Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nesmyslná sázka na elektrická auta poslala Hertz do hlubokých ztrát. Prodělal 31 miliard za kvartál, loni byl 15 miliard v plusu
13.11.2024 | Petr Miler
Asi nejslavnější autopůjčovna světa svého času zcela ztratila smysl pro byznys podobně jako mnozí výrobci aut. Svou budoucnost viděla jen v elektrických vozech, i když to nedávalo žádný smysl a zkušení ji od toho zrazovali. Teď si musí dojíst, co si kdysi sama nadrobila.
Nikdy jsme nepochopili, proč to Hertz udělal, pozdější analýza pozadí celého jeho fiaska s elektrickými auty do toho ale vnesla poměrně dost světla. Bylo to zas jednou „náboženství”, dogmatická sázka na jednu kartu tlačená naslepo pár posedlými lidmi z vedení „proti všem”, která společnost dostala až na hranici existenčních problémů.
Až v tu chvíli začala vítězit ekonomická realita, která přiměla Hertz k tomu, aby vše přehodnotil, vyměnil nejvyšší vedení a naprostou většinu nechtěných elektromobilů rychle rozprodal. Ale za jakou cenu? A teď nemluvíme jen o ceně samotných aut, která byla někdy až směšně nízká, ale o dopadech na hospodaření celé společnosti.
O těch se zjevně budeme ještě chvíli dozvídat, neboť fiasko spojené s tímto druhem aut se do finanční kondice společnosti bude zakusovat nehezky dlouho. Venku jsou nyní výsledky společnosti za třetí letošní kvartál, ve kterých se celá ta nesmyslná sázka zračí způsobem, který překonává i nejhorší očekávání Hertzu o několik parníků. A je podstatně horší než nejhorší očekávání analytiků.
Firma po všem zmíněném pochopitelně není naivní, a tak počítala s tím, že se výprodej nechtěných elektromobilů promítne do výsledků 250milionovou ztrátou, realita je ale mnohonásobně horší. Podle dat zveřejněných společností Hertz krvácel jen na elektromobilech čtyřikrát víc a celkově se propadl do kvartální ztráty ve výši 1,3 miliardy dolarů, tedy asi 31 miliard Kč. Loni ve stejném období byl přitom 629 milionů USD, tedy asi 15 miliard Kč v plusu. Tomu se říká nemilý obrat.
Pochopitelně, stejné problémy mají i jiní, ale nikdo nebyl elektromobily tak posedlý jako Hertz. A tak nikdo nereportuje tak masivní červená čísla. Přitom se stejně jako kdykoli dříve musíme ptát: Proč? Však to hlavní, co každý při půjčení neznámého auta v neznámém prostředí očekává, je maximální flexibilita jeho použitelnosti. Pokud něco definuje elektromobily ze všeho neméně, je to tohle.
Proč tedy Hertz trval na tomto směřování skoro do sebezničení, opravdu nevíme, varován byl i vlastním nižším managementem. Každopádně se zdá, že i tuto chybu přežije a účetně stále vznikající ztráty způsobené chybami v minulosti nakonec dříve nebo později přebije návratem k racionálnímu fungování. Snad u něj chvíli vydrží.






Z pokusu elektrifikovat celou flotilu půjčovaných aut Hertzu se stalo takové fiasko, že firmu posílá do hlubokých ztrát i dávno poté, co změnil strategii. Prodělat desítky miliard korun za kvartál je i na takovou firmu hodně. Foto: Hertz
Zdroj: Hertz
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
včeraUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- V Misanu zemřel traťový komisař včera 22:18
- Toprakův misanský hattrick včera 16:10
- Vítězství čínského Kove, 19. Svoboda, 20. Novotný včera 15:55
- Po chybě a pádu Manziho vyhrál Can Öncü, 17. Vostatek včera 13:30
- Toprak vyhrál Sprint Superpole, Bulega crash včera 11:17
Nejnovější články
Drahé značky musí litovat, že kdy vsadily na elektromobily, s obyčejnějšími auty prohrávají jedno srovnání za druhým
před 10 hodinamiPokud česká armáda opravdu potřebuje mobilní kuchyně, máme pro ni řešení. Místo 5 milionů stojí 36 tisíc
včeraFinové chtějí na elektrický pohon předělat i obří trajekty, už jejich základní parametry šokují svou absurditou
včeraFiat se chce stát tím, čím už vlastně býval, výrobcem normálních aut pro lidi. Jeho další novinka půjde po krku Dacii
včeraVW je zjevně nepoučitelný. Jakýkoli neúspěch ho neodradí od toho, aby elektromobil udělal i z toho nejnevhodnějšího auta
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva