Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Němci zvolili nejlepší auta všech 14 tříd, body a tabulky vynesly do čela i outsidery
3.5.2021 | Petr Prokopec
Vybrat nejlepší auto jakékoli třídy - natož pak hned 14 najednou - zní jako obtížně řešitelný úkol. Když ale Němcům dáte do rukou body a tabulky, zvládnou i to.
Lidé by nic a nikoho neměli hodnotit jen podle vnějších rysů, z mnoha oblastí se ale jistá generalizace prostě nedá vymést. Automobilová branže je jednou z nich, jak je ostatně i patrné i z příspěvků reagujících skoro na cokoli, co napíšeme. K odsouzení či naopak vychválení toho kterého vozu obvykle stačí znalost značky, neboť ze samotných reakcí je patrné, že dotyčný článek samotný ani nepřečetl.
Někdy mají podobné soudy oporu v realitě, pochopitelně, jindy ale hraje roli jen irelevantní historie či země původu. To je ostatně i případ Dacie, kterou mají mnozí zafixovanou jako rumunskou automobilku vyrábějící vozy pro ty nejméně náročné. Na její produkty je tak nahlíženo skrz prsty, jako na auta, která nemají čím zaujmout, průzkum německého Auto Bildu ale naznačuje cosi jiného.
Než se dostaneme k výsledkům, jen v rychlosti zmíníme, že se studií Nejlepší auta všech tříd začali Němci již před deseti lety. Auto Bild zformuloval 95 otázek, které jsou rozdělené do tří kategorií (kvalita, design, poměr ceny a užitné hodnoty). Mimo to pak celý trh rozdělil do 14 skupin v závislosti na karoserii a nakonec i ceně, neboť kabriolety Němci hodnotí jako levnější a velmi drahé. Touto anketou, jejíž vyplnění zabere zhruba 40 minut, se pak letos zabývalo přes 60 tisíc lidí.
Výsledné odpovědi jsou přitom vyjádřené v procentech, kdy vyšší skóre odráží vyšší pravděpodobnost koupě na základě toho kterého ohledu. Zmiňovaná Dacia si pak nevede vůbec špatně zejména v ohledu ceny a užitné hodnoty, kdy vítězí hned ve třech třídách - malých vozů (74,8 %), aut nižší střední třídy (70,09 %) a mezi malými SUV (81,05 %). To je velmi zajímavé, neboť jsou to právě Němci, kteří bývají k Daciím velmi kritičtí navzdory nízké ceně. A toto jsou také jediné tři frekventované třídy, kde Rumuni něco nabízí.
Celkově Dacia nemá šanci vítězit, třebaže mezi malými SUV ani v tomto ohledu není o mnoho níže. Do čela celkového pořadí se tak opakovaně dostává Škoda, jejíž výsledky v jednotlivých ohledech zase tak oslnivé nejsou. Poprvé vítězí v nižší střední třídě, v té středním, kam podle Němců spadá až Superb, již zcela dominuje, a to i v žebříčku poměřujícímu cenu a užitnou hodnotu. Tím ale účinkování Škody víceméně končí, v případě vyšší třídy a luxusních vozů totiž začíná nemalou měrou dominovat Audi, jemuž mezi sporťáky kryje záda spřízněné Porsche. Značka z Zuffenhausenu je pak dominující i u dražších kabrioletů, zatímco těm levnějším vládne Audi společně s Mazdou.
Nadmíru zajímavá je situace u SUV. Ta malá už jsme si probrali, třebaže můžeme dodat, že kvalitativně znovu vládne Audi, v případě designu pak Cupra. Tu o patro výše střídá Alfa Romeo, zatímco za rumunskou značku lze dosadit korejský SsangYong. V případě velkých SUV jsme pak celkově znovu u Audi, jež získalo další prvenství, jakkoliv role rozumného vozu za rozumné peníze připadly Fordu.
Ve finále tu pak ještě máme MPV, a to znovu menší a větší, kdy v prvním případě je znovu na vrcholku „cenového pilíře“ Dacia. Rumunská automobilka tedy sice má problémy s kvalitou (oproti vedoucímu Volkswagenu je v této kategorii třikrát horší), ovšem pokud budete daný produkt hodnotit dle toho, kolik jste za něj zaplatili, rázem míří na vrchol. Vlastně tak není překvapivé, že za jejím volantem jsou lidé spokojenější než v dražších vozech.
To jsme ale poněkud odbočili, proto rychle zpět k samotné studii. Poslední hodnocenou kategorií jsou velká MPV , s nimiž byste neměli prohloupit, pokud je budete nakupovat u Volkswagenu, Mercedesu či Fordu. Mantinely tedy máte jasně nastavené, zbývá jen zamířit na cestu koupě nového vozu. Za všemi výsledky v podobě značek se pochopitelně skrývají konkrétní auta, která si snadno domyslíte a pokud ne, u každé kategorie zmíníme vždy celkového vítěze.
Nejlepší auta pro rok 2021 v kategorii Mini auta

Grafika: Autoforum.cz, Zdroj dat: Auto Bild
Celkový vítěz: Hyundai i10
Nejlepší auta pro rok 2021 v kategorii Malá auta

Grafika: Autoforum.cz, Zdroj dat: Auto Bild
Celkový vítěz: Hyundai i20
Nejlepší auta pro rok 2021 v kategorii Auta nižší střední střídy

Grafika: Autoforum.cz, Zdroj dat: Auto Bild
Celkový vítěz: Škoda Octavia a Scala
Nejlepší auta pro rok 2021 v kategorii Auta střední třídy

Grafika: Autoforum.cz, Zdroj dat: Auto Bild
Celkový vítěz: Škoda Superb
Nejlepší auta pro rok 2021 v kategorii Auta vyšší střední třídy

Grafika: Autoforum.cz, Zdroj dat: Auto Bild
Celkový vítěz: Audi A7 Sportback
Nejlepší auta pro rok 2021 v kategorii Luxusní auta

Grafika: Autoforum.cz, Zdroj dat: Auto Bild
Celkový vítěz: Audi A8
Nejlepší auta pro rok 2021 v kategorii Sportovní auta

Grafika: Autoforum.cz, Zdroj dat: Auto Bild
Celkový vítěz: Porsche 911
Nejlepší auta pro rok 2021 v kategorii Kabriolety do 50 000 Eur

Grafika: Autoforum.cz, Zdroj dat: Auto Bild
Celkový vítěz: Mazda MX-5
Nejlepší auta pro rok 2021 v kategorii Kabriolety nad 50 000 Eur

Grafika: Autoforum.cz, Zdroj dat: Auto Bild
Celkový vítěz: Porsche 911 Cabrio
Nejlepší auta pro rok 2021 v kategorii Malá SUV

Grafika: Autoforum.cz, Zdroj dat: Auto Bild
Celkový vítěz: Cupra Ateca
Nejlepší auta pro rok 2021 v kategorii Středně velká SUV

Grafika: Autoforum.cz, Zdroj dat: Auto Bild
Celkový vítěz: Cupra Formentor
Nejlepší auta pro rok 2021 v kategorii Velká SUV

Grafika: Autoforum.cz, Zdroj dat: Auto Bild
Celkový vítěz: Audi Q8
Nejlepší auta pro rok 2021 v kategorii Kompaktní MPV

Grafika: Autoforum.cz, Zdroj dat: Auto Bild
Celkový vítěz: VW Caddy
Nejlepší auta pro rok 2021 v kategorii Velká MPV

Grafika: Autoforum.cz, Zdroj dat: Auto Bild
Celkový vítěz: VW Sharan






Dacia v poslední době získává na vážnosti, neboť jakkoliv třeba nové Sandero zdražilo, stále nabízí lepší poměr ceny a užitné hodnoty než kdokoliv jiný. Foto: Dacia
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
včera
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Kdo bude posledním šampionem MotoE? včera 22:08
- Záchranné laso pro Filipa Salače včera 11:36
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu 5.11.2025
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů 5.11.2025
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
Nejčtenější články
Nový Duster se začne prodávat i jako Nissan s neobvyklým jménem. Dacii zastíní nejen image, bude i podstatně levnější
9.10.2025
Jaguar Land Rover ani po pěti týdnech od zavření všech továren naplno nerozjel výrobu, známky života ale už vykazuje
9.10.2025
Britové si mohou gratulovat, svými nesmyslnými tlaky mohutně vhání kupce aut i peníze do rukou Číňanů
9.10.2025
Renault poprvé ukázal nové Twingo. Může být šik, smutnému osudu Fiatu 500e ale uteče jen stěží
9.10.2025
Šéf Audi říká, že nová A4 nakonec bude. A co od ní máme čekat. Firma zmastí snad vše, co zmastit půjde
9.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
