Němci najeli 100 tisíc kilometrů se Škodou Kodiaq 2,0 TDI a rozebrali ji na díly

Velké české SUV je na trhu úspěšné a jeho kvality coby nového vozu jsme mohli zhodnotit už mnohokrát. Ale jak se jeví po několika letech a 100 tisících najetých kilometrů?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Němci najeli 100 tisíc kilometrů se Škodou Kodiaq 2,0 TDI a rozebrali ji na díly

8.10.2020 | Petr Prokopec

Němci najeli 100 tisíc kilometrů se Škodou Kodiaq 2,0 TDI a rozebrali ji na díly

/

Foto: Škoda Auto

Velké české SUV je na trhu úspěšné a jeho kvality coby nového vozu jsme mohli zhodnotit už mnohokrát. Ale jak se jeví po několika letech a 100 tisících najetých kilometrů?

Škoda Kodiaq se světu poprvé představila v září 2016 na autosalonu v Paříži. Prodej odstartoval pár měsíců poté, přičemž mladoboleslavská automobilka začala pozvolna zaplňovat nabídku také variantami Scout, Sportline či RS. My si dnes posvítíme na první zmíněnou, neboť tu i s kokpitem čalouněným Alcantarou během uplynulých dvou let používala redakce německého Auto Bildu. Ta s vozem najela tradičních 100 tisíc kilometrů, poté ale přišel čas na loučení.

Jak je u Němců zvykem, po skončení dlouhodobého testu následuje demontáž a podrobné hledání případných slabin - zvláště pokud byl bezproblémový dosavadní provoz. Nejinak tomu bylo v případě Škody Kodiaq, se kterou se lidé z Auto Bildu podle svých slov loučili těžce. České SUV se specifickými designovými prvky totiž většině redakce přirostlo k srdci. Problémem přitom pro Němce nebyla ani poměrně vysoká cena, která se s příplatky vyšplhala na 52 tisíc Eur (přes 1,4 milionu Kč).

Za touto sumou nestojí jen skutečnost, že šlo o verzi Scout. Zároveň se o její vyšponování postarala rovněž pohonná jednotka, tedy dvoulitrový turbodiesel naladěný na 190 koní. Ten byl spárován se sedmistupňovým automatem a pohonem všech kol. Vůči těmto prvkům nemají Němci jedinou výtku, v případě motoru již prostor pro kritiku je. Jak je po rozborce patrné, na něm už se najeté kilometry začaly projevovat průsaky paliva.

Němci dodávají, že nešlo o závažný problém, zároveň ovšem zmiňují, že při vyšším nájezdu se již vyplatí pravidelná kontrola těsnění, to samé platí o ventilu recirkulace výfukových plynů EGR. Vše přitom dokážete poznat již podle pouhého poslechu, motor se totiž za studena projevoval vyšší hlučností. Jakmile ovšem došlo k jeho zahřátí, neduhy zmizely.

Jinak je stav pohonné jednotky perfektní, po dvouleté službě a najetí oněch 100 tisíc kilometrů vypadá pomalu jako nová. Totéž lze trochu překvapivě říci i o sedmistupňovém dvouspojkovém automatu, stejně jako se kritice vyhnul i podvozek. Krátce před koncem testu se sice objevila chyba kontrolní jednotky adaptivních tlumičů a přerušen byl i kontakt startovacího tlačítka, tyto neduhy ale byly snadno napraveny.

Celkově je dojem ze Škody Kodiaq přesto pozitivní, Němce zaskočila i kvalita čalounění Alcantarou. Původně předpokládali, že tento materiál se hlavně na sedadlech, u nichž je vyzdvihováno skvělé boční vedení, ošoupá již po pár tisících kilometrech. Nedošlo k tomu však ani po najetí mnohonásobně větší porce. Auto Bild proto koupi doporučuje a naznačuje, že řada komponentů by nejspíše stejně vypadala i po najetí 200 tisíc kilometrů.

My pak jen můžeme dodat, že v Německu se Kodiaq se 190koňovým dieselem podílí na celkových registracích z 59 %. Varianta RS osazená taktéž dvoulitrovým TDI pak přihazuje dalších 18,7 % zákazníků. To znamená, že pouze každého pátého zákazníka zláká slabší diesel či jedna ze dvou benzinových jednotek (1,5 TSI, 2,0 TSI). Minimálně u tohoto SUV tedy Němci averzí k naftovým motorům evidentně netrpí.


Němci najeli 100 tisíc kilometrů se Škodou Kodiaq 2,0 TDI a rozebrali ji na díly - 1 - Skoda Kodiaq Scout oficialni nove 01Němci najeli 100 tisíc kilometrů se Škodou Kodiaq 2,0 TDI a rozebrali ji na díly - 2 - Skoda Kodiaq Scout oficialni nove 02Němci najeli 100 tisíc kilometrů se Škodou Kodiaq 2,0 TDI a rozebrali ji na díly - 3 - Skoda Kodiaq Scout oficialni nove 03Němci najeli 100 tisíc kilometrů se Škodou Kodiaq 2,0 TDI a rozebrali ji na díly - 4 - Skoda Kodiaq Scout oficialni nove 04Němci najeli 100 tisíc kilometrů se Škodou Kodiaq 2,0 TDI a rozebrali ji na díly - 5 - Skoda Kodiaq Scout oficialni nove 05Němci najeli 100 tisíc kilometrů se Škodou Kodiaq 2,0 TDI a rozebrali ji na díly - 6 - Skoda Kodiaq Scout interier prvni 01Němci najeli 100 tisíc kilometrů se Škodou Kodiaq 2,0 TDI a rozebrali ji na díly - 7 - Skoda Kodiaq Scout interier prvni 02Němci najeli 100 tisíc kilometrů se Škodou Kodiaq 2,0 TDI a rozebrali ji na díly - 8 - Skoda Kodiaq Scout oficialni nove 06
Němci po najetí 100 tisíc kilometrů se Škodou Kodiaq Scout 2,0 TDI zmiňují především pozitiva, a to i po kompletní demontáži, která odhalila menší problémy na motoru. Foto: Škoda Auto

Zdroj: Auto Bild

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.