Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Němci najeli 125 tisíc km s domácím SUV, po rozebrání je čekalo nemilé překvapení
6.12.2020 | Petr Prokopec
Je to nejprodávanější SUV Evropy a jeden z bestsellerů koncernu VW. Od takového vozu by člověk čekal skoro dokonalost a Němci se jí na první pohled dočkali, na druhý už méně.
I když se situace oproti minulosti výrazně zlepšila, najet 100 tisíc kilometrů představuje pro některá auta stále náročný úkol, se kterým se popasují jen za pomoci servisů a vysokých účtů za opravy. Pro jiná je to ale jen číslo na tachometru, po jehož dosažení se stále zdají být nezničitelná. Spíše do druhého ranku patří Volkswagen Tiguan, tedy minimálně exemplář, který prošel dlouhodobým testem Auto Bildu. Ten měl původně skončit již v březnu po najetí právě oněch sto tisíc kilometrů, nicméně namísto obvyklého rozložení vozu na součástky přišel koronavirus a s ním spojené restrikce. A tak se rozborka musela odložit.
Nový termín byl stanoven až na podzim, Tiguan si proto v redakční flotile odkroutil dalších 25 tisíc kilometrů. A i během dodatečné zátěže exceloval stejně jako dříve, přesto se později slabiny objevily. K těm se ovšem dostaneme, nejprve ještě skočíme zpátky do minulosti k verdiktu, který se váže k původní stovce tisíc.
Němci pochopitelně neodhalili jen pozitiva, ale také některé nedostatky verze 2,0 TSI DSG 4Motion se 180 koňmi. Kritika nepřekvapivě směřuje zejména k dvouspojkové automatické převodovce. Ta se zjevně začíná stávat pro koncern VW menší noční můrou, neboť je kvůli neduhům, jako jsou trhavé řazení, zmiňována pomalu u každého modelu. Navíc, čím více kilometrů máte najeto, tím více vám sedmistupňový automat dává své obhroublé manýry najevo. Ke všemu mezi ním a mezinápravovou spojkou začalo docházet k rosení, což naznačovalo únik kapaliny a zmínit je třeba ještě vyšší spotřebu než u manuálu. Navzdory technickým parametrům verze s DSG spotřebovává více, zejména pak při rychlejší jízdě.
Tím ale podstatná negativa končí, přejít tedy můžeme k silným stránkám. Ty jsou spojené především s pohonnou jednotkou, která je sice při vyšším tempu žíznivější, ovšem na její zátah si již stěžovat nabudete. Jakmile se navíc automat dostane do varu, řadí již daleko lépe, načež můžete potenciál motoru i dobře odladěného podvozku využít naplno, a to jak při relativně sportovní jízdě, tak během tažení. Pohon všech kol pak přímo vybízí k jízdám v terénu, kterým se Auto Bild pochopitelně nebránil.
Suma sumárum zde máme především chválu, i proto hodnocení po 100 tisících km vyskočilo na 1-, tedy skoro perfektní známku. A jak jsme již zmínili, s problémy nebylo SUV Volkswagenu spojeno ani po následujících 25 000 km. O to větší překvapení však redakci Auto Bildu čekalo při rozborce. Zvnějšku i zevnitř totiž Tiguan nadále působil na první pohled jako nový, což je po takovém nájezdu jistě působivé. Ovšem motorový prostor, podvozek a mnohé lemy byly pokryté ztvrdlým bahnem.
To samo o sobě nemusí působit jako problém, neboť jde o místa, kam majitel obvykle nedohlédne. Nánosy bláta jsou ale příčinou počínající koroze, kterou pak majitel zjistí až ve chvíli, kdy auto začíná pozvolna rozkládat. Tiguan obecně není v tomto případě neprůstřelný, neboť koroze se začala objevovat i na spodní hraně zavazadelníku, která je ukrytá pod gumovým těsněním.
Známkové hodnocení se po dodatečném nájezdu nezměnilo, neboť využití podobných aut v terénu není obvyklé. Objevená počínající koroze ale vede redakci k radě, aby majitelé po návratu z terénu věnovali pozornost řádné očistě, jistě dopadnou, jako testovaný vůz. Tiguan jinak lze jen doporučit, je ovšem třeba dodat, že kvalitu si nechává Volkswagen patřičně zaplatit. Testovaná verze totiž s veškerými příplatky vyšla jako nová na 53 820 Eur (cca 1 425 000 Kč), což rozhodně nejsou malé peníze. A i po oněch 125 000 km stojí pořád zhruba polovinu původní sumy.






Poslední VW Tiguan v předfaceliftovém provedení s motorem 2,0 TSI je německým Auto Bildem doporučován. Majitelé opouštějící zpevněný asfalt ale nesmí zapomínat na důkladné čištění, v autě se drží bláto a vlhkost a způsobuje počínající korozi. Foto: Volkswagen
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Výrobce elektromobilů, ve kterém VW utopil už 66 miliard, letos čeká ještě nižší prodeje. Zaplácne je novými obligacemi
7.6.2025Návrat uměle zaříznutých osmiválců ukazuje sílu trhu, auta jimi vybavená dostanou nový znak jako symbol vzdoru
7.6.2025Šéf čínského gigantu říká, že tamní „elektrická revoluce” je nafouknutá bublina. Automobilky bez marží žijí na hranici krachu jen díky státu
7.6.2025Zájem Američanů o elektrická auta spadl nejníž za mnoho let, prodeje elektrických Fordů a Kií klesly až o 98 procent
8.6.2025Nová elektrická platforma VW od začátku počítá s tím, že může použít i spalovací motor
8.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva