Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nissan dokončuje svůj vlastní Golf, včetně úsporného dieselu a verze Nismo
18.10.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonský návrat na pole hatchbacků se chce zaměřit hlavně na fleetové zákazníky. Proto počítá i se spotřebou okolo 3,2 l/100 km a nízkou cenou.
Je tomu už více než sedm let, kdy se japonská automobilka rozhodla ukončit prodej hatchbacku Almera na evropských trzích a prázdné místo nahradit crossoverem Qashqai. V té době si každý ťukal prstem na čelo, Nissan však nakonec stvořil nový segment a s ním i naprostou prodejní bombu. Jak se ovšem nyní ukazuje, ne všichni přišli novince na chuť. Podle Guillauma Cartiera, viceprezidenta pro prodeje a marketing, totiž existuje spousta zákazníků, kteří by si crossover nikdy nekoupili, a proto značka musí znovu přijít i s mnohem tradičnějším modelem.
Daný hatchback zamíří do segmentu nižší střední třídy, kde se hodlá postavit zejména Volkswagenu Golf. A to nikoliv pouze ve standardním provedení, pokryto má být vše „od verze BlueMotion až po GTI“. Očekávat tak můžeme jak úsporný dieselový model, který se v rámci spotřeby bude pohybovat okolo 3,2 l/100 km, tak i zástupce divize Nismo. Ta by přitom měla být vůbec prvním mainstreamovým zástupcem sportovního oddělení, neboť GT-R a Juke okupují okrajové segmenty trhu.
Zajímavé je tempo, s jakým chce Nissan uvést nový model na trh. Cartier totiž hovoří o příštím roce. Po stránce cenové by přitom japonský hatchback měl být mnohem levnější než konkurenční Golf, což má jeden důvod - po stránce prodejů se automobilka chce zaměřit hlavně na fleetové zákazníky. Právě ti jsou prý nejkonzervativnější a po crossoverech sahají jen v krajních případech.
Není to ovšem jediná novinka, kterou značka v následujících 12 měsících představí. Již v listopadu by totiž na autosalonu v Tokiu měl debutovat Nissan GT-R Nismo, který na stánku značky doprovodí pár konceptů téže sportovní divize. Jeden by měl být značně radikální, zatímco druhý dostane retro-design. A právě ten se má dočkat i sériové výroby.
Mimo to se zkraje roku 2014 očekává příchod zcela nového crossoveru Qashqai, který následně v showroomech doplní X-Trail. Skromnou nabídku tedy Nissan mít rozhodně nebude. Jsme přitom zvědavi hlavně na název nového hatchbacku - s ničím evropsky znějícím ale moc nepočítáme.






Nový hatchback Nissan se má postavit Volkswagenu Golf. Pokrýt má i takové verze jako BlueMotion nebo GTI
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Už se ví, kolik musel nizozemský miliardář zaplatit za unikání Bugatti „Mlha”, postavili ho jen pro něj
včeraFascinující, kdysi zaříznutý turbínový supersport nakonec vyjel na silnice, sám jeho autor ho dokončil a ukázal v akci
15.8.2025Hasiči ani záchranáři nechápou, jak mohl někdo z této nehody vyváznout až do té míry, že beze stopy zmizel z místa
14.8.2025
Nejnovější články
Ojeté elektromobily propadají u německých STK, jeden je dokonce nejhorší ze všech aut
včeraPosedlost VW nezná mezí. Firma je prý „na správné cestě”, jubileum slaví s pomocí auta, kterému zakázali vstup do USA
včeraElektromobily přišly o další umělou a vpravdě nesmyslnou výhodu, jejich koupě dává ještě menší smysl
včeraUž se ví, kolik musel nizozemský miliardář zaplatit za unikání Bugatti „Mlha”, postavili ho jen pro něj
včeraVW zkouší okouzlit zákazníky tím, že je nechá každý měsíc znovu platit za výkon, který jim už jednou prodal z výroby
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva