Němci lámou hůl nad domácím SUV po polovině dlouhodobého testu, při jeho ceně se nelze divit

Pokud by stál polovinu, nejspíše by se dočkal hlavně chvály, při své ceně ale prostě vyvolává větší očekávání, kterým v mnoha ohledech nedostává. Testovaný VW T-Cross za 827 tisíc tak v testu Auto Bildu zatím neprospívá.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Němci lámou hůl nad domácím SUV po polovině dlouhodobého testu, při jeho ceně se nelze divit

10.10.2021 | Petr Prokopec

Němci lámou hůl nad domácím SUV po polovině dlouhodobého testu, při jeho ceně se nelze divit

/

Foto: Volkswagen

Pokud by stál polovinu, nejspíše by se dočkal hlavně chvály, při své ceně ale prostě vyvolává větší očekávání, kterým v mnoha ohledech nedostává. Testovaný VW T-Cross za 827 tisíc tak v testu Auto Bildu zatím neprospívá.

Na počátku loňského roku německý Auto Bild přistoupil k rozstřelu mezi třemi menšími SUV spadajícími pod koncern VW Group. Vyhrála jej Škoda Kamiq, která porazila Volkswagen T-Cross a Seat Arona. Ve prospěch českého vozu přitom hovořil hlavně vnitřní prostor, stejně jako skutečnost, že ve srovnání s tím španělským je mladší. A oproti tomu německému za Kamiq zaplatíte daleko méně. Znamená to ovšem, že byste SUV s logem Volkswagenu měli pustit ze zřetele?

Danou otázku se znovu rozhodl zodpovědět Auto Bild, který má právě T-Cross již od loňska k dispozici na dlouhodobý test. Za tu dobu Němci zvládli najet 48 861 kilometrů, mohli tak přijít s prvním hodnocením. To ale nejspíše zákazníky do náruče Volkswagenu nevžene, neboť opětovně je zmiňována hlavně příliš vysoká cena. T-Cross totiž startuje na sumě 503 900 Kč, za kterou nabídne kratší rozvor i o zhruba 100 litrů menší zavazadelník než zmiňovaný Kamiq, který je k mání od 422 900 Kč.

Nejde však jen o srovnání se Škodou, nýbrž o cenu jako takovou. Němci se totiž s veškerými doplňky dostali na 32 607 Eur (cca 827 tisíc korun), což je na 4,1metrové SUV s litrovým tříválcem pod kapotou snad až nehorázná částka. Není tedy divu, že jakákoliv chyba, kterou Auto Bild dosud objevil, zhoršila hodnocení více, než kdyby vůz byl za polovic. Problémem jsou přitom jak tvrdé plasty, tak občas stávkující navigace.

Mimo to bylo poukázáno také na ne zrovna špičkové asistenční systémy či malou palivovou nádrž. Na druhou stranu Auto Bild oceňuje řízení i komfort, stejně jako samotnou jízdu, během které do kabiny nepronikají výrazné ruchy. Motor je pak na svůj objem relativně výkonný a přijatelná je i spotřeba, když si průměrně řekne o 6,1 litru benzinu na sto kilometrů. Nízké provozní náklady jsou ale vedle vysoké pořizovací ceny vskutku jen slabou útěchou, a tak je hodnocení kolegů na poměry německého testu německého auta nebývale kritické.

Více si o VW T-Cross řekneme za rok, kdy Němci dokončí test a najedou 100 tisíc kilometrů. S ohledem na výčet aktuálních nedostatků se ale nedá příliš počítat s chválou. Otázkou je nyní hlavně technický stav, který se po rozmontování do posledního šroubku teprve odhalí ve své celé kráse a ukáže, zda toho bylo v rámci úspor ošizeno víc než jen plasty.


Němci lámou hůl nad domácím SUV po polovině dlouhodobého testu, při jeho ceně se nelze divit - 1 - VW T-Cross 2021 ilustracni foto 01Němci lámou hůl nad domácím SUV po polovině dlouhodobého testu, při jeho ceně se nelze divit - 2 - VW T-Cross 2021 ilustracni foto 02Němci lámou hůl nad domácím SUV po polovině dlouhodobého testu, při jeho ceně se nelze divit - 3 - VW T-Cross 2021 ilustracni foto 03
Německé SUV zatím německé redaktory neuchvátilo. VW T-Cross je především příliš drahý na to, co nabízí, kvůli čemuž každý jeho nedostatek velmi dráždí. Ilustrační foto: Volkswagen

Zdroj: Auto Bild

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše