Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Němci zkusí otočit kormidlo dějin, diesely nabídnou i v autech, v nichž dosud nebyly
16.3.2019 | Petr Prokopec
Naftové motory mají tužší kořínek, než se zdálo. Nejenže z nabídek některých značek neubývají, Audi do ni hodlá i přidat nové, a to velmi zajímavé.
Audi je bez diskuze značkou, která byla loňským příchodem nových pravidel pro měření spotřeby paliva a emisí aut zasažena nejvíce. Je otázkou, proč k tomu došlo zrovna v případě této automobilky, která v rámci koncernu patří mezi nejvýdělečnější. Bylo by logické, kdyby do laboratoří včas zamířily právě vozy se čtyřmi kruhy ve znaku, jež by se následně opětovně staraly o lepší plnění firemní kasy. Bohužel se tak ale nestalo, a co je snad ještě horší, Audi má problémy s opětovnou homologací dodnes.
Pokud se tedy momentálně zadíváte do kdysi květnaté nabídky značky, nejspíše budete zděšeni - ani sedláci po návratu od Chlumce nevypadali zdecimovaněji. Čistka se dotkla hlavně výkonných derivátů, cokoli s písmenem S nebo RS je tak z větší či menší části dodnes reálně nedostupné. Některé verze jsou alespoň v ceníku a chystají se zpět do výroby třeba v květnu, třeba taková S5 ale zmizela. A kdybyste náhodou zatoužili po skládací plátěné střeše, není pomalu z čeho vybírat.
Dle francouzských zdrojů se ale chystá náprava, přičemž ta je snad ještě překvapivější než fakt, že Audi zaspalo s novými homologacemi. Němci mají velké plány se zbrusu novým šestiválcovým turbodieselem, který byl poprvé představen pod kapotou modelu SQ5 TDI. V případě SUV pohonná jednotka nabízí 347 koní a 700 Nm točivého momentu a právě tento motor si má najít cestu do Audi S5. A z toho pak i do S4, S4 Avant a možná i S5 Sportback.
Byl by to docela zásadní krok, neboť něco jako „sportovní diesel” bylo téměř neexistující věcí i v dobách, kdy se naftové motory hřály na výsluní. Modely jako VW Golf GTD, Škoda Octavua RS TDI nebo Renault Mégane RS dCi byly spíše trochu silnějšími diesely navlečenými v hávu skutečných sportovních derivátů a výše zmíněný pojem by šlo s přimhouřeným okem navléci snad leda na BMW M550d - jinak se takových verzí dočkala leda SUV jako Audi SQ7 TDI. Pokud tedy nyní Němci přijdou s Audi S5 TDI, bude to skoro šok. Však naftové motory se zdají být na odpis a nový šestiválcový diesel svými parametry prakticky plně vyrovnává třílitrový benzinový turbomotor, který rodinu S5 kdysi poháněl. O nějaké druhé lize tedy nemůže být řeč.
Máme-li být konkrétnější, SUV SQ5 TDI s novou pohonnou jednotkou zvládá stovku za 5,1 sekundy. Takové S5 Coupe tedy bude bezpochyby rychlejší, nejen s ohledem na nižší hmotnost. Pro Audi je však mnohem podstatnější skutečnost, že ačkoliv se jedná o sportovní model, bude moci s jeho pomocí snižovat celkové emise automobilky. Stejně jako u SUV totiž agregát nespoléhá jen na klasické turbo, ale také na elektrický kompresor.
Opomenout nesmíme ani 48voltový elektrický okruh, rekuperaci brzdné energie, integrovaný startér-generátor či lithium-iontové baterie, které se nastěhují pod podlahu zavazadelníku. Tato koncepce by měla spotřebu snížit v reálném provozu o 0,7 litru na sto kilometrů, SQ5 TDI by mělo jezdit za 6,6 litru, byť pouze v laboratořích. U menší a lehčí S5 by se jednalo spíše o hodnotu okolo 5 litrů nafty na 100 km.
Nepochybujeme o tom, že taková nabídka by byla pro řadu lidí atraktivní, zejména pak v momentě, kdy bude motor k dispozici i pro praktičtější S4, S4 Avant a S5 Sportback. Pokud se Audi tímto směrem skutečně vydá, minimálně body za odvahu si zaslouží. A i obchodně to může fungovat - poptávka po dieselech až tak neklesla, spíše jsou stále méně k dispozici ke koupi. V tomto případě by nabídku naopak zajímavě rozšířily.





















Audi S5 má dostat nové mikro-hybridní dieselové ústrojí, s ním pak i praktičtější varianty S4. V dnešní době nevídaný krok
Zdroj: L'Automobile Magazine
Bleskovky
Nejdražší Bugatti historie je prodáváno s pomocí fotek, za které by se styděli i lidé inzerující na Bazoši
dnesNejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní sporťák Lamborghini k tomu, k čemu byl stvořen
včeraNěmec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
16.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Testy WSBK - Jerez 2. den včera 19:37
- Honda WN7: elektrický motocykl včera 12:45
- Testy WSBK - Jerez 1. den 16.9.2025
- Test MotoGP v Misanu 15.9.2025
- Ducati Diavel V4 RS a Multistrada V4 RS 2026: absolutní vášeň 15.9.2025
Nejnovější články
VW Touareg se nakonec vrátí, na povahu nástupce se ale radši ani neptejte, to nechcete slyšet
před 5 hodinamiLegendu Fordu zařízli po čtyřech generacích, o to levněji ji dnes koupíte ojetou. Za své ceny nabízí hromadu muziky
před 8 hodinamiJindy spořádaní Kanaďané začali ve velkém demolovat stacionární radary, sami politici už říkají, že jsou to skrytí výběrčí daní
před 9 hodinamiMercedes neuhne, pořád špičkově prodávanou třídu A zařízne už příští rok bez jakéhokoli nástupce
před 11 hodinamiPotápějící se Nissan si našel novou oběť úsporných opatření, opěrky hlavy
dnes
Živá témata na fóru
- Onboard videa 09.18. 19:35 - northwind
- Auto kolem 500tis.Kč 09.18. 18:34 - M.Z.
- Za kolik jezdíte s benzínem? 09.18. 17:25 - Snowman000
- BMW Divize 09.18. 16:19 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 09.16. 15:35 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.16. 15:06 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 09.16. 13:16 - tommas
- Rychlodotazy 09.15. 21:09 - HondaMan