Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda Jazz Si: malý muzikant ve sportovním
6.3.2012 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Honda Jazz už má své roky a nedá se říct, že by byla prodejním šlágrem. Pomůže vylepšení image „sportovně” laděná verze Si?
Dalším z exponátů, se kterými se určitě potkáte na ženevském autosalonu, bude Honda Jazz Si. Tato nákupní taška s karosérií malého MPV a chytrými zadními sedadly hledá své kupce hlavně mezi prakticky zaměřenými řidiči. Má ale i jiné nadání. Všechny verze pohání točivé benzínové čtyřválce a ani podvozek se nebrání aktivnějšímu používání.
Je tedy téměř logické - a překvapuje, že se to stalo až teď - že se Honda rozhodla přijít s verzí zdůrazňující právě dynamické schopnosti Jazzu. Začala úpravou podvozku, který dostal tužší tlumiče a silnější stabilizátory. Pokračovala u elektricky posilovaného řízení, které má u Si poskytovat jistou zpětnou vazbu a větši ovladatelnost na úkor snadnosti ovládání. Motor zůstal beze změny, jedná se o benzínovou 1,4 i-vtec o výkonu 100 k, na kterou navazuje buď pětistupňový manuál, nebo automat CVT.
Celá úprava je završena novými nárazníky, zvýrazněnými prahy a tónovanými skly. U sportovního modelu nemohou chybět výrazná kola. Jazz Si bude jezdit na 16" discích s nízkoprofilovými pneumatikami. Je to sice stále malé MPV, ale vzhledem se mírně přibližuje k Hondě Civic TypeR sedmé generace. A to je jen dobře, protože to bylo výborné auto.
Také interiér se dočkal mírného vylepšení. Sedadla jsou čalouněna kombinací černé a bílé látky, volant dostal kožené obšití. Standardní výbava bude obsahovat automatickou klimatizaci, tempomat, mlhovky a multifunkční volant. Prodávat se začne v létě tohoto roku a nezbývá, než si přát, aby se jich pár objevilo i na našich silnicích. Byly vítaným zpestřením davů.
Tip: Projděte si všechny žhavé automobilové novinky v našem speciálu k ženevskému autosalonu 2012







Písmena Si u tohoto Jazzu tvrdí muziku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Majitel dál upravil auto s lakem, který z něj dělá dvojrozměrný objekt, teď mate ještě víc
včera - Jízda s šestiválcovým Golfem ve specifikaci pro důchodce připomíná, co jsme měli a nemáme
včera - Válečný veterán si k 90. narozeninám koupil nové auto, k Fabii Junior má vážně daleko
14.1.2021 - Někdo osadil Škodu Rapid samotažným zařízením, nabourané auto odveze „po svých”
12.1.2021 - Němec zkusil rozjet na dálnici na maximálku auto z dob, kdy u nás Škoda 130 byla luxus
10.1.2021
Nejnovější články
- Pokus Alfy Romeo o návrat je takový průšvih, že ji překonává i 6 let pohřbená značka
před 11 hodinami - Nejluxusnější SUV Kie vypadá tak málo jako Kia, že ani nenese její logo
včera - Druhé nejvzácnější BMW M udělalo za pár let z obyčejných lidí bohaté, jedno je teď k mání
včera - Pohaslá hvězda Fordu chytila druhý dech, i v těžkých časech drží prapor značky
včera - Majitel dál upravil auto s lakem, který z něj dělá dvojrozměrný objekt, teď mate ještě víc
včera - Asi nejpodivnější náklaďák dějin je z SSSR. Bral „sto na sto” a uměl kouzelné věci
včera - Jízda s šestiválcovým Golfem ve specifikaci pro důchodce připomíná, co jsme měli a nemáme
včera - Lada výrazně zlevnila svou vlajkovou loď, i tu lze nyní koupit skoro za hubičku
včera - K mání je dodnes nejeté, historicky první auto s revolučními brzdami. Je to stroj času
včera - Proč downsizing motorů nepřináší kýženou úsporu paliva? Zůstalo jen u dobré myšlenky
15.1.2021
Nové na MotoForum.cz
Živá témata na fóru
- Koronavirus 20:38 - Zajda
- BMW Divize 19:44 - Vrooom
- Politický koutek 19:13 - Stepan
- Dálniční známka 2021 15:37 - Zajda
- Elektromobily a vse kolem nich 15:17 - ctrl_j
- Za kolik jezdíte s benzínem? 13:33 - řidičBOB
- Chlubítko univerzální 13:14 - Arnie J
- Fabia 1.9 SDI 47kw r.v 12/2001 jakou rozvodovou sadu 10:42 - Zajda
- Zabavne kabrio kolem 300tis 01:13 - BillyRay
- Co právě teď posloucháte? 15.1.2021 - 970ka