Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nepřipomíná vám tento nový Volkswagen něco? Ve skutečnosti to žádný Volkswagen není
17.3.2024 | Petr Prokopec
Není to dílo fanouška značky, který si koupil jiný vůz a pak z něj zkusil dělat Volkswagen přelepením znaků. Tohle je firemní dílo, které ve výsledku znamená další elektrický model VW z řady ID, kterého se u nás v této podobě skoro jistě nedočkáme.
Patří budoucnost elektromobilitě? Co se ještě loni zdálo být politiky rozhodnuto, to lze dnes vnímat jen jako otevřenou knihu s nejasným koncem. Vnímat to konečně začíná i koncern Volkswagen, který utratil mnoho miliard, aby se s pomocí bateriového pohonu očistil od dieselového skandálu. Tuto investici přitom Němci logicky nechtějí jen tak odepsat, a tak se snaží ze stávající situace vytřískat, co se dá. Pochopitelně za pomoci co nejnižších dodatečných nákladů. Což, pokud budeme parafrázovat Jana Amose Komenského, znamená „recyklovat, recyklovat, recyklovat“.
Němci tak letos pošlou do prodeje nový VW ID.Unyx. Jak přitom naznačuje jeho název, jde o elektromobil nepřekvapivě postavený na platformě MEB, neboť jinou architekturu zasvěcenou alternativnímu pohonu zatím automobilka k dispozici nemá. Ve finále tedy nejde o nic, čím by VW mohl udělat díru do světa. Pár zákazníků by ale nové „ajdý“ oslovit mohlo. Jeho zevnějšek je totiž vcelku pohledný. A pokud se o auta alespoň trochu zajímáte, nejspíše dojdete k názoru, že jste jej již někde viděli.
Stopy novinky totiž vedou do roku 2019, kdy se jako koncept ukázala na autosalonu ve Frankfurtu. Tehdy nicméně nesl logo značky Cupra. Pod její taktovkou vznikla i produkční verze, jež byla odhalena loni jakožto SUV Tavascan. Výrobu pak dostala na starosti továrna v čínském Hefei, která byla postavena ve spolupráci s tamní automobilkou Anhui Jianghuai Automobile Group. Němci přitom ve společném podniku drží 75 procent, a proto si mohou diktovat, co a jak se odehraje.
Momentálně rozhodli, že Tavascan se dočká prakticky jednovaječného dvojčete, jímž bude zmiňovaný ID.Unyx. Ten byl zatím neoficiálně odhalen skrze čínské ministerstvo průmyslu a informačních technologií (MIIT), jemuž jsou všichni výrobci povinni zasílat snímky svých novinek před začátkem prodejů. Stejně jako některé klíčové informace. Víme tedy, že stejně jako Tavascan bude i ID.Unyx k mání ve dvou verzích, a to jako zadokolka (230 koní) a čtyřkolka (340 koní).
Verze od VW dostala do vínku odlišný přední nárazník, stejně jako čelní světla. V jejich případě se ovšem měnila pouze grafika, nikoli tvar. To platí také o koncových lampách, které jsou propojeny světelnou lištou. Podsvícený je pak i znak VW, přičemž ostatní nápisy jsou vyvedeny ve zlaté barvě. Zmínit můžeme ještě odlišný vzhled litých kol a některé černé prvky. O zbytku novinek nás pak VW jistě bude informovat v tiskové zprávě u příležitosti premiéry.
Kdy k ní dojde, zatím nebylo upřesněno. Protože je ale vůz evidentně hotov a dubnový pekingský autosalonu již pomalu klepe na dveře, nejistoty nejspíš zmizí během pár týdnů. Momentálně tedy už jen dodáme, že Tavascan dostal do vínku paket baterií o kapacitě 82 kWh. Zda totéž čeká i ID.Unyx, jenž bude nabízeno pouze v Číně, ale znovu patří mezi prozatím nezveřejněná data.



ID.Unyx se zatím ukázal jen na pár snímcích zaslaných čínskému ministerstvu průmyslu a informačních technologií. Na oficiální premiéru nicméně dojde v řádu týdnů. Foto: MIIT, CC0 Public Domain
Zdroje: MIIT, Cupra
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 9 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
před hodinou
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 2 hodinami
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 4 hodinami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 5 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 11.05. 16:14 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.05. 16:12 - bojler
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
