Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Nissan GT-R dorazí v roce 2017, současný dostane ještě jeden facelift
27.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonská novinka bude prý designově brutálnější, technicky pak vytříbenější i výkonnější. A zároveň dražší, což platí především o hybridní verzi.
O nové generaci Nissanu GT-R již pár řádek sepsáno bylo. Prozatím jsme tu však měli víceméně jen spekulace a dohady. Nyní ovšem můžeme posloužit ověřenými fakty, které naznačují, že modelu R36 se hned tak nedočkáme. Viceprezident a kreativní ředitel značky Shiro Nakamura totiž uvedl, že novinka je ještě tři nebo čtyři roky vzdálená. Nejdříve ji tedy uvidíme v roce 2017, spíše však ještě o nějaký ten měsíc později.
Důvod je samozřejmě ten, že Japonci chtějí učinit stejný skok, jaký předvedla stávající generace R35, a to nikoliv pouze v rámci samotného vozu či segmentu - vůz má zároveň pozdvihnout automobilku jako takovou. Na každý aspekt tak bude kladen velký důraz, přičemž šasí či pohonné ústrojí je již ve vývoji. Zachována přitom bude stávající konfigurace, počítat tedy můžeme s motorem vpředu, jenž bude výkon posílat na všechna čtyři kola. Prim přitom bude hrát hlavně zadní náprava.
Kromě spalovacího motoru je ve hře také hybridní pohonné ústrojí, na kterém bude Nissan velmi pravděpodobně spolupracovat s týmem F1 Williams. Tato verze by se v nabídce měla objevit jako samostatný model, který možná dostane dvakrát přeplňovaný šestiválec a jeden či dva elektromotory. Výkon by tak měl vylétnout daleko za hranici 500 koní, v tomto směru však nebylo nic konkretizováno. Snad kromě faktu, že počítat s takovým vozem máme stoprocentně.
„Myslím, že hybridizace GT-R je zcela jasně daným směrem. Trh se vyvinul a je třeba na to zareagovat. Kapacitu na výrobu baterií a hybridního systému máme podchycenou, tudíž není problém v budoucnu do daného schématu zapracovat také jeden nový model,“ dodal k tématu James Oliver, šéf sportovní divize britského zastoupení Nissanu. A také naznačil, že GT-R se vyvíjí průběžně, přičemž v určitém okamžiku jen dojde k přesunutí techniků od starého k novému.
Kdy přesně tento „bod obratu“ máme očekávat, to upřesněno nebylo. Jisté ovšem tím pádem je, že stávající GT-R R35 se dočká ještě jednoho faceliftu, než odejde po takřka desetiletém životním cyklu do zaslouženého důvodu. Nakamura přitom dodává, že v tomto směru „je stále prostor pro další zlepšování“. Zrychlení z klidu na stovku za nějaké dvě sekundy, které bylo prorokováno stávající verzi Nismo, se tak dost možná nakonec stane skutečností.
To jsme ovšem poněkud odbočili, proto zanechme spekulací a vraťme se ke generaci R36. Ta dostane design, který by měl navázat na stávající stylizaci. Zároveň bude také ovlivněna konceptem Vision 2020, pročež nemám očekávat elegantní tvary, ale spíše naprostou brutalitu, která bude agresivnější než doposud. Zachovány pak budou spíše ostré než oblé linie.
Otázkou na závěr je cena. Oliver sice dodává, že vůz bude pokračovat ve strategii, kdy za relativně nízkou sumu nabídne výkony té nejvyšší ligy, my však musíme zmínit, že Nissan GT-R již není tak levným zbožím jako v době svého příchodu na trh. Jeho základní cena totiž v průběhu let narostla o 45 %. Nová generace tak zřejmě zamíří ke třímilionové hranici.
Novou generaci Nissanu GT-R ovlivní po vizuální stránce i letos představený virtuální koncept Vision 2020
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Unikla podoba přístrojové desky nového Bugatti. Je jako z jiného světa, tachometr má až do 550 km/h
včera - Přímé srovnání jasně prokázalo, že Musk lhal o tom, co Tesla Cybertruck dokáže ve srovnání s Porsche 911
17.5.2024 - Landu Norrisovi „kleklo” jeho Lamborghini uprostřed města, roztlačit ho museli náhodní kolemjdoucí
16.5.2024
Nejnovější články
- Značce nabízející jen elektrifikovaná auta shořelo dealerství, za poslední roky jich lehlo popelem už 10
před 3 hodinami - Rusové řekli víc k novému vrcholnému Moskviči. Auto větší než Kodiaq může být při ceně základu od 314 tisíc konečně hit
před 4 hodinami - Světu už 5 let chybí největší automobilový manažer všech dob, druhý takový se těžko někdy narodí
včera - Honda i v této době oznamuje, že do elektromobility napěchuje 1,46 bilionu Kč, nevyřeší tím vůbec nic
včera - Nový čínský unikátní osmiválec našel své využití, je podobně fascinující jako motor sám
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva