Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Němci zkusí otočit kormidlo dějin, diesely nabídnou i v autech, v nichž dosud nebyly
16.3.2019 | Petr Prokopec
Naftové motory mají tužší kořínek, než se zdálo. Nejenže z nabídek některých značek neubývají, Audi do ni hodlá i přidat nové, a to velmi zajímavé.
Audi je bez diskuze značkou, která byla loňským příchodem nových pravidel pro měření spotřeby paliva a emisí aut zasažena nejvíce. Je otázkou, proč k tomu došlo zrovna v případě této automobilky, která v rámci koncernu patří mezi nejvýdělečnější. Bylo by logické, kdyby do laboratoří včas zamířily právě vozy se čtyřmi kruhy ve znaku, jež by se následně opětovně staraly o lepší plnění firemní kasy. Bohužel se tak ale nestalo, a co je snad ještě horší, Audi má problémy s opětovnou homologací dodnes.
Pokud se tedy momentálně zadíváte do kdysi květnaté nabídky značky, nejspíše budete zděšeni - ani sedláci po návratu od Chlumce nevypadali zdecimovaněji. Čistka se dotkla hlavně výkonných derivátů, cokoli s písmenem S nebo RS je tak z větší či menší části dodnes reálně nedostupné. Některé verze jsou alespoň v ceníku a chystají se zpět do výroby třeba v květnu, třeba taková S5 ale zmizela. A kdybyste náhodou zatoužili po skládací plátěné střeše, není pomalu z čeho vybírat.
Dle francouzských zdrojů se ale chystá náprava, přičemž ta je snad ještě překvapivější než fakt, že Audi zaspalo s novými homologacemi. Němci mají velké plány se zbrusu novým šestiválcovým turbodieselem, který byl poprvé představen pod kapotou modelu SQ5 TDI. V případě SUV pohonná jednotka nabízí 347 koní a 700 Nm točivého momentu a právě tento motor si má najít cestu do Audi S5. A z toho pak i do S4, S4 Avant a možná i S5 Sportback.
Byl by to docela zásadní krok, neboť něco jako „sportovní diesel” bylo téměř neexistující věcí i v dobách, kdy se naftové motory hřály na výsluní. Modely jako VW Golf GTD, Škoda Octavua RS TDI nebo Renault Mégane RS dCi byly spíše trochu silnějšími diesely navlečenými v hávu skutečných sportovních derivátů a výše zmíněný pojem by šlo s přimhouřeným okem navléci snad leda na BMW M550d - jinak se takových verzí dočkala leda SUV jako Audi SQ7 TDI. Pokud tedy nyní Němci přijdou s Audi S5 TDI, bude to skoro šok. Však naftové motory se zdají být na odpis a nový šestiválcový diesel svými parametry prakticky plně vyrovnává třílitrový benzinový turbomotor, který rodinu S5 kdysi poháněl. O nějaké druhé lize tedy nemůže být řeč.
Máme-li být konkrétnější, SUV SQ5 TDI s novou pohonnou jednotkou zvládá stovku za 5,1 sekundy. Takové S5 Coupe tedy bude bezpochyby rychlejší, nejen s ohledem na nižší hmotnost. Pro Audi je však mnohem podstatnější skutečnost, že ačkoliv se jedná o sportovní model, bude moci s jeho pomocí snižovat celkové emise automobilky. Stejně jako u SUV totiž agregát nespoléhá jen na klasické turbo, ale také na elektrický kompresor.
Opomenout nesmíme ani 48voltový elektrický okruh, rekuperaci brzdné energie, integrovaný startér-generátor či lithium-iontové baterie, které se nastěhují pod podlahu zavazadelníku. Tato koncepce by měla spotřebu snížit v reálném provozu o 0,7 litru na sto kilometrů, SQ5 TDI by mělo jezdit za 6,6 litru, byť pouze v laboratořích. U menší a lehčí S5 by se jednalo spíše o hodnotu okolo 5 litrů nafty na 100 km.
Nepochybujeme o tom, že taková nabídka by byla pro řadu lidí atraktivní, zejména pak v momentě, kdy bude motor k dispozici i pro praktičtější S4, S4 Avant a S5 Sportback. Pokud se Audi tímto směrem skutečně vydá, minimálně body za odvahu si zaslouží. A i obchodně to může fungovat - poptávka po dieselech až tak neklesla, spíše jsou stále méně k dispozici ke koupi. V tomto případě by nabídku naopak zajímavě rozšířily.





















Audi S5 má dostat nové mikro-hybridní dieselové ústrojí, s ním pak i praktičtější varianty S4. V dnešní době nevídaný krok
Zdroj: L'Automobile Magazine
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” si ve sprintu s otočkou namazalo na chleba veškerou konkurenci, i když s ním nikdo neměl odvahu soutěžit
včera
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
6.11.2025
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Sprintu v Algarve Alex Marquez včera 16:25
- PP pro Moreiru, 17. Salač včera 15:45
- Kelso slaví Pole Position včera 15:22
- Pole Position získal Bezzecchi včera 12:31
- Porušení smlouvy u American Racing: Ramirez je out! včera 10:50
Nejnovější články
Dosud neznámá firma stvořila neuvěřitelné Ferrari, na jaké by si už Italové netroufli. Roků práce ale může rychle začít litovat
včera
První elektrický Rolls-Royce je už takový propadák, že na něj automobilka musela začít nabízet slevy
včera
Stellantis v Evropě nabídne drsný sen českých zahrádkářů, neúspěchy konkurentů ho zjevně neodradily
včera
Dány zachvátila panika kvůli čínským autobusům MHD, které lze přes zadní vrátka potají vzdáleně ovládat, mají je také
včera
„Bugatti pro chudé” si ve sprintu s otočkou namazalo na chleba veškerou konkurenci, i když s ním nikdo neměl odvahu soutěžit
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
