Nissan GT-R VVIP: pro víc než VIP

V souvislosti s Nissanem GT-R obvykle píšeme o tom, jak jezdí, neboť je opravdu mimořádně rychlý. Předností provedení VVIP je ale pouze jeho vzhled.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nissan GT-R VVIP: pro víc než VIP

12.12.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Nissan GT-R VVIP: pro víc než VIP

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

V souvislosti s Nissanem GT-R obvykle píšeme o tom, jak jezdí, neboť je opravdu mimořádně rychlý. Předností provedení VVIP je ale pouze jeho vzhled.

Ačkoli model GT-R není zrovna žhavou novinkou, Nissan s ním i v poslední době ohromuje publikum s železnou pravidelností. Nedávno představený model 2012 to dokázal hlavně tím, že měl zvládnout zrychlit na stovku za 2,72 sekundy a i když se později ukázalo, že to byl čas zrychlení na 60 mil v hodině a na stovku potřebuje 2,84 sekundy, na jeho míře fascinace jeho dynamiky to mnoho nezměnilo. V mezičase jsme si mohli prohlédnout i video s parádním časem z Nordschleife (třebaže šlo jen o tréninkovou jízdu) a před pár dny jsme vám podrobněji představili i vyladěnou verzi Track Pack.

To je všechno zajímavé, jak ale vidíte, společným jmenovatelem všech těchto článků je rychlost. Dnes se na GT-R podíváme z trochu jiného pohledu, neboť hlavní předností čerstvě představené verze VVIP je styl.

GT-R sice není v prvé řadě líbivé auto a zákazníci si jej jistě vybírají pro jiné přednosti. Někteří ale evidentně touží po provedení, které by si ponechalo rychlost standardní verze a k tomu přidalo i trochu vizuální výjimečnosti a pořádně luxusní interiér. Této myšlenky se chopilo blízkovýchodní zastoupení automobilky a pro tamní klientelu připravilo provedení s jednoduchým označením VVIP. Nikde sice není řečeno, co tato zkratka znamená, ale asi nebudeme daleko od pravdy, když vsadíme na slova Very Very Important Person. Tedy že jde o vůz pro hodně důležité a tedy i výjimečné jednotlivce.

Takové se automobilka snaží zaujmout nejen vcelku tuctovým (pardon, jsme na blízkém východě...) zadním přítlačným křídlem z plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny, ale především doplňky pozlacenými 24karátovým zlatem. Z vnějšku jsou k nepřehlédnutí hlavně na masce chladiče, u bočních výdechů vzduchu z motoru a také na zádi poblíž označení modelu. Tam najdeme zlatě vyvedené logo edice VVIP.

Specifický je též interiér, který si sice zlaté prvky odpouští, jeho bílo-béžovo-černé čalounění všech prvků interiéru ale vypadá luxusně i tak. Nissan Middle East se o detailech ve své tiskovém prohlášení příliš nerozpovídal, zmínil, ale že interiér má na starosti „Takumi, mistr tohoto oboru s těmi největšími zkušenostmi”. Zde nám možná uniká nějaké lokální japonské specifikum, ale pokud ve výše zmíněných slovech máte jasněji, doplňte nás prosím v diskuzi.

GT-R VVIP se představí poprvé naživo na akci Big Boys Toys 2012 konané v od 9. do 11. února příštího roku. Kolik si za takto vyladěný vůz Nissan řekne zatím nevíme, málo to ale jistě nebude. Bez zajímavosti jistě není, že v tomto provedení se GT-R svým pojetím přibližuje k Bugatti Veyron, ke kterému je i tak někdy coby „baby Veyron” vzdáleně přirovnáván pro svou dynamiku a relativní uživatelskou nenáročnost. Že by zrovna na blízkém východě dal někdo přednost GT-R před Veyronem kvůli této úpravě, to se asi nestane. Ale že jde o dílo přesně šité na míru vkusu tamní klientely, o tom nepochybujeme ani v nejmenším...


Nissan GT-R VVIP: pro víc než VIP - 1 - Nissan GT-R VVIP 01Nissan GT-R VVIP: pro víc než VIP - 2 - Nissan GT-R VVIP 02Nissan GT-R VVIP: pro víc než VIP - 3 - Nissan GT-R VVIP 03Nissan GT-R VVIP: pro víc než VIP - 4 - Nissan GT-R VVIP 04
Nissan GT-R VVIP charakterizují hlavně vzhledová specifika

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.