Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Němci chtěli zachránit autosalon riskantním krokem, město jim ale vrazilo nůž do zad
3.2.2021 | Petr Prokopec
Autosalony byly druhem na vymření už před koronavirem, natož pak nyní. Organizátoři se přesto pokusili zachránit slavné IAA jeho přesunem do města aut, to jim ale vráží nůž do zad.
Kdy svět poté zase zpátky do původních kolejí? To je otázka, které dnes trápí hezkou řádku lidí. Jasná odpověď na ni ale neexistuje, pokud se tedy nesmíříte s konstatováním „nikdy” a doufáním, že s takovým očekáváním může být jen lépe. Takto ale neuvažují Němci, kteří předpokládají, že ve druhé půli letošního roku by již restrikce nemusely být součástí jejich každodenních životů. A proto stále zůstává v platnosti plán na uspořádání „frankfurtského“ autosalonu od 7. září 2021.
Proč ony uvozovky v minulé větě? Důvod je prostý, veletrh se sice od počátku jmenuje IAA (Internationale Automobil-Ausstellung), označení ale získal spíše díky svému hostitelskému městu, Frankfurtu nad Mohanem. Nicméně v roce 2019 se v tomto městě konal naposledy, neboť jeho návštěvnost začala razantně klesat. Organizátoři tedy zkouší IAA zachránit riskantním krokem - přesunem do s IAA historicky nespojeného Mnichova, který je mnohem více automobilovým městem. A pokud by se jej skutečně podařilo uspořádat, pak by mu mohlo prospět, že půjde o jednu z prvních tak velkých akcí tohoto ražení po příchodu koronaviru. Jenže dopadnout to může úplně jinak.
Jakkoli Mnichov měl být IAA nakloněn více, ukázalo se, že přesně ve dnech, kdy se má bude konat letošní ročník, bude stejné město hostit také Mobilní kongres. Tedy v podstatě anti-automobilovou akci, která se soustředí zejména na to, jak svět zbavit čtyřkolových dopravních prostředků. Německá metropole navíc tuto akci finančně podpořila částkou v přepočtu přes 10 milionů Kč, takže nelze říci, že by se konala bez jejího vědomí či dokonce proti její vůli. Je to přesně naopak, Němci hovoří o vraženém noži do zad.
Možný konflikt může být posledním hřebíčkem do rakve autosalonů. Jakkoliv organizátorům může hrát do karet fakt, že po více než roční absenci budou fanoušci natěšeni pomalu na jakoukoliv akci, skutečnost, že je současně budou bombardovat billboardy snažící se dehonestovat automobily, již tak pozitivní není. Navíc je otázkou, zda bude nač koukat, neboť zatímco BMW, Ford, Hyundai, Daimler či VW Group s účastí počítají, japonští výrobci ji zatím nepotvrdili, tak jako celý koncern Stellantis.
Ve finále pak nesmíme zapomínat, že tu stále máme tak trochu sazku na divokou kartu. Nikde totiž není psáno, že koronavirus do konce letních prázdnin skutečně zmizí. Navíc právě hromadné akce tohoto typu budou těmi posledními, které dostanou zelenou. A kromě toho, i kdyby na otevření došlo, řada automobilek jednoduše si již nebude moci dovolit investovat do své účasti. Letos se tedy rozhodně bude lámat chleba.









Autosalon ve Frankfurtu má velkou tradici, takhle to na něm vypadalo na stánku Škody v roce 2011. Letos se ale IAA na tomto místě konat nebude. Otázkou ovšem je, zda se uskuteční náhrada v Mnichově a pokud ano, zda náhodou ta nebude za IAA poslední tečkou. Foto: Jiří Kaloč, Autoforum.cz
Zdroj: Focus
Bleskovky
Automobilka vzala rekord slavného okruhu značce, která jí ho vzala předtím, ta ho vzala předtím té první a předtím si to daly ještě jednou
před hodinou
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
14.12.2025
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- MS side 2026 bez Mostu včera 17:36
- Nejméně navštívené Grand Prix 2025 včera 17:11
- Indian Sport Scout RT 2026: s uzamykatelnými kufry včera 11:10
- Marcel Schroetter pojede IDM Superbike včera 10:00
- Brno skončilo v Top-5 14.12.2025
Nejnovější články
Automobilka vzala rekord slavného okruhu značce, která jí ho vzala předtím, ta ho vzala předtím té první a předtím si to daly ještě jednou
před 58 minutami
Muž si k 21. narozeninám koupil auto a „zapomněl” s ním jezdit, teď se prodalo za 56násobek jeho původní ceny
před hodinou
Porsche dokonalo obrat, své chystané elektrické sporťáky předělává na elektrický pohon ve všech verzích
před 3 hodinami
Elektrický propadák Fordu po třech letech skončil, firma s ním splachuje do záchodu 404 miliard
před 4 hodinami
Máte ještě šéfdesignéra? A mohli bychom ho vidět? Jaguar Land Rover odmítá říct, co se stalo s jeho „kreativním ředitelem”
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
