Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Největší průšvih moderních aut nekončí. Vozy už svolané do servisů kvůli riziku vzplanutí baterie tam znovu musí kvůli témuž
6.7.2024 | Petr Prokopec
Černou skvrnou na reputaci výrobce i elektrických aut jako takových je už dávno, i po letech se ale dál a dál zvětšuje. Poslední gradace není významná co do počtu svolaných aut, každá podobná informace ale na zákazníky působí jako červený hadr na býka.
Se stále větší nevraživostí přijímají už podle reakcí na Redditu vlastnictví svého auta majitelé Chevroletu Bolt EV a jeho odvozené verze EUV. Americké elektromobily jsou totiž spojené se zatím vůbec největší svolávací akcí, která byla s bateriovým pohonem spojena. A nebyla jedna, neboť již v listopadu 2020 bylo do servisů povoláno 50 932 aut kvůli riziku vzplanutí. V následujících měsících se však ukázalo, že veškeré provedené kroky nebyly dostačující. V srpnu 2021 tak do servisů musela celá produkce, tedy takřka 142 tisíc elektromobilů. Obě akce navíc provázela řada omezení pro majitele, od zákazu parkování v uzavřených prostorách až po omezení některých způsobů nabíjení.
Koncern General Motors navíc v té době uvedl, že všechna auta dostanou nové baterie, neboť ty původní od společnosti LG Chem měly být za vznik požárům zodpovědné. Kvůli tomu pak ostatně byl na dlouho zastaven prodej zcela nových exemplářů. GM po Korejcích požadoval, aby šla celá svolávací akce na jejich triko, to ale LG Chem odmítal a plných 1,9 miliardy dolarů (cca 44,1 mld. Kč), které svolávací akce stály, GM nikdy nezaplatil. Také proto začal koncern svou původně avizovanou velkorysost omezovat.
Američané se totiž rozhodli, že baterie vymění pouze u aut vyrobených do roku 2019. Veškeré novější se pak měly dočkat pouze monitorovacího softwaru, který by posoudil, zda je paket v pořádku či nikoli a vyměněn by byl jen ve vybraných případech. Pro GM byl takový způsob řešení pochopitelně výhodnější, neboť tím zredukoval náklady u 45 tisíc aut na minimum. Pro samotné majitele šlo ale o ránu přímo na solar, neboť jejich vozy se rázem staly méně hodnotnými než ty starší, u jejichž baterií začala běžet nová osmiletá garanční doba.
Nyní se ukazuje, že tito lidé mají ještě větší důvod k naštvání. A nebylo by již ani zdaleka překvapivé, kdyby GM byl hnán k soudu. Americká NHTSA totiž zveřejnila informace o další svolávací akci, která se znovu týká Boltů, které dostaly zmíněný software. Servisy jej totiž nainstalovaly špatně či neúplně, pročež se do nich musí vrátit 66 kusů verze EV a šest kusů varianty EUV. To jsou pochopitelně malá čísla, v tomto případě by ale pro další poškození reputace GM a Chevroletu stačil snad i jeden problematický vůz.
Člověk se totiž nevyhnutelně musí ptát, co přijde zítra, za měsíc nebo za rok. Zvláště pak u té produkce, která se dočkala pouze softwarové modifikace. Majitelé těchto vozů přitom musí čelit nemalému omezení, jenž se týká dobíjení na maximálně 80 procent. Takto pak musí najet 10 tisíc kilometrů, než dle GM bude vše v pořádku a lidé budou moci své vozy využívat na maximum. Jistotu, že skutečně nedojde na další požár, při zachování původního problematického paketu ale ani tak mít nebudou. A hodnota těchto aut je po pár letech minimální, jak si ostatně majitelé stěžují znovu na zmíněném Redditu.



Chevrolet Bolt je právem označován za největší průšvih moderních aut, který navíc ne a ne skončit. Nově musí část aut znovu do servisů, pořád kvůli tomu samému, což jen vrací vzpomínky na kdysi mocně medializovanou sérii požárů. Foto: Cherokee County Fire and Emergency Services
Bleskovky
Rusové dokončili obojživelné monstrum jako z časů SSSR. Nezastaví ho prý nic, jeho motor může běžet nonstop měsíce v mrazu
před 7 hodinamiNový Renault 5 je další obézní vepřík, který vypadá dobře jen na fotkách, působí jako karikatura originálu
20.5.2025Novátorská Corvette E-Ray v evropské verzi si střihla přízemní let po Autobahnu, na 250 km/h je jako nic
20.5.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Alespoň jedna automobilka říká prosté: Spalovací motory budeme nabízet tak dlouho, dokud to bude možné
23.4.2025Tři slíbené nové Volkswageny působí jako špatný vtip, nenabízí vůbec nic, co by jiní už dávno neprodávali
23.4.2025Nová generace nejprodávanějšího kombíku světa dostává na internetu těžkou nakládačku za svůj vzhled, opravdu je to tak zlé?
23.4.2025Někdejší bestseller Nissanu strádá i v bazarech jako ojetina, stejně jako novému autu mu chybí klíčový motor i pohon
23.4.2025Číňané odhalili nový vlastní motor V8 turbo pro osobní auta, tedy přesně to, s čím teď Evropané hrdě končí
24.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva