Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Němci představili dieselový kombík schopný uhánět až 273 km/h, to by dnes čekal málokdo
26.5.2022 | Petr Prokopec
Racionálně vzato je to ideál svého druhu, pravý vládce německých dálnic, který po nich dokáže jezdit hodně vysokými rychlostmi a přitom nemít problém s dojezdem na jedno natankování. Přesto takovým autům pšenka nekvete, je tohle tím posledním?
Patrně nikomu neuniklo, že diesely jsou od roku 2015, kdy na povrch vyplul skandál Volkswagenu, neustále ostrakizovány. V důsledku toho se proti nim zvedla nemalá averze, i když za tou spíše stojí politici než zákazníci. Ti by „producenty sazí“ rádi kupovali i nadále, ovšem v případě nových aut k tomu mají stále méně příležitostí. Mnozí výrobci se jich totiž vzdali a nahradili je dražšími a žíznivějšími plug-in hybridy, které jsou ovšem efektivní obvykle jen na papíře. Z většiny dostupnějších aut pak zmizely v důsledku politického tlaku na minimalizaci emisí, který je učinil příliš drahými.
Ve světle všech těchto okolností je překvapivé, že na trh přichází nový dieselový model, dokonce velmi výkonný. Alpina totiž odhalila modernizované provedení typu D3 S, stejně jako jeho benzinového příbuzného, typu B3. Světu je nicméně vůbec poprvé neprezentuje pouze pod svým jménem, součástí názvu je i BMW. Obě strany tak jasně deklarují, že nedávno oznámená akvizice je hotovou věcí, jakkoliv aktuálně ještě dobíhá původní spolupráce a na úplné převzetí společnosti z Buchloe mnichovskou automobilkou dojde až v roce 2025.
Pojďme se ale spíše soustředit na samotné novinky. Jako první si probereme onen diesel, který stejně jako dosud nabízené provedení disponuje třílitrovým šestiválcem naladěným na 355 koní výkonu a 730 Nm točivého momentu. To jsou působivá čísla, jež stojí za působivou dynamikou. Sedan totiž zvládá stovku za 4,6 sekundy a maximálku 273 km/h, zatímco kombi Touring je v případě akcelerace o dvě desetiny pomalejší a jeho nejvyšší rychlost končí na dvěstěsedmdesátce.
Benzinový model pak rovněž disponuje třílitrovým šestiválcem, který Alpina doplnila dvěma vlastními turbodmychadly, stejně jako optimalizovaným sáním a chlazením. Kromě toho dorazil také zrevidovaný software, načež pohonná jednotka produkuje 495 koní a 730 Nm. Díky posílení o 33 koní a 30 Nm oproti předchozí variantě se tedy již Alpina B3 dostává do teritoria BMW M3, které v rámci maximálky nechává za sebou. Sedan totiž zvládá 305 km/h, Touring pak 302 km/h.
Co se akcelerace týče, pak B3 za mnichovskou legendou zaostává jen o pověstný chlup. Sedan totiž stovku pokoří za 3,6 sekundy a kombík o desetinu později, zatímco BMW M3 xDrive pro změnu stačí čas o desetinu kratší. Volba je tak čistě na zákaznících, kteří mohou podlehnout vábení nižších cen Alpiny. B3 totiž startuje na 88 600 Eurech (cca 2,18 milionu Kč), zatímco D3 je k mání od 77 050 Eur (1,89 milionu Kč). Za M3 xDrive je ovšem třeba „vysolit“ 2 550 600 Kč.
Za své peníze v Buchloe nedostanete pouze vyladěný motor, ale rovněž upravený podvozek, který počítá se specifickými pružinami a adaptivními tlumiči. Kvůli lepší odezvě pak bylo překalibrováno řízení, mimo to dorazily i lepší brzdy s kotouči o průměru 395 milimetrů vpředu a 345 mm vzadu. Za příplatek je přitom lze nahradit odlehčenými vrtanými, stejně jako k dispozici i příplatková 20palcová kovaná kola. Standardem jsou totiž devatenáctky.
Zevnějšek přitom umocňuje použití výraznějšího čelního spoileru, zatímco dozadu se nastěhoval difuzor lemovaný z každé strany párem koncovek výfuku. Uvnitř se pak architektura trojkového BMW nemění, Alpina nicméně dodala vlastní přístrojový štít, stejně jako kožené čalounění. Vše pak umocňují všudypřítomná loga, zatímco na středové konzoli nechybí plaketka s výrobním číslem. Jakékoliv další zásahy jsou pak jen čistě na vaší fantazii a stavu konta.
Alpina se pochlubila inovovanými modely D3 S... Foto: Alpina
…a B3, u kterého došlo k navýšení výkonu o 33 koní. Vůz se tak rázem dostal do teritoria továrního BMW M3. Foto: Alpina
Zdroj: Alpina
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před hodinou - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 3 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 4 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 5 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva