Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nissan GT-R R36 bude hybrid, techniku dodá tým Formule 1 Williams
1.10.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Elektromotor a těžké baterie nová generace naštěstí nedostane. Místo nich nabídne kvůli vyšší rychlosti a nižší spotřebě speciální setrvačník.
V poslední době jsme vám přinesli hned několik zpráv týkajících se Nissanu GT-R, a to hned dvou generací. V příštím roce by se totiž měl objevit nový model Nismo, který bude vrcholnou verzí řady R35. Očekávat od něj přitom máme mnohé, stovku za rovné dvě sekundy ale prý nakonec nedá. To zřejmě bude úloha, která čeká na generaci novou. Ta by s označením R36 měla dorazit v závěru roku 2015, přičemž jen modernizovanou verzí přeplňovaného šestiválce poháněna nebude.
Asi hádáte správně, kam tím míříme. Celá záležitost je skutečně spojena s nedávným představením loga R-Hybrid, které se nakonec opravdu objeví na karoserii příštího Nissanu GT-R. Aktuálně sice není jisté, zda se takto bude profilovat jen verze divize Nismo, či základní model nebo jen nějaká speciální edice. Víme ovšem tolik, že o klasickou hybridní techniku nepůjde.
Místo elektromotoru a baterií by společnost Williams Advanced Engineering, která spadá pod tým Williams F1, měla japonské automobilce nabídnout elektromechanický setrvačník. Tedy systému, jaký jsme mohli spatřit třeba na závodním Porsche 911 GT3 R Hybrid. Díky tomu by na palubu neměla dorazit přebytečná kila.
Daleko spíše se očekává, že generace R36 by vůči stávajícímu modelu měla nějaké ty kilogramy shodit. A to hlavně díky kompozitům užitým na výrobu karoserie i samotného šasí. Na podrobnosti si ale budeme muset ještě nějaký ten pátek počkat, i když již nyní lze prohlásit, že kromě nižší hmotnosti nabídne vůz také vyšší rychlost.
Dá se ovšem předpokládat, že jen kvůli výkonu se hybridní technika pod kapotou Nissanu GT-R neobjeví. Jelikož jde o globální model, musí i v jeho případě japonská automobilka pamatovat na mnohé regulace. Daný systém tak dozajista bude výrazně redukovat emise a spotřebu, čímž by mohl ujít části trestu Evropské unie za nadlimitní spotřebu a ponechat tak cenu vozu v dosud známých, vcelku atraktivních mezích.
Nové logo by se mělo ukázat na zádi příštího Nissanu GT-R R36
Chystaný Nissan GT-R Nismo bude zřejmě posledním modelem poháněným jen přeplňovaným šestiválcem. Nová generace by již měla vsadit na hybridní techniku
Zdroj: CarSales
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nepochopitelně těžký Mercedes-AMG GT ve sprintech spráskali jako psa, nestačil ani 9 let starému Audi bez turba s pohonem 4x2
před 7 hodinami - Stavbaři omylem vyhodili do vzduchu 110 let starý most, tomu se říká špatný den v práci
včera - Nejvzácnější a nejpodivnější moderní Lambo se po letech konečně prodalo, i aukční rekord ale musel majitele zklamat
14.6.2024
Nejčtenější články
- Světu už 5 let chybí největší automobilový manažer všech dob, druhý takový se těžko někdy narodí
18.5.2024 - Rusové řekli víc k novému vrcholnému Moskviči. Auto větší než Kodiaq může být při ceně základu od 314 tisíc konečně hit
19.5.2024 - Značce nabízející jen elektrifikovaná auta shořelo dealerství, za poslední roky jich lehlo popelem už 10
19.5.2024 - Francouzská kampaň radí mužům, aby řídili jako ženy, na velmi tenký led se pouští hned několikrát
19.5.2024 - Číňané ukázali první auto nové značky, která v Česku se svým jménem nemá šanci, cenou přitom umí zaujmout
19.5.2024 (1)
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva