Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Němci začali prodávat auto výlučně s motory, z nichž se lidem z Bruselu protáčí panenky
17.6.2021 | Petr Prokopec
Je to skoro neuvěřitelné, ale velká automobilka jinak hrající na strunu ekologie přišla v této době s autem pouze s motory, které ostatní už skoro ani nenabízí.
Ještě před několika málo lety jste mohli nakráčet do showroomu pomalu jakékoliv značky a objednat si přesně takový motor, po jakém vaše srdce toužilo a jaký vaše peněženka dokázala zaplatit. Časy se ovšem mění a taková svoboda je aktuálně minulostí, tedy zejména u mainstreamových výrobců, z nichž mnozí za svůj absolutní vrchol považují čtyřválcovou jedna-šestku či nanejvýš dvoulitr. Ten pochopitelně může produkovat i několik stovek koní, ovšem pod kapotou takového pětimetrového SUV působí poněkud nepatřičně.
O to více musíme ocenit poslední aktivity Mercedesu. Německá automobilka totiž konečně zahajuje na evropských trzích prodej modelů Maybach S580 a S680. O obou jsme mluvili již v minulostí, nicméně i tak si dvojice limuzín zaslouží další pozornost, a to zejména kvůli svým pohonným ústrojím. V podstatě jimi ukazuje záda Bruselu. V prvním případě tu totiž máme čtyřlitrový osmiválec, ve druhém pak dokonce šestilitrový dvanáctiválec. A nic víc.
Obě jednotky jsou kromě automatické převodovky spárované také s pohonem všech kol, což se u dvanáctiválce děje poprvé. Méně objemný agregát dostal do vínku 503 koní, k nimž dalších 20 koní a 200 Nm točivého momentu přihazuje integrovaný startér-generátor. Stovku tak zvládá za 4,8 sekundy a v průměru si řekne o 10,2 až 10,9 litru paliva na 100 kilometrů, což pro budoucí majitele nejspíše není až tak podstatná zpráva.
Co se dvanáctiválce týče, ten byl naladěn na 612 koní, přičemž vystačit si již musí pouze s přeplňováním. Sprint je pak v jeho případě 4,5sekundovou záležitostí, zatímco elektronicky omezená maximálka vrcholí na 250 km/h jako u osmiválcového modelu. V případě spotřeby pak Mercedes počítá s 13,3 až 14,1 l/100 km, což je nicméně žíznivost, jaké musí dosáhnout váš řidič. Pro majitele je vyhrazen prostor vzadu, kde mohou profitovat z rozvoru prodlouženého o 18 cm.
S výjimkou větších rozměrů se Maybach od základní třídy S liší novou čelní maskou s vertikálními lamelami či specifickými koly. K mání je také dvoubarevné lakování, za kterým stojí specifická lakovna, jejímž specialistům zabere ruční práce celý týden. Automobilka kromě toho upravila zadní podběhy, kde nechybí speciální dutiny naplněné izolačním materiálem. Kvůli maximálnímu tichu v kabině pak ostatně nechybí ani speciální akustický systém s anti-vlnami potlačujícími veškeré ruchy.
Přesunout se můžeme do kabiny, a to s pomocí elektronicky ovládaných dveří. Novou finesou zadních sedadel je přitom masážní strojek lýtek, který se v osobních limuzínách objevuje vůbec poprvé. Chladnička s desetilitrovým objemem nicméně již novinkou není, stejně jako stříbrné sklenky na šampaňské. Za vše je pochopitelně nutné připlácet, přičemž své vyšperkované exempláře si první zákazníci budou moci převzít ve druhé půli letošního roku.
Mercedes konečně zahajuje prodej modelů Maybach S580 a S680, které kromě luxusního interiéru disponují také objemnými a výkonnými motory. Foto: Mercedes-Benz
Zdroj: Mercedes-Benz
Bleskovky
- Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
dnes - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024
Nejčtenější články
- Krachující Fisker se pokouší zachránit zoufalým výprodejem. Auta zlevnil skoro o polovinu, stojí míň než základní Octavie
28.3.2024 - Ford si nechal patentovat chytré řešení převozu větších věcí, bude mu ho závidět i Škoda se svým Simply Clever
28.3.2024 - Volvo se rozhodlo odpravit polovinu svých českých prodejů. Skončilo s diesely, i když jde o jeho jasně nejžádanější motory
28.3.2024 - Levná kopie kultovního Mercedesu G dostane novou verzi s motorem přímo od Mercedesu, bude ještě blíž originálu
28.3.2024 - Stellantis dál propouští ve velkém. Nově končí dalších 3 500 lidí, je to prý součást „energetické a technologické transformace”
28.3.2024