Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Neobvyklý nový motor Renault už dostaly první modely, Dacie si musí počkat
2.4.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Motor, který tak trochu připomíná časy Škod Favorit a Felicia, se konečně dostává do prodeje. A překvapivě hned i ve dvou dalších výkonových verzích.
Na sklonku loňského roku Renault představil nový benzinový motor. Na tom by nebylo nic až tak mimořádného, pokud by nešlo o malý čtyřválec, který je v dnešní době docela neobvyklý - skoro cokoli nového s objemem do 1,5 litru má v posledních letech tři válce. A pozoruhodný je i svým objemem - benzinů s „obsahem” okolo 1,3 litru bychom v historii našli jen pár a pro nás je pozoruhodný i tím, že se právě takový agregát objevil ve Škodách 130, Favorit a Felicia, ne zase tak dávných kusech české resp. československé automobilové historie.
Za čtyřmi válci místo třech můžeme hledat fakt, že za vývojem novinky stojí kromě Francouzů i Němci, konkrétně koncern Daimler, výrobce Mercedesů. Ten jako jeden z pramála automobilek tříválce zcela odmítá, a tak se i jinak tříválcům nakloněný Renault musel přizpůsobit. Jisté navíc je, že této pohonné jednotky se časem dočkáme také pod kapotou menších modelů Mercedesu, stejně jako skončí v motorovém prostoru mnoha Nissanů a především Dacií, u kterých má tvořit páteř nabídky. Zatím z něj ovšem profituje pouze Renault.
Francouzi již během odhalení agregátu oznámili, že nejprve s ním počítají u modelů Scénic a Grand Scénic, v jejichž případě měl být motor naladěn na 115, 140 a 160 koní. To se nakonec i potvrdilo, byť dvě jednu změny si Renault neodpustil - nakonec totiž odhalil i čtvrté a páté naladění pohonné jednotky - na 130 a 150 koní. Motor tedy pokrývá docela úctyhodnou výkonovou škálu, v pěti variantách bývá jeden motor nabízen jen zřídka. I tím je tedy nakonec zvláštní.
Standardně je ve všech případech spojen s manuálem, automat dostanou jen úrovně od 140 koní výše. Nyní jej dostává i Renault Captur, nicméně v jeho případě bude možné volit pouze ze dvou úrovní. Tou slabší je verze disponující oněmi 130 koňmi, které stejně jako u sourozenců přenáší na přední kola šestistupňový manuál. Zvládat přitom bude i točivý moment 220 Nm, jenž je dostupný v pásmu 1 500 až 3 500 otáček. V silnějším provedení pak nová jedna-trojka produkuje 150 koní, což je aktuálně v nabídce Renaultu naprosté unikum. Výkon přitom doprovází ještě 250 Nm při 1 600 až 3 250 ot./min. Spotřeba a jízdní dynamika zatím nejsou známy, a to ani v jednom případě.
Jako první nový motor dostane verze Captur S-Edition. Jde přitom o limitovanou verzi, která se zvenčí pochlubí 17palcovými litými koly a unikátním modrým lakem Iron Blue, který bude možné spárovat se střechou lakovanou kontrastním nátěrem (v nabídce je černá Etoile Black či šedá Platine Grey). Vše pak uzavírají titanově zbarvené doplňky.
Unitř novinka počítá s čalouněním kombinujícím Alcantaru, umělou kůži a modré švy, multimediálním systémem R-Link Evolution či kůží obšitým volantem. Také v jeho případě se přitom objevují modré švy, tak jako u madla ruční brzdy a řadicí páky. Pokud vám to přitom nestačí, lze připlatit za audio systém Bose a třeba výdechy klimatizace lakované stejnou „nebeskou“ modrou jako karoserie.
Renault zatím nepotvrdil, kdy a kde přesně máme novou edici čekat v prodeji. V domácí Francii ale již standardně nabízí jedna-trojku se 150 koňmi za cenu od 24 600 Eur (cca 626 300 Kč). To je o 1 300 Eur (33 100 Kč) více, než za kolik je k mání provedení Energy TCe 120, nabízené taktéž v oné edici S-Edition. Zda tato edice dorazí i k nám, není jisté, s novým motorem ale můžeme počítat stoprocentně.












Renault Captur S-Edition dostal kromě specifické výbavy do vínku i nový 1,3litrový motor naladěný na 150 koní. Posléze pak dorazí i 130koňová varianta
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
včeraBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nejnovější články
Nejnovější Honda je totální vzhledový bizár, podívejte se na tu příď jako z Pacmana. A to je jen začátek
včeraElektromobily se stávají finančně neúnosnými i pro služby na sdílení aut, jejich provoz stojí ročně o 185 tisíc víc než u spalovacích vozů
včeraKlasické Porsche 911 dostalo nový život s úchvatným novým motorem 4,0 bez turba, točí až 8 tisíc otáček
včeraKrize Audi se prohlubuje, firma v problémech začíná rozprodávat své rodinné stříbro
včeraSrovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva