Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nissan Murano 2015: nová generace je venku, chce být hezčí i dynamičtější
14.4.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Japonská novinka představuje nový design značky. Tomu lze vyseknout poklonu, tak jako opětovné přítomnosti šestiválce pod kapotou.
Po Kie Carnival zde dnes máme již druhou odhalenou novinku nadcházejícího newyorského autosalonu. Zatímco ta korejská ale vystrčila růžky bez přičinění automobilky, v případě Nissanu Murano je již odhalení plně oficiální. A musíme hned zkraje přiznat, že japonská značka se rozhodně nemá zač stydět. Třetí generace crossoveru totiž minimálně po stránce vizuální převyšuje oba své předchůdce o několik tříd. Oproti konceptu Resonance sice došlo k několika „retuším“, ty jsou však spíše ku prospěchu věci, zvláště pak v přední části nazvané V-Motion.
Působivá je ovšem také záď. Máme zde totiž světla ve tvaru bumerangu či výraznější spoiler, který je součástí koncového sloupku. Všechny ostatní s výjimkou toho čelního pak byly zatmaveny, čímž byl vytvořen dojem plovoucí střechy. Opomenout pak nesmíme ani klenuté blatníky, do kterých se s ohledem na velikost vozu nehodí nic jiného než opravdu mohutná litá kola (vůz na fotkách používá dvacítky, standardem jsou ovšem osmnáctky).
Posun k lepšímu lze vysledovat též v kabině. Světlé dřevo totiž v kombinaci s dvoubarevným koženým čalouněním vytváří dojem luxusního motorového člunu, který vás jakoby obklopuje. Sedadla se pak pro změnu nechala inspirovat vesmírným programem NASA, přičemž společnost jim dělá osmipalcový dotykový displej na středové konzoli či sedmipalcový informační na přístrojovém štítu.
Dále můžete sáhnout po audio systému Bose s jedenácti reproduktory, přičemž individuálně jej mohou využívat nejen pasažéři vpředu, ale i ti vzadu. K dispozici je zde totiž i port na USB a sada bezdrátových sluchátek. Souběžně s tím navíc cestující budou profitovat i z většího prostoru pro nohy, neboť s příchodem nového designu dorazily i větší rozměry. Na jejich upřesnění si ale musíme počkat.
Stejně tak nás zajímají fakta o hmotnosti. Nissan totiž uvádí, že nová generace oproti té předchozí shodila přibližně 68 kilogramů. Verze s pohonem předních kol by tak měly startovat někde okolo 1 660 kg, v případě volby systému 4x4 je třeba počítat s přibližně pětašedesáti kily navíc. Jelikož se navíc zlepšila aerodynamika, máme rovněž počítat s 20procentní redukcí spotřeby.
V tomto případě je ovšem řeč pouze o 3,5litrovém šestiválci, který byl z předchozí generace převzat prakticky beze změn. I nadále tak produkuje 264 koní a 326 Nm točivého momentu. Modernizace se ovšem dočkala převodovka CVT Xtronic, která prý nyní lépe reaguje na podněty řidiče. Kromě snížení spotřeby bychom se tedy měli dočkat i lepší dynamiky, i ta ale bude oznámena až v New Yorku.
Zřejmě ještě déle pak budeme čekat na údaje o 2,5litrovém čtyřválcovém turbodieselu, se kterým by nové Murano mělo být k dostání v Evropě. Aktuálně totiž není jisté, kdy se nový crossover Nissanu na Starý kontinent podívá. Zahájení prodeje v Americe ale již oznámeno bylo, přičemž by k němu mělo dojít v závěru tohoto roku.
Ani ceny tedy nejsou údajem, kterým vás můžeme potěšit či zarmoutit. Místo nich tak jen uvedeme, že ve výbavě nebude chybět ani řada bezpečnostních technologií. Třeba detekce objektů před vozem MOD (Moving Object Detection), automatické brzdění či monitoring slepých úhlů.




















Nový Nissan Murano vypadá opravdu působivě. A to zvenčí i zevnitř
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Němec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
včeraVW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
15.9.2025BMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025
Nejnovější články
Čas na bojkot: Šéf Audi i po všech selháních aktivně bojuje za to, aby vám zakázali koupit si auto, které ve skutečnosti chcete
před 45 minutamiMercedes po poprasku okolo říká, že motory BMW odebírat nebude. Prý má skvělé vlastní, za vlastní považuje i ty z Číny
včeraLegendu Fordu zařízli po čtyřech generacích, o to levněji ji dnes koupíte ojetou. Za své ceny nabízí hromadu muziky
včeraPrezident Erdogan si vyzkoušel druhé turecké národní auto, na konkurenta Octavie se moc nadšeně netvářil
včeraŠéf Škody potvrdil, že ostrá Fabia se vrátí. Přijde ještě letos, levnější auta ale nebudou
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva