Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nissan Pathfinder 2013: nové SUV plně odhaleno, Godot nedorazil
4.8.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ videa) Mohli jsme doufat, že postupné odhalování nového Pathfinderu nebylo dalším absurdním divadlem. Jenže bylo, tohle auto už jsme viděli.
Tahle show se Nissanu moc nepovedla. Na přelomu loňského a letošního roku rozjel postupné odhalování nové generace Pathfinderu, které nepostrádalo alespoň obvyklou zápletku - mohli jsme se těšit přinejmenším na to, co na nás vytáhne. Vůz nakonec představil v lednu v Detroitu a ačkoli se nedá říci, že by jsme byli fascinování nějakou převratnou designovou inovací nebo čímkoli podobným, mohli jsme alespoň do mozaiky sbírat střípky informací o technice, která znovu vsadí na samonosnou karoserii. Japonci navíc později ukázali i interiér této novinky a bylo zase o čem mluvit.
Potud dobré, jenže Nissan následně vůz znovu zahalil, řekl, že co jsme viděli byl jen koncept a sériová verze bude jiná. Tak jsme čekali, s čím přijde, až jsme se na sklonku července dočkali prvních fotek na Facebooku, které měly odhalovat produkční provedení. Viditelných rozdílů proti konceptu ale bylo právě nula, některé fotky byly dokonce úplně stejné jako v lednu, a tak se ještě dalo doufat, že Nissan tak jen avizuje odhalení skutečně odlišného vozu. Neavizoval, včera ukázal nový Pathfinder v celé jeho kráse a ve srovnání s konceptem opravdu nepřináší zhola nic nového.
To není nutně špatně, ale proč ta mezihra? Čekání na představení alespoň v detailech se lišící sériovky bylo opravdu zbytečné, tento Godot zase nedorazil. Přesto Nissan odhalil alespoň pár nových informací, a tak si je pojďme projít.
Pokud jde o vzhled, opravdu není moc o čem mluvit, tohle auto jsme si dobře prohlédli už v lednu. Zvenku je vůz pojatý určitě svěžeji než jeho předchozí generace, na druhou stranu postrádá jistou drsnost a strohost, kterou by mohli někteří zákazníci postrádat. Ruku v ruce s tím jde použití samonosné karoserie, která nový Pathfinder staví do role silničního lovce pohledů domestikovaných divoženek, nikoli dřevorubce tělem i duší. Také toto může být Nissanu vyčítáno, ale upřímně řečeno, u Pathfinderu nejde o nějaké boření tradic - už druhé generaci (tato je čtvrtá) byla tato koncepce vlastní.
Japonci tuto změnu vysvětlují posunem trhu směrem k úspornějším autům (a toto řešení vzhledem k nižší hmotnosti spotřebu paliva jistě sníží), mohli ale být klidně i zcela upřímní - lidí, kteří si dnes kupují terénní auto do terénu je prostě zoufale málo. A tak „silničněji” orientovaný model pravděpodobně ocení více z nich.
Pokud si pozorně projdete přiloženou sadu fotek, nenajdete mezi nimi celkový pohled na palubní desku. Proč Nissan něco takového udělal nám není úplně jasné, jedno z přiložených videí ji ale odhaluje celou. V tomto případě asi nemusíme odporovat slovům Nissanu o tom, že vnitřek auta zamířil výše a bude vnímaný jako kvalitnější a luxusnější. Tomu má pomoci i rozsah nabízené příplatkové výbavy čítající mj. vyhřívaný volant, ventilovaná sedadla, audiosystém Bose, parkovací kameru nebo palubní systém s novou navigací. To není nic až tak mimořádného, ale je to snad vše, co by zákazníci podobného typu auta mohli chtít. Vůz bude standardně dodáván jako sedmimístný se skromnější třetí řadou sedadel.
Technicky je nový „hledač cest” spřízněn s loni odhaleným Infiniti JX. Sdílí s ním nejen platformu, díky níž si mezigeneračně pomohl až od 227 kilogramů a váží v základu snesitelných 1 882 kg s pohonem předních kol nebo 1 946 kg s pohonem 4x4. Tím prasklo, že vůz bude k mání jako předokolka i čtyřkolka přičemž v druhém případě bude za jízdy možné přepínat mezi režimy 2WD, 4WD a Auto, které snad není nutné podrobněji popisovat.
O pohon se stará zatím jediný motor a ani ten nepřekvapí. Jde o očekávanou jednotku 3,5 V6 ze ze zmíněného Infiniti, která je v tomto případě naladěna na výkon maximálně 264 koní (194 kW). Její výkon na kola míří přes standardně dodávaný, bezestupňový automat CVT. Dynamikou nového Pathfinderu se Nissan nepochlubil, konstatoval ale, že spotřeba paliva se proti dosavadnímu provedení zlepšila až o 30 procent, když auto podle amerických norem dosahuje spotřeby 10,7 litru v kombinaci pro verzi 2WD a 11,2 litru v kombinaci u čtyřkolky.
Ani americké ceny vozu zatím neznáme, na trh by ale měl dorazit ještě letos. Kdy, v jaké podobě a zda vůbec se tato novinka objeví v Evropě je zatím velkou neznámou. Třeba v Británii prý nemá být prodávána vůbec, ale pro nás nemusí mnoho znamenat.
Kompletní galerie oficiálních snímků nového Nissanu Pathfinder 2013
První oficiální videa s Nissanem Pathfinder 2013
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejnovější články
- Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
před 5 hodinami - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
před 7 hodinami - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
před 8 hodinami - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
před 10 hodinami - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva