Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nejvíc nesmyslná Dacia se ukázala v novém. Vypadá líp, ale to je všechno
22.2.2024 | Petr Prokopec
Dacia proslula nabízením velmi smysluplných, hlavně rozum laskajících aut. To s elektrickým pohonem z podstaty nejde dohromady a Spring to nezmění. A nezmění to ani po faceliftu, který mu přihrál vizáž blízkou populárnímu Dusteru.
Za loňský rok Dacia prodala 61 803 exemplářů modelu Spring, což z něj dělá nejhůř prodávaný model značky - i relativně neznámý Jogger se prodává lépe, o Dusteru a dvojici Sandero/Logan ani nemluvě. Přesto je to vzhledem k tomu, co a za kolik tohle auto nabízí, docela hodně.
Jde totiž o elektrický vůz, která za takřka dvojnásobnou sumu, než jaká vám stačí na pořízení většího hatchbacku Sandero, nabízí jen míň. Pod kapotou se totiž skrývá pouhých 65 koní a 26,8 kWh, což znamená, že počítat lze s 19,1sekundovým zrychlením na stovku, maximálkou 125 km/h a dojezdem až 310 km, který byl ovšem vycucán z laboratorního prstu. S cenou startující na 576 400 Kč je to jasně nejvíc nesmyslná Dacia dneška. Kdo tedy tento vůz kupuje? Dotace, nikdo jiný.
Bez nich by si Spring neškrtl, jak ukazuje i pouhých 100 aut prodaných za celý loňský rok v Česku. Když ale ze zmíněné ceny sundáte stovky tisíc korun zaplacených z kapes všech, kteří elektromobily nechtějí, jeví se i výše popsaná, dosti katastrofická čísla jinak. A jsou opravdu mizerná, však Spring je pomalejší i než taková Škoda 105, tedy auto, které přišlo na svět před takřka půl stoletím. Automobilka si je jistě vědoma, že dotační schémata poněkud vysychají, a tak se dál bude pokoušet tento model prodávat v modernizované verzi, která přijala za svůj nový venkovní i vnitřní vzhled.
Inspirace Dacií Duster třetí generace je patrná na první pohled a je třeba dodat, že nová čelní maska, odlišné světlomety a přeprofilované nárazníky s ochrannými pláty elektromobilu sluší. Designéři značky si posvítili také na blatníky a na koncový sloupek přihodili kontrastní proužek, jenž má navodit dojem všehoschopného SUV. V nabídce litých kol končících 16palcovým rozměrem pak přibyly nové kousky, zatímco paleta barev obsahuje nový červený a béžový odstín.
Uvnitř pak Spring konečně nevypadá jako auto, které bylo zrozeno v 90. letech minulého století, ale o poznání moderněji. Stojí za tím 7palcový digitální přístrojový štít, 10palcová obrazovka multimédií a hlavně přepracované výdechy klimatizace, středová konzole, volič převodovky a odkládací polička před spolujezdcem. Ze zmíněného Dusteru pak byl dále převzat systém YouClip, který umožňuje uchycení speciálního držáku na telefon či tašky v různých částech interiéru.
Nic jiného se nemění, technika tedy zůstává při starém. Dacia totiž uvádí, že stávající majitelé tohoto vozu v průměru najedou denně 37 kilometrů při rychlosti 37 km/h. Skutečně tak vlastně nebylo co měnit, což ale mělo na druhou stranu značce umožnit, aby se dle jejího vyjádření ceny nadále držely nízko při zemi. My je tam nevidíme, za bezmála 600 tisíc korun tohle auto bylo a je nesmyslem.

















Je třeba uznat, že Spring po faceliftu vypadá lépe. Ale to je všechno, za necelých 600 tisíc korun je to ryzí nesmysl. Foto: Dacia
Zdroj: Dacia
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
včeraČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Dodnes novou, zapomenutou Škodu Superb Combi v nabušené verzi nikdo nechce, stojí už míň než polovinu ceny nového auta
2.4.2025Brutální silniční stíhačka od autora nejlepších ef-jedniček se dostala do rukou Stiga, zajel s ní nový rekord Top Gearu
2.4.2025EU vyměřila automobilkám na pokutách přes 11 miliard Kč, největší ránu schytal Volkswagen
2.4.2025Hezké Volvo? Kdeže, tohle je supersportovní kombík. Sen náruživých českých chalupářů si říká Nissan GT-R Wagon
2.4.2025Čerpací a dobíjecí stanice nejsou zdaleka to samé. Že je těch druhých v Kalifornii víc než těch prvních, neznamená lautr nic
2.4.2025
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 05.02. 22:37 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 05.02. 19:01 - jerry
- VZKAZY 05.02. 14:28 - pavproch
- Prodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 05.02. 12:09 - M.Z.
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.02. 08:53 - řidičBOB
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB