Nissan GT-R 2014: inovace i pro „standard”, nové není jen Nismo

(+ video) Menší facelift GT-R se dotkl především podvozku a jeho chování na horším povrchu, přibyly však také LED-světlomety a nový lak.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nissan GT-R 2014: inovace i pro „standard”, nové není jen Nismo

19.11.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Nissan GT-R 2014: inovace i pro „standard”, nové není jen Nismo

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Menší facelift GT-R se dotkl především podvozku a jeho chování na horším povrchu, přibyly však také LED-světlomety a nový lak.

Kromě ostré verze Nismo, která zvládne Severní smyčku Nürburgringu za skoro neuvěřitelných 7:08, pustil Nissan do světa informace i o faceliftu základní verze modelu R35 GT-R. Za takřka okruhovou zbraní výkon základního modelu zaostává jen o 50 koní, to ale není nic nového, skutečné novinky je třeba hledat jinde než pod kapotou.

Začněme zvenčí - změny se dotkly předních i zadních světel. Vzadu se změnil v podstatě jen design, přední světla ale vyměnila xenonové výbojky za LED a kromě denního svícení v nárazníku jsou nyní diodové pásky i ve světlometech. Tam mají působit také jako dekorace. Světlomety dostaly systém adaptivního nastavování, který upravuje jejich sklon v závislosti na rychlosti jízdy.

Uvnitř je jedinou změnou interiér v barvě slonoviny, který přibyl na seznam příplatkové výbavy. Je zde také možnost mít víko kufru a křidélko na něm z karbonu pro uspoření hmotnosti.

Červený lak, ve kterém je oděn vůz na fotkách, je též novinkou. Jmenuje se Gold Flake Red Pearl a obsahuje mikroskopické metalické částice zlaté barvy, díky kterým vypadá při dopadu světla pod různými úhly velmi zajímavě. Pravé zlato to ale nejspíš nebude, stále se bavíme jednak o voze v cenové hladině do tří milionů korun a jednak o stroji zaměřeném spíš na jízdu než na potřebu se předvádět nějak jinak.

Patrně i z tohoto důvodu se facelift věnoval zejména podvozku. Godzilla dostala nové nastavení odpružení, upravené elektronické ventily tlumičů a nový přední stabilizátor. To vše má napomoci zejména při jízdě po horších silnicích, a to jak po stránce pohodlí, tak po stránce přilnavosti. Řízení bylo také upraveno, zejména pro snazší udržení přímého směru na dálnicích, a brzdový systém byl poupraven pro lineárnější odezvu a příjemnější používání v běžných rychlostech.

Nissan GT-R 2014 jezdí na runflatech Dunlop SP Sport Maxx GT 600 DSST CTT o rozměru 255/40 ZRF20 97Y vpředu a 285/35 ZRF20 100Y vzadu. Byly vyvinuty speciálně pro Godzillu a dostaly pevnější bočnice pro zlepšení odezvy v rychlých zatáčkách. 3,8litrový vidlicový šestiválec VR38DETT se dvěma turby se žádných změn nedočkal, stále dává 550 koní a 632 Nm. Šestistupňová dvouspojková převodovka také zůstává stejná, skoro se chce dodat, že bohužel...

Tyto změny napovídají, že se GT-R snaží dále přiblížit grand tourerům, na okruzích však jistě nebude pomalejší než dosud. Jak se změní ceny, nám zatím není známo; možná se to dozvíme na tokijském autosalonu, kam Nissan faceliftovanou Godzillu přivezl.


Nissan GT-R 2014: inovace i pro „standard”, nové není jen Nismo - 1 - 2014 nissan gt-r 01Nissan GT-R 2014: inovace i pro „standard”, nové není jen Nismo - 2 - 2014 nissan gt-r 02Nissan GT-R 2014: inovace i pro „standard”, nové není jen Nismo - 3 - 2014 nissan gt-r 03Nissan GT-R 2014: inovace i pro „standard”, nové není jen Nismo - 4 - 2014 nissan gt-r 04Nissan GT-R 2014: inovace i pro „standard”, nové není jen Nismo - 5 - 2014 nissan gt-r 05Nissan GT-R 2014: inovace i pro „standard”, nové není jen Nismo - 6 - 2014 nissan gt-r 06Nissan GT-R 2014: inovace i pro „standard”, nové není jen Nismo - 7 - 2014 nissan gt-r 07Nissan GT-R 2014: inovace i pro „standard”, nové není jen Nismo - 8 - 2014 nissan gt-r 08Nissan GT-R 2014: inovace i pro „standard”, nové není jen Nismo - 9 - 2014 nissan gt-r 09Nissan GT-R 2014: inovace i pro „standard”, nové není jen Nismo - 10 - 2014 nissan gt-r 10Nissan GT-R 2014: inovace i pro „standard”, nové není jen Nismo - 11 - 2014 nissan gt-r 11Nissan GT-R 2014: inovace i pro „standard”, nové není jen Nismo - 12 - 2014 nissan gt-r 12Nissan GT-R 2014: inovace i pro „standard”, nové není jen Nismo - 13 - 2014 nissan gt-r 13Nissan GT-R 2014: inovace i pro „standard”, nové není jen Nismo - 14 - 2014 nissan gt-r 14Nissan GT-R 2014: inovace i pro „standard”, nové není jen Nismo - 15 - 2014 nissan gt-r 15Nissan GT-R 2014: inovace i pro „standard”, nové není jen Nismo - 16 - 2014 nissan gt-r 16
Největší změny se u Nissanu GT-R 2014 odehrály na podvozku, přibyla však také nová barva a LED světlomety.

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.