Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nissan Juke 1,5 dCi 2013: SUV jde nahoru s výkonem, spotřeba klesla o šest deci
12.5.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Na motor show v Barceloně dorazil Juke s upraveným turbodieselem slibujícím nižší žíznivost. Více síly by naopak mělo zlepšit jízdní výkony.
V letošním roce o autosalony plné zajímavých novinek rozhodně nebyla nouze. V nejlepším se ovšem nemá přestávat, díky čemuž byly tento týden otevřeny brány motor show ve španělské Barceloně. Zde se přitom ve své výstavní premiéře nepředstavuje pouze Renault Twizy Sport F1, ale také nová verze Nissanu Juke vybaveného motorem 1,5 dCi. Ta profituje pouze z úprav hnacího ústrojí, venkovní design i vnitřní výbava zůstávají při starém. Spotřeba však poklesla ze 4,8 na 4,2 l/100 km.
Je samozřejmě otázkou, zda méně žíznivý bude Nissan Juke také v reálu. Tisková zpráva japonské značky totiž v rámci modifikací pohonné jednotky mluví hlavně o zařazení systému start/stop a úpravách jízdních režimů Eco a Sport. Je tedy možné, že ponížení spotřeby mají na svědomí jen tyto úpravy - zvláště, když se obě nejlépe projevují při laboratorních podmínkách měření spotřeby.
Při pohledu na zvýšený točivý moment z 240 na 260 Nm a tedy i vyšší výkon v určitých sférách otáček (špičkový výstup 110 koní zůstává nezměněn) je ovšem patrné, že zásahy do 1,5litrového turbodieselu nebyly určeny jen k uspokojení Bruselu. Zrychlení z klidu na stovku za 11,2 sekundy a nejvyšší rychlost 175 km/h sice zůstávají identické, vylepšeno by ovšem mělo být pružné zrychlení.
Do prodeje úsporná předokolka zamíří v druhé polovině letošního roku, díky čemuž je na ceny ještě brzo. Dá se ale předpokládat, že stávající nejnižší suma 464 000 Kč (požadovaná za verzi Visia Plus, kde standardem je klimatizace nebo 16palcová kola) přílišných změn nedozná, takováto změna se ceníku dotkne jen stěží.




































Po stránce designové se Nissan Juke vůbec nezměnil, jediný rozdíl najdete pod kapotou 1,5litrového turbodieselu vykazujícího teoreticky nižší spotřebu
Zdroj: Autoblog Spanish
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
včeraHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Padlá rodinná hvězda od VW v bazarech stále láká praktičností, odrazuje ale drahou poruchovostí
před 11 hodinamiElektrické Kie a Fordy už v USA skoro nikdo nechce ani v momentě, kdy měly růst v jakési předsmrtné křeči
včeraHonda poznává následky sázky na downsizing, místo nezdolných jednotek v ruce má hromadnou žalobu za poruchové motory na krku
včeraBentley vám teď do auta na přání instaluje i zlaté výdechy ventilace nebo tvíd, ve výsledku tím ale ukazuje jen tragičnost doby
včeraPorsche urychlilo návrat spalovacího nástupce Macanu, chybná sázka na elektřinu ho ale bude ještě hodně bolet
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva