Největší naděje Nissanu na záchranu mizí v dáli, letos už firmě určitě nepomůže

Japonská firma strádá jako žádná jiná srovnatelně velká automobilka a pro záchranu potřebuje dostat na trh nové generace svých dojných krav. V případě modelu Qashqai se to ale nedaří a hned tak ani nepodaří.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Největší naděje Nissanu na záchranu mizí v dáli, letos už firmě určitě nepomůže

1.10.2020 | Petr Miler

Největší naděje Nissanu na záchranu mizí v dáli, letos už firmě určitě nepomůže

/

Foto: Nissan

Japonská firma strádá jako žádná jiná srovnatelně velká automobilka a pro záchranu potřebuje dostat na trh nové generace svých dojných krav. V případě modelu Qashqai se to ale nedaří a hned tak ani nepodaří.

Současná situace Nissanu není zrovna nejrůžovější. O japonské automobilce se sice aktuálně mluví v souvislosti s nástupcem modelu 370Z, ovšem nový sporťák značku spasí jen stěží. Mohl by tedy aspoň vylepšit její image, to se ale jen těžko stane v Evropě, kde se ani nebude prodávat. A i kdyby, něčeho takového se lidé nenají, Nissan zkrátka potřebuje prodávat ve velkém a největší naději na spásu pro něj představuje nová generace SUV Qashqai.

Novinka měla být představena už tento měsíc, tedy v říjnu, to už se ale nestane. Výroba britském Sunderlandu, která se touto dobou měla už rozjíždět, je teprve chystána. Důvod byste uhádli - pandemie koronaviru, která způsobila zdržení příprav a vyžádala si tedy i odložení začátku sériové produkce vozu. Na kdy? To ví v tuto chvíli asi jen bůh, sám Nissan konstatuje, že přípravy pokračují a aktuální datum začátku výroby bude zveřejněno až v následujících měsících.

Zdroje zevnitř firmy naznačují, že výroba nebude připravena do dubna 2021, tedy dalších 6 měsíců. To je pro Nissan další nepříjemná zpráva, neboť Qashqai je jeho dlouholetým evropským bestsellerem a v záplavě nových SUV je po šesti letech na trhu stále méně konkurenceschopný - jeho prodeje se tedy po léta drží nad hranicí 200 tisíc vozů ročně, jeho tržní podíl ale klesá, SUV se celkově prodává více a více.

Automobilka přitom už dříve vyslala na silnice testovací prototypy, díky nimž jsme si mohli udělat alespoň částečný obrázek o budoucí podobě novinky. Podle spatřeného bude nový Qashqai bude vypadat moderně, ovšem zároveň tak trochu tuctově. Udivit by nás to ale nemělo, neboť v segmentu SUV již vzniklo tolik vozů, že vybočit z davu je dnes prakticky nemožné a tento model se nikdy nesnažil oslovit divokým vzhledem.

Pokud jde o techniku, Nissan již potvrdil, že nový Qashqai nedorazí jako ryzí elektromobil, místo toho bude elektrický pohon vlastní jen SUV stojícím na odlišné platformě. Pod kapotu se ovšem nemusí dostat ani diesely. Nabídka by proto měla počítat pouze s hybridním ústrojím, přičemž plug-in hybridní systém bude převzat od aliančního Mitsubishi.

Na další detaily si musíme počkat, bude to ale jistě delší čekání, než jsme původně předpokládali. Z říjnového zahájení výroby očividně nezbylo nic a Nissan by musel být hloupý, kdyby novinku prezentoval lidem více jak půl roku před tím, než si ji budou moci fakticky koupit. Očekávání virtuální premiéry spíše až v příštím roce tedy není nemístné.


Největší naděje Nissanu na záchranu mizí v dáli, letos už firmě určitě nepomůže - 1 - Nissan Qashqai a X-Trail 2017 facelift 32Největší naděje Nissanu na záchranu mizí v dáli, letos už firmě určitě nepomůže - 2 - Nissan Qashqai a X-Trail 2017 facelift 35Největší naděje Nissanu na záchranu mizí v dáli, letos už firmě určitě nepomůže - 3 - Nissan Qashqai a X-Trail 2017 facelift 36Největší naděje Nissanu na záchranu mizí v dáli, letos už firmě určitě nepomůže - 4 - Nissan Qashqai a X-Trail 2017 facelift 46Největší naděje Nissanu na záchranu mizí v dáli, letos už firmě určitě nepomůže - 5 - Nissan Qashqai a X-Trail 2017 facelift 45Největší naděje Nissanu na záchranu mizí v dáli, letos už firmě určitě nepomůže - 6 - Nissan Qashqai a X-Trail 2017 facelift 50
Nový Nissan Qashqai se zatím nekoná, i když se původně měl začít vyrábět už tento měsíc. Vystačit si tedy zatím musíme s provedením prodávaným od roku 2014, které se před 3 léty dočkalo faceliftu. Foto: Nissan

Zdroje: Nissan, Financial Times

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.