Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Největší SUV Volkswagenu se ukázalo v jakési ostré verzi, vypadá jako obr z poutě
31.8.2021 | Petr Prokopec
Pokus navléci na tak obrovské auto sportovní doplňky snad nemohl dopadnout dobře z podstaty a nemáme pocit, že by dopadl jinak. Pětimetrové SUV má sice pod kapotou šestiválec, jinak ale dává vzpomenout spíše na dávnou tuningovou módu.
Na dubnovém autosalonu v Šanghaji představil Volkswagen své vůbec největší SUV. Model Talagon je po MPV Viloran druhým nejdelším modelem postaveným na modulární platformě MQB, neboť měří 5 152 milimetrů. V případě rozvoru pak počítá s takřka třemi metry, uvnitř tak nepřekvapí tři řady sedadel. Ta prostřední přitom může být osazena tzv. kapitánskými křesly, což počet pasažérů snižuje ze sedmi na šest. I při plném obsazení nicméně Talagon dokáže pobrat 590 litrů do zavazadelníku, při sklopení druhé a třetí řady pak dokonce 2 800 l.
Jakkoliv tu ovšem máme nemálo pozitiv, pohled na karoserii dost lidí zklamal. Němci totiž nebyli zrovna inovativní, načež se Talagon od již existujícího modelu Atlas a zvláště pak od jeho stylové verze Cross Sport příliš neliší. Máme zde sice unikátní zadní sloupek, stejně jako dvoubarevné lakování, s nimiž linie střechy opticky klesá a záď není tak buclatá, tím jsou však unikátní prvky prakticky u konce. A nejinak je tomu vlastně i pod kapotou, kde se nachází tytéž agregáty, jaké užívá i Atlas.
Právě z toho důvodu se VW rozhodl, že na právě probíhajícím autosalonu v Čcheng-tu představí novou variantu Talagon Endurance. Ta nicméně neevokuje ani tak budoucnost, ale spíše díky ní zavzpomínáte na minulost. Konkrétně pak na léta krátce po příchodu nového milénia, kdy první díl Rychle a zběsile vybičoval tuningovou kulturu na maximum. Prakticky každý tak své auto osazoval monstrózními spoilery a obřími litými koly, s nimiž se více než co jiného jen zvyšoval aerodynamický a valivý odpor.
Provedení Endurance se tedy od základu liší agresivnějšími nárazníky, s nimiž dorazil mohutný zadní difuzor a ještě větší střešní křídlo. Mimo to nechybí originální design kol či specifická maska chladiče. Povšimnout si pak můžeme ještě rozsáhlé střešní světelné rampy nad čelním oknem, jenž se táhne přes celou šířku karoserie. Právě ta vlastně jen dokládá, kterak jde o tuningový dort pejska a kočičky, neboť s oním oplastováním terénní využití vozu klesá. A na veřejných silnicích rampu příliš nevyužijete.
S ohledem na změny uvnitř pak novinka vlastně ani ke sjetí mimo zpevněný asfalt nenabízí, neboť standardem je čalounění Alcantarou a dřevěné i karbonové dekory. Máme zde tedy jakýsi přiostřený derivát, který se ale více než co jiného snaží dát najevo výstřednost svého majitele. I proto pod kapotou chybí základní dvoulitrové čtyřválce a nabízen je pouze 2,5litrový šestiválec produkující 299 koní. S ním je k mání i základní Talagon 530TSI, jenž vychází na 399 900 CNY (cca 1 335 000 Kč). Novinka pak jistě bude dražší, o konkrétní částce a příchodu na trh ale zatím nepadlo ani slovo.






VW Talagon Endurance páruje spíše sportovní plastové doplňky se střešní rampou evokující jízdu v terénu. Uvnitř pak sází hlavně na maximální luxus, pod kapotou pak disponuje šestiválcem. Foto: Xinhua News Agency
Zdroj: Volkswagen
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
včera
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nejnovější články
Ojeté hybridy trápí další dosud přehlížený problém, zajíce v pytli kupujete v podstatě s každým z nich
před 10 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 11 hodinami
Jeep žádá majitele statisíců aut z posledních let, aby je parkovali daleko od domů, mohou shořet
včera
Ještě hůř: Prodeje elektrických Subaru v USA po konci dotací zhroutily o 98 procent, nechce je najednou skoro nikdo
včera
K mání je dodnes zcela nejetá Mazda z časů sametové revoluce, dokonalý stroj času nikdo ani pořádně nevybalil
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.06. 20:16 - M.Z.
- Nástroj k nákupu auta (STK,SPZ,VIN) 11.06. 16:27 - jreh
- Lampárna (stěžovatelna) 11.06. 12:52 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.06. 10:02 - řidičBOB
- Má někdo zkušenost s nákupem ojetého auta z Německa přes malého dovozce? 11.06. 09:48 - lylybrown
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
