Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Největší naděje Nissanu na záchranu se poprvé ukázala, dostane velmi neobvyklý pohon
15.11.2020 | Petr Prokopec
Tak trochu jako princezna Koloběžka přijíždí na scénu auto, které může jako jediné v dohledné době přinést Nissanu do firemní kasy kýžený obnos - nový Qashai. Z jeho vzhledu zatím moc chytří nejsme, po technické stránce je jasněji.
Aktuálně není jiné tak velké automobilky, která by měla takové problémy, jako Nissan. Firmu táhne ke dnu kombinace koronavirové krize s vynuceným odchodem dlouholetého šéfa a nedá se očekávat, že by ji něco hned tak postavilo na nohy. To největší nadějí je pro tuto chvíli nová generace SUV Qashqai, jednoho z jeho největších bestsellerů automobilky, která se sice odhalí později, než měla, nakonec ale jistě dorazí.
Svědčí o tom čerstvý krok Nissanu, který právě zveřejnil oficiální sadu „špionážních” fotek, tedy záběrů maskovaného prototypu. Díky tomu si můžeme udělat alespoň částečný obrázek o jejich podobě, ale skutečně jen částečný. Podle toho, co je patrné, bude nový Qashqai bude vypadat moderně, ovšem zároveň nikterak převratně. S ohledem na podobu některých nových modelů, které se snaží být revoluční skoro za každou cenu, je to ale nakonec možná i dobře.
Design ale nechme stranou a zadívejme se za čelní masku vozu. Nissan totiž již potvrdil, že nový Qashqai dorazí s docela neobvyklým pohonem. Navzdory očekávání některých nebude k mání jako ryzí elektromobil, místo toho nabídne automobilka řešení, kterému říká ePower a podle toho, co o něm víme, bude mít blízko k tomu, co už před léty nabídl Opel Ampera.
V případě ePoweru má tedy benzinová jednotka sloužit jako generátor elektřiny. Samotný pohon pak má na starosti elektrická jednotka s výkonem 185 koní, jež energii bude čerpat z malých baterií. Je tedy zjevné, že jde o nízkoemisní řešení, ovšem je tu jeden stěžejní problém. Auto má mít problémy se soustavným udržováním vyšších rychlostí, a tak je docela dobře možné, že maximálka bude omezena na nepříliš ohromující hodnotu, rozhodně pak takovou, která nebude odpovídat skoro 200koňovému výkonu. Kdo bude chtít více, může sáhnout po mild-hybridních přeplňovaných benzinech 1,3, diesely už se pod kapotou vozu nevrátí
Dále víme, že auto stane na platformě CMF-C konglomerátu Renault Nissan a byť se rozměrově dramaticky nevzdálí dosavadnímu provedení, má být o poznání prostornější - pasažéři vzadu mají dostat o 20 mm více prostoru pro nohy, v kufru má přibýt 45 litrů. Struktura vozu má být také o 41 procent tužší a tedy i citelně bezpečnější. Standardem bude pohon předních kol, za 4x4 se bude připlácet, naopak zadní víceprvkové zavěšení bude standardem pro všechny verze.
Na další detaily si musíme počkat, asi to ale nebude dlouho trvat. S ohledem na cíl Nissanu začít auto prodávat od jara 2021 lze očekávat plné odhalení ještě před koncem roku.








Nový Nissan Qashqai se ukázal na oficiálních „špionážních” snímcích, zajímavější jsou ale informace, které je provází. Foto: Nissan
Zdroj: Nissan
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejnovější články
Fiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
včeraVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
včeraAž komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
včeraPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
včeraStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva