Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Němci vybrali nejlepší auto roku, po SUV vypadly i všechny obyčejnější vozy
30.10.2019 | Petr Prokopec
Loňským autem roku v Německu se stal Jaguar I-Pace, tedy dost drahý a na trhu pramálo žádaný elektromobil. Ani letos nevyhrál obyčejný vůz, alespoň na trhu je zatím podle všeho úspěšný.
Představte si, že by do soutěže krásy nastoupil Brad Pitt či jakýkoliv jiný idol dívčích srdcí, a spolu s ním čtveřice sice zajímavých, nicméně v této společnosti jen stěží oslňujících konkurentů. Koho byste v takové chvíli tipovali na vítěze, zvláště když porota je složena především z fanoušků hollywoodské celebrity? Pokud kohokoliv jiného než někdejšího nejvíc sexy muže planety, možná byste si měli sjednat schůzku s docentem Chocholouškem.
Proč takový úvod? Stojí za ním výsledky Německého auta roku (German Car Of The Year neboli GCOTY) 2020. Letošní ročník zcela nepřekvapivě vyhrálo Porsche Taycan, které šlo do souboje s BMW řady 3, Mazdou 3, Opelem Corsa a Peugeotem 208. Tím nechceme nikterak shazovat kvality těchto aut, ostatně v úvodní parafrázi jsme naznačili, že jde v každém případě o vůz, který stojí za zvážení. Ovšem Porsche hraje zcela odlišnou ligu.
„Taycan nás více než čím jiným zaujal svým designem, stejně jako jízdní dynamikou,“ uvedl na adresu vítěze člen poroty Jen Meiners. Zároveň dodal, že stejně jako loni, kdy vyhrál elektrický Jaguar I-Pace, hrála stěžejní roli při rozhodování „ekologie a udržitelnost“. V těchto ohledech Porsche momentálně exceluje, konkurovat mu tak nemůže ani BMW, Opel a Peugeot, jež elektrifikované verze svých kandidátů nabízí, natož pak benzínovo-dieselová Mazda.
Němci bohužel již neuvádí konkrétní bodové hodnocení, samotné pořadí však oznámeno bylo. Na druhém místě tedy skončilo BMW, které je následováno třetí Mazdou. Jak je tedy patrné, japonská novinka dokázala zaujmout i bez nutné elektrifikace pod kapotou, jakkoliv oceňovaná pohonná jednotka SkyActiv-X je ve své podstatě mild-hybridem. Na dvojici z koncernu PSA pak zůstaly poslední příčky, přičemž Peugeot si zabral čtvrtou a na Opel zůstala pátá.
Anketu GCOTY nepřekvapivě vyhrálo Porsche Taycan...
...za nímž následovalo BMW řady 3...
Zdroj: GCOTY
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před hodinou - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 2 hodinami - Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 4 hodinami - „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před 5 hodinami - BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera