Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nissan GT-R 2015: detaily dalšího faceliftu jsou venku, přijde několik verzí
11.11.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Nissan uvede nový modelový rok GT-R již za dva týdny. Z vozu má být patrná orientace na pohodlí pasažérů, ale ani závodníci nepřijdou zkrátka.
O nové generaci GT-R zatím víme bezpečně jen to, že jí Nissan neuvede na trh dříve než za tři roky. Nejdříve ji tedy uvidíme v roce 2017, spíše však ještě o nějaký ten pátek později, což mimo jiné znamená, že si na ní dává automobilka pořádně záležet. O mnoho dříve, konkrétně už za pár týdnů však uzřeme další faceliftované vydání generace stávající, které by mělo být na světlo propuštěno 25. listopadu v rámci tokijského autosalonu. A díky věrohodným zdrojům si právě o ní můžeme povědět více už nyní.
První zajímavostí na úvod je prohlášení, že GT-R modelového roku 2015 bude sestávat z dvojice modelových variant, přičemž už ta základní podstoupila drobná vylepšení. Standardní provedení se nechystá stát se traťovým nástrojem, ale půjde prý o „sportovní prémiový vůz”, který poskytne ještě více pohodlí než stávající model. Vezměme to ale raději popořadě.
V rámci modelového roku 2014 usilovali inženýři Nissanu o zlepšení kvality jízdy, což se jim v mnohých ohledech podařilo, jenomže spolu s novějším provedením prý hodlají komfort posádky vyhnat na zcela novou úroveň, Stabilitou v zatáčkách má být přitom jejich dílo čtyřikrát lepší než Porsche 911 a třikrát lepší než Mercedesu C 63 AMG. Nevíme tedy jak přišli na to, že je C 63 AMG v tomto ohledu lepší než 911 a co znamenají ony násobky, ale budiž. Zpráva hovoří také o výměně tlumičů a v souladu s tím též o přemapované řídicí jednotce, které u přepracovaného GT-R společně velmi výrazně zvyšují agilitu.
Další informace z dokumentu hovoří o podstatných změnách v materiálu i konstrukci použitých pneumatik, které povedou k vyšší přilnavosti a také k lepšímu filtrování nerovností silnic. Zajímavější ale jistě bude fandům prozradit, co se změnilo na pohonném ústrojí. Vítanou změnou mají být menší konstrukční „mezery“ motoru, převodovky i uspořádání trans-axle, které v minulosti produkovaly mechanický hluk a trpěly ztrátami způsobenými třením.
Například ložiska převodovky podstoupila změny ve prospěch nižšího tření, což se má podílet odpovídajícím způsobem na lepší dynamice, které nahrává do karet i vychytanější řídicí jednotka. Kromě toho se do nabídky mají nastěhovat dvě nové modelové varianty, a sice okruhově zaměřená Track Edition vyvíjená s Nismem a díle model oslavující 45. narozeniny modelu Skyline GT-R (PGC-10).
Co se týče traťového GT-R, v rámci modelového roku 2014 tato verze podstoupila radikálními změnami, alespoň ve srovnání se základním modelem. Pro příští rok se novinka s dodatkem „Track“ pochlubí základem z Black Edition stvořené Nismem a vyznačovat se má ještě tužší karosérií, širšími předními blatníky s výstupními otvory pro proudící vzduch, dále například tužším odpružením se speciálními pružinami, zesílenými stabilizátory na obou nápravách, kovanými koly Rays nebo speciálním obutím Dunlop SP Sport MAXX GT600 DSST.
Oslavný výroční model „45th Anniversary“ údajně vzejde z edice Premium a bude omezen počtem 45 vyrobených kusů. Ten se pochlubí barvou karoserie Silica Breath, kterou odkáže na generaci R34 Skylinu GT-R M Spec, stejně tak přinese i několik plaket odkazujících do minulosti (v interiéru i v motorovém prostoru). Tato edice se přitom ukáže ještě letos - 25. listopadu, přičemž objednávky budou Japonci sbírat od ledna příštího roku, do 25. února už pak bude speciální verze vyprodána.
V součtu se prý v rámci modelového roku 2015 můžeme těšit na edice Pure, Black, Premium a Track. Jejich cena se má přitom pohybovat na domácím, tedy japonském trhu, v rozmezí 9 477 000 (1,833 milionu korun) a 11 700 720 jenů (2,26 milionu korun). Ceny pro další trhy včetně evropského budou odhaleny zřejmě až při oficiální premiéře v Tokiu.



Nissan GT-R MY2015 bude v základní verzi zaměřen na vyšší komfort posádky, dynamika a agilita by se přesto měla výrazně zlepšit. Pro extremisty bude k mání traťová edice od Nisma
Zdroj: The Supercar Kids
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
George Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
před 2 hodinamiNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
28.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho včera 23:23
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey včera 10:00
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
Nejnovější články
Nejnovější Ferrari má 880 turbo-elektro koní jen na zadku, to bude snad až kruté svezení
před hodinouGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
před 2 hodinamiKonec her: VW už volá po odložení zákazu spalovacích aut i konci jejich postupného vybíjení, doteď oficiálně trval na opaku
před 3 hodinamiVolvo po letech divokých sázek prudce upadá. Akcie firmy ztratily desetinu za den, polovinu za rok, 79 procent za tři roky
před 5 hodinamiK mání je krásná Škoda 110 R teprve po 2. majiteli v dokonalém stavu, je to lístek na vlak do roku 1977
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva