Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nissan GT-R Nismo 2017: facelift změnil vzhled, přidal rychlost
27.5.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vrcholné kupé japonské značky dostalo vylepšený podvozek, zesílenou strukturu a agresivnější bodykit. I přes stejný výkon je tak rychlejší než dříve.
Tento víkend patří hned dvěma motoristickým událostem. Koná se nejen Velká cena Monaka, ale taktéž 24 hodin Nürburgringu. S prvním zmíněným závodem je spojena premiéra Renaultu Clio RS 16, druhou si pro debut své novinky zabrala druhá část francouzsko-japonské aliance, tedy Nissan. Ten v pohoří Eifel odhalil faceliftované provedení kupé GT-R Nismo.
Stejně jako základní verze se i ta ostřejší dočkala agresivnějšího a modernějšího vzhledu, jenž počítá s příchodem odlišného nárazníku, čelní masky zvané V-Motion nebo kapoty motoru. Ta byla dále zesílena, aby zabránila jakýmkoliv deformacím při extrémně vysokých rychlostech. Z obdobného důvodu Nissan u předního nárazníku použil karbonová vlákna, jež navyšují tuhost.
Nové Nismo se ovšem nechlubí jen pevnějším kabátem, neboť zlepšena byla rovněž aerodynamika. Kupé tak aktuálně generuje nejvyšší přítlak, jaký kdy kterýkoliv produkční Nissan nabízel. Zároveň je také dynamičtější, což koresponduje se změnami učiněnými v oblasti tlumičů, pružin a stabilizátorů. Zesílena pak byla i samotná konstrukce vozu.
Výsledkem všech těchto modifikací je zlepšení časů na okruzích o 2 procenta, jakkoliv motorový prostor zůstal nedotčen. Ačkoliv tedy standardní provedení doznalo zlepšení o dvacet koní, výkon GT-R Nismo zůstává na 600 koních. Ty produkuje 3,8litrový šestiválec VR38DETT, se kterým je spojena dvouspojková automatická převodovka a pohon všech kol.
I přes zlepšení na okruzích se dá předpokládat, že dosavadní čas potřebný ke zrychlení z klidu na stovku (hypersportovních 2,8 sekundy) zůstal nezměněn. Akceleraci si ovšem můžete vychutnat v modernizované kabině, která počítá s přepracovanou palubní deskou, vylepšeným volantem a exkluzivními sedadly Recaro čalouněními kůží.
Kromě toho byl zredukován počet tlačítek na středové konzoli ze 27 na 11, snadnější každodenní ovládání má pak zajistit zvětšený osmipalcový dotykový displej. Ten lze zároveň i ovládat hlasem. Dodat lze pak již jen tolik, že karoserie je dostupná v pěti barvách, výroba pak stejně jako dosud bude probíhat v japonském Tochigi.












Nissan GT-R Nismo se proměnil především po vizuální stránce. V motorovém prostoru však nadále odvádí svou práci 600 koní jako dříve
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
dnesUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nejnovější články
Drahé značky musí litovat, že kdy vsadily na elektromobily, s obyčejnějšími auty prohrávají jedno srovnání za druhým
před 5 hodinamiPokud česká armáda opravdu potřebuje mobilní kuchyně, máme pro ni řešení. Místo 5 milionů stojí 36 tisíc
před 7 hodinamiFinové chtějí na elektrický pohon předělat i obří trajekty, už jejich základní parametry šokují svou absurditou
před 8 hodinamiFiat se chce stát tím, čím už vlastně býval, výrobcem normálních aut pro lidi. Jeho další novinka půjde po krku Dacii
před 10 hodinamiVW je zjevně nepoučitelný. Jakýkoli neúspěch ho neodradí od toho, aby elektromobil udělal i z toho nejnevhodnějšího auta
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 06.15. 18:41 - řidičBOB
- IT poradna 06.15. 11:12 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.15. 10:23 - řidičBOB
- Politický koutek 06.15. 07:51 - Stepan
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.14. 23:32 - Truck Daškam
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 06.14. 10:00 - Stepan
- Rychlodotazy 06.14. 07:56 - Panáček
- VZKAZY 06.13. 14:29 - abgx1