Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Podívejte se do obrněného SUV pro čínské boháče, v interiéru ze zlata má i karaoke
1.12.2018 | Petr Prokopec
Vkus Číňanů je jiný a když se spojí se spoustou peněz, může dát za vznik vážně svérázným automobilovým kreacím. Právě takovou je Karlmann King Ground Stealth Fighter.
Čínskou společnost IAT Design znát asi nebudete. Domácí náročná klientela ji bude znát skrze značku Unique Club, která se stará o modifikace především dodávek a užitkových vozů Fordu a Chevroletu. To zní zvláštně, firma ale při oněch modifikacích zachází o dost dále, než vás zprvu napadne Americké vozy osazuje zlatem, čajovými sety či karaoke. Přesně tak, jak si to čínští boháči přejí.
Jen u modifikací již existujících vozů ale nakonec nezůstalo. Firma před dvěma roky oznámila, ze se pouští i do výroby vlastního SUV nazvaného Karlmann King Ground Stealth Fighter, které stane na platformě Fordu F-450. A na právě probíhajícím autosalonu v Los Angeles představila hotové auto, kterým chce zjevně okouzlit i jinou než čínskou klientelu.
Dovolíme si zapochybovat o tom, že by se jí to mohlo podařit, špatnými proroky ale být nechceme. Karlmann King rozhodně není obyčejné auto a důraz klade hlavně na dvojici cestujících na zadních sedadlech (k dispozici je ovšem i pěti-, šesti- nebo dokonce sedmimístná verze, u těch ale IAT neočekává velký) zájem, které chce zavalit luxusem a bezpečím. Karlmann King je totiž navržen jako neprůstřelné SUV, které by mělo odolat prakticky všemu od ručních zbraní přes útočné pušky až po granáty. Nepřekvapí tedy enormní 6tunová hmotnost.
Právě kvůli vysokému počtu kil zvládá Karlmann King maximálně 140 km/h, což z něj nejrychlejší SUV na světě rozhodně nedělá. Potenciál by tu ale rozhodně byl, pod kapotou totiž trůní 6,8litrový desetiválec Triton naladěný na 360 koní a 620 Nm točivého momentu. O přenos výkonu na všechna čtyři kola se ak stará šestistupňový automat. Tutéž techniku může použít i nepancéřovaná verze, s hmotností 4,5 tuny to ale žádný sprinter také nebude, třebaže pro lehčí variantu jízdní dynamika udávána není.
Přesunout se tedy můžeme k dalším známým parametrům. Začneme u rozměrů, kde se počítá s délkou 5 990 milimetrů, šířkou 2 480 mm, výškou 2 480 mm a rozvorem 3 691 mm. Světlá výška pak činí 300 mm a nájezdové úhly vpředu i vzadu 30 stupňů. Kromě toho se SUV chlubí palivovou nádrží na 151,5 litru a schopností obstát při teplotách od -40 do +90 stupňů Celsia.
Jak jsme pak naznačili výše, uvnitř čeká na cestující naprostý luxus. K mání je prakticky vše, nač jen pomyslíte. Chcete onen čajový set? Není problém. Stejně tak je k dispozici i lednička pro dvě lahve šampaňského a čtyři sklenky. K dispozici jsou pak i výsuvné televize, se kterými lze propojit PlayStation 4 či placené služby jako Netflix, nechybí ani u IAT oblíbené Karaoke.
Veškeré prvky palubní zábavy, stejně jako třeba klimatizaci, lze ovládat nejen skrze palubní systém, ale rovněž díky aplikacím přímo z vašeho mobilního telefonu. Vše pak jen umocňuje záplava zlata, kůže a dřeva, nad kterou bdí strop protkaný optickými vlákny ve stylu Rolls-Royce. Výjimečný pohled do vnitřku vozu, který se naskytl v L.A., nejlépe ukáže, jak svérázně tohle všechno dohromady vypadá.
Zbývá již jen dodat, že název vozu odkazuje na krále Karlmanna, který patřil mezi vládce jednoho z menších státečků někdejšího germánského impéria. Celkem má vzniknout pouze 10 aut tohoto jména se základní cenou 2 miliony dolarů, tedy asi 45,9 milionu Kč. Zaškrtněte všechny příplatky a máte před sebou vůz „v plné polní” za 3,8 milionu dolarů, to je 89,5 milionu Kč. Inu, říkali jsme, že tohle je auto pro boháče...








Karlmann King Ground Stealth Fighter se zatím nejlépe ukázal v Los Angeles, nazvat jej kýčovitým v jeho případě snad není ani nadávka
Oficiální snímky s hotovým autem i záběry z jeho příprav
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 2 hodinamiGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
před 7 hodinamiNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včera
Nové na MotoForum.cz
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho včera 23:23
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey včera 10:00
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
Nejnovější články
Lidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
před 43 minutamiSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 2 hodinamiFerrari za cenu Škody od čínského výrobce mobilů odhalilo interiér a další detaily, tohle budou soupeři rozdýchávat těžko
před 3 hodinamiJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
před 5 hodinamiNejnovější Ferrari má 880 turbo-elektro koní jen na zadku, to bude snad až kruté svezení
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva