Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Němci začali prodávat auto výlučně s motory, z nichž se lidem z Bruselu protáčí panenky
17.6.2021 | Petr Prokopec
Je to skoro neuvěřitelné, ale velká automobilka jinak hrající na strunu ekologie přišla v této době s autem pouze s motory, které ostatní už skoro ani nenabízí.
Ještě před několika málo lety jste mohli nakráčet do showroomu pomalu jakékoliv značky a objednat si přesně takový motor, po jakém vaše srdce toužilo a jaký vaše peněženka dokázala zaplatit. Časy se ovšem mění a taková svoboda je aktuálně minulostí, tedy zejména u mainstreamových výrobců, z nichž mnozí za svůj absolutní vrchol považují čtyřválcovou jedna-šestku či nanejvýš dvoulitr. Ten pochopitelně může produkovat i několik stovek koní, ovšem pod kapotou takového pětimetrového SUV působí poněkud nepatřičně.
O to více musíme ocenit poslední aktivity Mercedesu. Německá automobilka totiž konečně zahajuje na evropských trzích prodej modelů Maybach S580 a S680. O obou jsme mluvili již v minulostí, nicméně i tak si dvojice limuzín zaslouží další pozornost, a to zejména kvůli svým pohonným ústrojím. V podstatě jimi ukazuje záda Bruselu. V prvním případě tu totiž máme čtyřlitrový osmiválec, ve druhém pak dokonce šestilitrový dvanáctiválec. A nic víc.
Obě jednotky jsou kromě automatické převodovky spárované také s pohonem všech kol, což se u dvanáctiválce děje poprvé. Méně objemný agregát dostal do vínku 503 koní, k nimž dalších 20 koní a 200 Nm točivého momentu přihazuje integrovaný startér-generátor. Stovku tak zvládá za 4,8 sekundy a v průměru si řekne o 10,2 až 10,9 litru paliva na 100 kilometrů, což pro budoucí majitele nejspíše není až tak podstatná zpráva.
Co se dvanáctiválce týče, ten byl naladěn na 612 koní, přičemž vystačit si již musí pouze s přeplňováním. Sprint je pak v jeho případě 4,5sekundovou záležitostí, zatímco elektronicky omezená maximálka vrcholí na 250 km/h jako u osmiválcového modelu. V případě spotřeby pak Mercedes počítá s 13,3 až 14,1 l/100 km, což je nicméně žíznivost, jaké musí dosáhnout váš řidič. Pro majitele je vyhrazen prostor vzadu, kde mohou profitovat z rozvoru prodlouženého o 18 cm.
S výjimkou větších rozměrů se Maybach od základní třídy S liší novou čelní maskou s vertikálními lamelami či specifickými koly. K mání je také dvoubarevné lakování, za kterým stojí specifická lakovna, jejímž specialistům zabere ruční práce celý týden. Automobilka kromě toho upravila zadní podběhy, kde nechybí speciální dutiny naplněné izolačním materiálem. Kvůli maximálnímu tichu v kabině pak ostatně nechybí ani speciální akustický systém s anti-vlnami potlačujícími veškeré ruchy.
Přesunout se můžeme do kabiny, a to s pomocí elektronicky ovládaných dveří. Novou finesou zadních sedadel je přitom masážní strojek lýtek, který se v osobních limuzínách objevuje vůbec poprvé. Chladnička s desetilitrovým objemem nicméně již novinkou není, stejně jako stříbrné sklenky na šampaňské. Za vše je pochopitelně nutné připlácet, přičemž své vyšperkované exempláře si první zákazníci budou moci převzít ve druhé půli letošního roku.
Mercedes konečně zahajuje prodej modelů Maybach S580 a S680, které kromě luxusního interiéru disponují také objemnými a výkonnými motory. Foto: Mercedes-Benz
Zdroj: Mercedes-Benz
Bleskovky
- Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
6.5.2024 - Majiteli jen dva roky starého auta odešel motor a Audi ho odmítlo opravit v záruce. Expert ukázal, co vedlo k neštěstí za 700 tisíc
6.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- Nová pravidla od roku 2027 včera 17:19
- Petr Najman si ze Slováckého okruhu odváží dvě trofeje včera 09:45
- Zanáška si spravil chuť, ve Starém Městě si vyjel podium včera 09:21
- König v prvních závodech IDM nebodoval 6.5.2024
- Na Sachsenringu pokračovalo MS-Side 6.5.2024
Nejnovější články
- Kdysi nejlevnější sportovně laděné auto v Česku se dá pořád koupit nejeté, teď už nestojí skoro nic
včera - Němci vyzkoušeli auto od Xiaomi se vzhledem i dynamikou Porsche za cenu Škody. Je prý jen dobře, že se sem nedováží
včera - Oprava nepatrného ťukance na elektrickém Rivianu vyšla majitele tak draho, že místo ní mohl mít celé nové auto
včera - Němečtí rodiče odmítají domácí auta jako vozy pro rodinu, v anketě s 25 tisíci respondenty dali přednost Škodě
včera - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 05.08. 06:51 - Stepan
- Policejní kontroly a měření 05.08. 06:50 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 05.08. 00:37 - HondaMan
- Auto pro kapelu za cca. 100k Kč 05.07. 23:55 - volfi
- Samosvorné diferenciály pro BMW 05.07. 23:16 - Předseda
- Volkswagen obecne 05.07. 21:13 - řidičBOB
- Politický koutek 05.07. 21:00 - řidičBOB
- Onboard videa 05.07. 20:00 - M.Z.