Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nissan Note 2013 pro EU oficiálně představen, konkurovat chce Fiestě a Polu
18.2.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Japonské mini se pokusilo přiblížit tradičnějším koncepcím, aby konkurovalo tradičním hvězdám segmentu. Fakticky se ale moc nezměnilo.
Někdy na počátku nového milénia se Nissan rozhodl, že tradiční karosářské styly jako třeba hatchback nejsou pro jeho evropskou nabídku to pravé. Důvodem bylo asi to, že tehdejší prodeje klasicky střižené Almery nebyly zrovna oslnivé, jenže zrovna v typu karoserie problém nebyl. Přesto od roku 2006 nabízel a dále nabízí v kompaktní třídě pouze SUV Qashqai a kříženci různých v dalších segmentech na sebe nenechali dlouho čekat. Jenže v dalších případech to takový úspěch jako u Qashqaie nebyl, a proto se Nissan zase začal vracet k tradičnějšímu pojetí karoserií.
Důkazem přitom má být poprvé loni v Japonsku představený nový Nissan Note. U něj výrobce prohlašuje, že je tradičnějším mini, které chce více konkurovat Fordu Fiesta nebo Volkswagenu Polo, než aby nadále zatápěl Hondě Jazz v či jiným malým poloMPV. Jenže realita se až tak jiná nezdá. Vůz nadále slibuje nadstandardní vnitřní prostor a zvýšenou pozicí za volantem a na identickém rozvoru 2 600 mm (navzdory údajné změně platformy) staví karoserií podobných rozměrů. Nový Note je jen o málo nižší (1 525 nebo 1 535 mm versus 1 550 mm) a delší (4 100 mm versus 4 083 mm), k tomu nepatrně širší (1 695 mm versus 1 691 mm). Základní objem zavazadlového prostoru pak narostl z 280 na 300 litrů. Jinými slovy - tohle na klasické mini nevypadá.
Změny ale lze očekávat pod přední kapotou. Při svém podzimním vstupu na trh (což znamená přesně rok po uvedení japonské verze) totiž Nissan Note nabídne tři maloobjemové agregáty, kdy základem je tříválec 1,2 o výkonu 80 koní a průměrné spotřebě 4,7 l/100 km. Sáhnout můžete také po přeplňované variantě DIG-S, která produkuje 98 koní. Vybavena je elektronickou spojkou, která dokáže odpojit kompresor v nižších rychlostech, spotřeba tak má činit pouhých 4,3 l/100 km.
Této hodnoty Note dosahuje s pětistupňovou manuální převodovkou, která je k dispozici také pro základní pohonnou jednotku i turbodiesel 1,5 dCi. Jeho spotřeba přitom má činit 3,6 l/100 km, údaje o výkonu a jízdní dynamice však prý Nissan zveřejní až blíže k datu zahájení prodeje. Aktuálně tak jen prozrazuje, že pro všechny tři motorizace bude kromě manuálu k dispozici i převodovka CVT. Ta však konkrétně v případě agregátu 1,2 DIG-S zhoršuje spotřebu na 5,1 l/100 km.
V rámci výbav pak budou na výběr tři tradiční úrovně - Visia, Acenta a Tekna - přičemž všechny nabídnou již ve standardu systém start/stop, šest airbagů a tempomat. V případě verze Tekna pak můžete v základu počítat i s paketem bezpečnostních technologií Safety Shield, za kterým se skrývá monitorování slepých úhlů a jízdy ve správném pruhu. Nechybí ani systém Moving Object detection, který sleduje prostor za vozem.
Základem této bezpečnostní techniky je přitom kamera a nikoliv radar, čehož Nissan využívá také v rámci systému Around View Monitor převzatého z modelu Qashqai. Představit si pod tím můžete sadu čtyř kamer, které na středový 5,8palcový displej přenášejí obraz z ptačího pohledu. Jakékoliv parkování je tak mnohem snadnější. Nissan navíc pojistil funkčnost také ve špatném počasí, díky čemuž mají kamery samočistící systém v podobě ostřikovačů a „fénů”.
Na ceny je zatím příliš brzo, oproti současným tři sta tisícům korun se však s největší pravděpodobností příliš nezmění. Počítat přitom máme s bohatší výbavou i podvozkem naladěným speciálně pro evropské silnice. Na Starém kontinentu pak bude probíhat i samotná výroba, a to již tradičně v britském Sunderlandu.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013.






























Nový Nissan Note již nemá být konkurencí pro supermini-MPV jako Honda Jazz, ale spíše pro tradiční supermini ve stylu Fordu Fiesta nebo Volkswagenu Polo
Pro lepší přehled přikládáme také sadu fotografií Nissanu Note s volantem napravo. Vybaven je totiž sportovním paketem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Muž zkusil se svým Mercedesem zdolat slavné Španělské schody v Římě, dojel překvapivě daleko
včeraMarnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
17.6.2025Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
16.6.2025
Nejčtenější články
Němci dali v testu dramaticky lepší známku čínskému autu než srovnatelnému vozu domácího Audi, to je zlomová věc
21.5.2025Mercedes už skoro prosí zákazníky, aby si koupili jeho nesmyslný čtyřválcový C63 od AMG. Někde slevil dalších 280 tisíc, je levnější než M3
22.5.2025Audi vážně rozprodává části své firmy, dokonce prý ziskové. Jeho situace musí být ještě horší, než se zdá
22.5.2025Porsche to „dokázalo”, už čtvrtý měsíc v roce prodeje nového elektrického Macanu meziročně klesají. Teď uznává: Chtěli jsme to, co zákazníci ne
22.5.2025Nejnovější Nissan dostal jméno Micra asi omylem, jeho odpudivá otylost čiší už z prvních fotek
22.5.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva