 koňmi, je to panelák jedoucí 290 km/h
20.5.2020 | Petr Prokopec
Jaký smysl má tohle auto? Racionálně vzato zřejmě vůbec žádný, to ale na jeho zvrácené atraktivitě nic nemění. Alpina XB7 je BMW X7 na steroidech, s poladěným V8 zvládne stovku za 4,2 sekundy, i když je opravdu velká a těžká.
Nejspíše každý z nás byl alespoň jednou v životě postaven před volbu, která ani v nejmenším nebyla snadná. Nejinak je tomu i v případě nové Alpiny XB7, která je jakýmsi polooficiálním X7M. Stejně jako regulérní mnichovské stroje bude vyráběna v továrně BMW v americkém Spartanburgu. I díky tomu jde o vůbec první SUV značky z Buchloe, které bude nabízeno také ve Spojených státech. Objednávky zákazníci mohou zasílat firmě již nyní, samotných vozů se však dočkají až v září. Než však sepíšou smlouvu, čeká je ono zásadní rozhodnutí.
Vše koresponduje s jízdní dynamikou, která je závislá na výběru kol. Pokud XB7 ponecháte na standardních 21palcových litých kolech obouvajících pneumatiky Pirelli P Zero RSC o rozměru 285/45 vpředu i vzadu, můžete počítat s nejvyšší rychlostí 290 km/h. Necháte-li se ovšem zlákat příplatkovými třiadvacítkami, s nimiž přichází také obutí Pirelli P Zero ALP zahrnující přední pláště o rozměru 285/35 a zadní o rozměru 325/30, můžete počítat s nižším maximem. Jeho přesnou hodnotu nicméně Alpina momentálně neudává.
Ať už se rozhodnete pro jakoukoliv velikost kol, vždy můžete počítat se sprintem na stovku za 4,2 sekundy, zatímco čtvrtmíli zvládnete za 12,6 sekundy. To jsou opravdu působivé hodnoty na vůz, který váží neskutečných 2 655 kilogramů. Dá se tedy předpokládat, že posílené brzdy od Bremba se čtyřpístkovými třmeny vpředu budou potřeba a desky v nich budete měnit pomalu jak na běžícím pásu. Jinak zkrátka nebudete mít šanci udržet na uzdě 621 koní a 800 Nm točivého momentu produkovaných přepracovaným 4,4litrovým osmiválcem.
Tuto pohonnou jednotku Alpina použila již u limuzíny B7, nicméně v případě SUV přichází dokonce ještě o 12 koní vyšší výkon. Jeho přenos dostala na starosti osmistupňová automatická převodovka, která se v Buchloe dočkala kompletní revize elektroniky i mechaniky. Optimalizováno bylo hlavně řazení v jízdních režimech Sport a Sport+, kdy u prvního zmíněného navíc dochází po překročení 160 km/h k poklesu podvozku o 20 mm. V rámci druhého pak světlá výška klesne ještě o dalších 20 mm, a to při 250 km/h.
Podvozek mimo to profituje ze zrevidované geometrie, dodatečných rozpěr a posílených stabilizátorů. Přepracován byl rovněž systém pohonu všech kol, se kterým je již jako součást standardní nápravy spárováno řízení zadní nápravy. Dále tu pak máme elektronický samosvorný diferenciál, který stejně jako zbytek novinek vylepšuje ovladatelnost. O navýšení stability se pak ostatně stará i čelní spoiler, který je spolu s novými nárazníky vpředu a vzadu jedinou vizuální modifikací.
Vzhled kabiny pak závisí na konkrétních požadavcích zákazníků, nicméně standardem jsou dřevěné dekory Alpina Myrtle Luxury Wood a kožené čalounění Lavalina s ozdobným modro-zeleným prošíváním. Počítat lze rovněž s podsvícenými lištami dveřních prahů, stejně jako s plaketkami odkazujícími na název tohoto modelu a jeho výrobce. Opomenout nesmíme ani nový sportovní volant, vyhřívaná sedadla ve třech řadách, strop potažený Alcantarou či rozměrnou panoramatickou střechu.
Dodat pak už jen pro zasmání lze průměrnou spotřebu 9,7 litru na sto kilometrů, jež byla vypočítána dle již nepoužívaného cyklu NEDC. Na tak nízké číslo lze ovšem rovnou zapomenout, přičemž těžké nejspíše bude dosáhnout i 13,7litrového průměru odpovídajícího metodice WLTP. Nesmíme zapomínat na onu hmotnost, která se blíží třem tunám a jež vás bude držet od častých zastávek na benzince jen při lehké noze na plynu. V takové chvíli je ale jisté, že můžete klidně zvolit ony příplatkové třiadvacítky.
















Alpina XB7 páruje 621 koní s 2 655 kilogramy. I přesto zvládne až 290 km/h, ovšem pouze na základních jednadvacetipalcových kolech
Zdroj: Alpina
Bleskovky
- Řidič dostal postupně 78 pokut a přesto se nepolepšil, teď jde na 3 roky za mříže
25.1.2021 - Řidič BMW zcela ztratil kontrolu nad autem na sněhu, neuvěřitelná reakce jiného ho ale zachránila
22.1.2021 - Video zachytilo, jak řidič v plné rychlosti zasáhl autem vrtulník, to se hned tak nevidí
20.1.2021 - Řidič odtahovky názorně ukázal, jak rychle jde „postaru” vykrást i moderní auta
20.1.2021
Nejdiskutovanější články
- Facka do tváře bateriových elektromobilů, novinka Toyoty je levnější než Tesla Model S
5.12.2020 (2) - Patálie s ojetým elektromobilem ukazují, co může jejich majitele potkat už po 7 letech
30.10.2020 (1) - Nový Fiat 500 je zatím propadák, Italové si ale nechali otevřená zadní vrátka
24.11.2020 (1) - K mání je vzácný Mercedes milovaný diktátory, má velmi pozoruhodnou historii
27.11.2020 (1) - Experti popsali, jak mohl pilot nejděsivější nehody F1 posledních let odejít po svých
10.12.2020 (1) - Auta, která jako nová skoro nikdo nechtěl, se dnes pro majitele stávají zlatým dolem
9.1.2021 (1) - Ford zastavil výrobu v jedné ze svých největších továren, 5 000 lidí poslal domů
15.1.2021 (1) - Proč downsizing motorů nepřináší kýženou úsporu paliva? Zůstalo jen u dobré myšlenky
15.1.2021 (1) - Majitel si dal na auto lak, který z něj dělá dvojrozměrný objekt, výsledek motá hlavu
10.12.2020 - Automobilové antény všeho druhu skončí, do výroby míří jejich revoluční náhrada
27.10.2020
Nové na MotoForum.cz
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 01:48 - Zajda
- CNG? PHEV? LPG? co vybrat 23:26 - KrPtKn
- Elektromobily a vse kolem nich 23:07 - _sulcik_
- Ecoboost nebo atmosféra 22:08 - M.Z.
- BMW Divize 20:10 - ExFun
- Jaké nové MPV auto v ceně okolo 500 tisíc? 19:57 - Jenyk
- Politický koutek 19:50 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 16:59 - řidičBOB
- Koronavirus 15:30 - řidičBOB
- Chlubítko univerzální 11:22 - Snowman000